Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Koła] Fulcrum Racing Zero Competizione C17


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 mattio1991

mattio1991
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 05 grudzień 2016 - 19:15

Witam
Zamierzam wymienić koła w mojej kolarca. I zastanawiam się nad kołami fulcrum a. Czy ktoś z Was używa lub ma jakieś doświadczenia związane z tymi albo innymi kołami firmy Fulcrum?

#2 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 456 postów
  • SkądPuławy

Napisano 06 grudzień 2016 - 07:48

Kupiłem Fulcrum R3 za namowa znajomego. Użytkował takie koła przez 4 lata. Najmniejszych problemów. Łatwa obsługa - np bębenek zdejmujesz przy pomocy 2 kluchy (płaskiego i sześciokątnego wewnętrznego). Model Zero pewnie jest jeszcze lepszy.


  • mattio1991 lubi to

#3 mattio1991

mattio1991
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 07 grudzień 2016 - 19:07

Dzięki za odpowiedz ale fulcrum r3 są na stalowych szprychach a r1 na Alu. I pytanie czy przy mojej wadze 92kg te koła nie będą po prostu wiotkie?

#4 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 456 postów
  • SkądPuławy

Napisano 08 grudzień 2016 - 06:29

Przed zakupem kół pytałem u PL źródła:
www.wertykal.com
serwis Paweł Urbaczek tel. 660 493 492 [email protected]

 



#5 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 682 postów
  • SkądLublin

Napisano 08 grudzień 2016 - 13:14

Na pewno nie są na aluminiowych szprychach.


Cycling Order ★ Black is the new Fluo ★ Don't feed the troll

#6 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 682 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 08 grudzień 2016 - 14:25

http://www.fulcrumwh...els/racing-zero
SPOKES: MATERIAL Aluminum

Ale drogie.

#7 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 682 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 grudzień 2016 - 07:06

O patrz, faktycznie. Przynajmniej się dowiedziałem czegoś nowego :)


Cycling Order ★ Black is the new Fluo ★ Don't feed the troll

#8 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1232 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 grudzień 2016 - 19:24

16+21(3G!) szprych i to alu, a waga 92kg? Ja bym się nie zdecydował a ważę o 1-2kg więcej. Nie wiem jak wersja Fulcruma, ale Campa podaje wyraźnie, powyżej 82kg zalecane częstsze i regularne przeglądy niż w przypadku osób poniżej tej wagi. Normalnie kołodzieje zalecają do takiej wagi 24/28 do szosy, tu mamy nie mniej, a znacznie mniej szprych. Pisać to sobie oni mogą, ale praktyka może być/jest inna.



#9 mattio1991

mattio1991
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 07:32

Używasz tych kół czy to tylko Twoje domysły lub cytowanie podanych gdzieś informacji? Gadałem z Panem z wertykal.pl i usłyszałem że koła nie mają limitu wagi. I że spokojnie dają radę z moim 92 kg.

#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1232 postów
  • SkądWLKP

Napisano 12 grudzień 2016 - 09:45

A wziąłeś pod uwagę, że pan z Wertykala sprzedaje te koła i jego opinia może nie być szczera? Poczytaj forum w temacie o kołach składanych i gotowych, znajdziesz wiele info na temat zaplotów, a wnioski sobie sam wyciągniesz. Będą tam też wpisy osób, które profesjonalnie zajmuj się budowaniem kół. Ja z tej lektury wyciągnąłem takie wnioski i ci je napisałem, nic więcej.

Dane o limicie Campy znajdziesz na stronie Campy, Fulcrum to Campa z innymi naklejkami. Tego nie trzeba cytować z for internetowych, to jest napisane na stronach producenta.

#11 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 12 grudzień 2016 - 13:11

Z moich doświadczeń wynika, że koła gotowe z małą liczbą szprych ( tzn. do 24 ) mogą być użytkowane dłużej przez osoby do 90 kg. Oczywiście, mogą na takich jeździć, nawet parę sezonów ( nawet do 6 lat ) osoby ważące więcej. Sam ważę między 103 - 106 kg i ujeżdżam od dwóch sezonów Zondy. Nie ukrywam jednak, że staram się oszczędzać te koła i wybieram pod te koła takie trasy, gdzie jest lepszy asfalt, brak kostki itp. Niestety waga powyżej 95 kg musi pozostawić ślad na kołach. W gotowcach zwykle będą to pęknięcia obręczy, niezależnie od typu koła i producenta. Mam na myśli rzecz jasna koła z obręczami alu. Całkowicie zgadzam się z Arnim, że osoby powyżej 95 kg powinny składać koła. Przód jeszcze ujdzie nawet 24 szprychy, ale na tyle musi być 32. Tylko takie koło będzie przy tej wadze żywotne, a w razie pęknięcia obręczy, co prędzęj czy później jest nieuchronne nie będzie kłopotów z wymianą. Wszelkie zapewnienia producentów o ,,braku limitu wagi'' dla kół można sobie włożyć w .......buty.





Dodaj odpowiedź