Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Koła]Komplet Kół Na 105 Kg Proszę O Ocenę.


38 odpowiedzi w tym temacie

#21 bocian2012

bocian2012
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądPilzno

Napisano 13 grudzień 2016 - 15:34

WITAJ stałem przed tym samym problemem moja waga 102kg zakupiłem te kółka http://allegro.pl/ko...5395292551.htmlzrobiłem na nich już 5tys bez centrowania mega wytrzymałe.Nie są pro ale ja o to nie dbam dla mnie liczy sie ze wrócę do domu rowerem a nie na plecach z nim.



#22 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1496 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 grudzień 2016 - 15:48

Tylko, że te Rodi maja piastę MTB :)



#23 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 13 grudzień 2016 - 16:10

Dokładnie tak jak pisałem rozwazalem ich zakup (tylko piasta 130mm)

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka



#24 bocian2012

bocian2012
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądPilzno

Napisano 13 grudzień 2016 - 19:02

Te akurat tak ale jest opcja 130



#25 jerezano

jerezano
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądOkolice grodu Mieszka.

Napisano 19 grudzień 2016 - 07:56

Chyba demonizujecie sprawę "miękkości" kół z 24 szprychami... Od maja jeżdżę na 24. szprychowym Fuji Roubaix na aluminiowych felgach Oval i oponkach 23 mm. Ani razu nie musiałem centrować koła - wszystko doskonale wytrzymuje moją wagę ok. 106 kg (na golasa więc w ubranku pewnie ze 108 ;) )

Pewnie gdybym jeździł po schodach to może coś by się stało, ale wpadłem już w niejedną dziurę w asfalcie i nic...

Teraz kupiłem DT Swiss karbonowo-aluminiowe, też 24. szprychowy tył i na razie testuję na rolkach - nic się nie dzieje.

 



#26 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1479 postów
  • SkądLegnica

Napisano 19 grudzień 2016 - 10:47

Aby oceniać koła trzeba pojeździć na nich CO NAJMNIEJ sezon



#27 jerezano

jerezano
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądOkolice grodu Mieszka.

Napisano 19 grudzień 2016 - 11:00

Być może tak.

Napisałem to w afekcie. Że niby się zaraz gną bo mają tylko 24 szprychy... Chociaż gdyby miały się pogiąć to już by to dawno zrobiły. 



#28 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1479 postów
  • SkądLegnica

Napisano 19 grudzień 2016 - 11:57

Piszę to z perspektywy usera, który jak i Ty waży ponad 100 kilo. Jeździłem na takich kołach na 24 szprychy. Szprychy nie będą się raczej giąć ale mogą zacząć pękać. Na podjazdach po dłuższym czasie ( sezon - dwa sezony ) możesz poczuć, że obręcz delikatnie chodzi na boki. Nie chodzi zresztą tylko o szprychy. Mogą też zacząć pojawiać się pęknięcia na obręczach, zwłaszcza w okolicach oczek na nyple. Wiele zależy od tego po jakiej nawierzchni się jeździ i ile robi się km.



#29 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 19 grudzień 2016 - 12:01

Wiesz, ja nie mówię, że koło z 24 szprychami to od razu się jajo zrobi albo że szprychy będą strzelały jak zapałki. Wiadomo dużo ma tutaj do powiedzenia jakość komponentów itp., jednak na moją wagę (co też i widzę Twoją) nie czułbym się komfortowo mając pod tyłkiem koło z 24 szprychami. Ot i wszystko, mając niemiłe doświadczenie pęknięcia 3 szprych przy obręczy trekkingowej z 36 szprychami przy ostrym przejeździe przez tory kolejowe to od razu mam nieufność do obręczy z 24 szprychami. Oczywiście życzę Ci jak najdłuższej jazdy na tym komplecie. Ja swoje nówki już zamontowałem (do przełożenia kaseta) i czekam na jazdę próbną :) Pozdr.



#30 jerezano

jerezano
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądOkolice grodu Mieszka.

Napisano 19 grudzień 2016 - 12:31

Zaznaczam, że kupiłem te koła z pełną świadomością i się nie martwię bo jak zacząłem w marcu hasać na "grubasie" to miałem 117 kg :)

Teraz mam 106 i myśląc przyszłościowo jeszcze trochę zamierzam zrzucić żeby już te koła nie miały tak ciężko :)  (gdybym ograniczył żarcie to było by szybciej...)

Pozdrowionka.



#31 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 19 grudzień 2016 - 12:50

a ja uważam, że kluczowe są zalecenia producenta. przecież każdy sprzęt komunikacyjny, który ma za zadanie przewieźć jakąś masę ma swoje parametry związane z dopuszczalną wagą - pojazdy, bagażniki, opony, naczepy, łodzie, cokolwiek. To jest podstawowy parametr każdego takiego elementu - dopuszczalne obciążenie. Jeżeli producent koła podchodzi do tematu w sposób inżynierski, nie wyobrażam sobie, żeby nie podał tego parametru w specyfikacji. I nie ma tu specjalnie co deliberować - jeżeli konkretne koło ma udźwig powiedzmy 120 kg razem z rowerem, to można śmiało śmigać przy masie 106 kg, jak więcej - robisz to na własne ryzyko i koniec.  



#32 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 19 grudzień 2016 - 13:18

Zaznaczam, że kupiłem te koła z pełną świadomością i się nie martwię bo jak zacząłem w marcu hasać na "grubasie" to miałem 117 kg :)

Teraz mam 106 i myśląc przyszłościowo jeszcze trochę zamierzam zrzucić żeby już te koła nie miały tak ciężko :)  (gdybym ograniczył żarcie to było by szybciej...)

Pozdrowionka.

To widzę że z podobnego pułapu zaczynaliśmy ja ze 114 :) jednak nadal podtrzymuje to co napisałem - źle bym się czuł jadąc na 24 szprychach. Być może jest to jakaś blokada na zapadce w głowie, cały czas mam w pamięci ten felerny przejazd kolejowy. Ciekaw jestem jak bym zaczął przygodę z jazdą na rowerze z tyloma szprychami - wtedy to może by się zmieniło. W tej chwili obstaję przy swoim, że jednak 32 szprychy to minimum. Może kiedyś spróbuje przetestować jakieś kółka o takiej ilości szprych jak Twoje, kto wie.. kto wie. Pozdr.



#33 jerezano

jerezano
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądOkolice grodu Mieszka.

Napisano 19 grudzień 2016 - 13:33

 jeżeli konkretne koło ma udźwig powiedzmy 120 kg razem z rowerem, to można śmiało śmigać przy masie 106 kg, jak więcej - robisz to na własne ryzyko i koniec.  

DT mają wagę dopuszczalną rowerzysty (czyli chyba bez roweru) 110 kg. Łapię się więc... ;)



#34 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 19 grudzień 2016 - 15:22

Też widzisz rozmawiamy o zupełnie innym pułapie cenowym. Twoje koła kosztowały pewnikiem więcej niż mój rower razem z drugim kompletem kół razem wzięte, więc też muszę uważać z czym się porywam na co. Pozdr.



#35 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1496 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 grudzień 2016 - 15:25

Panowie, już kilkulrotnie to pisałem, to co producent chce przekazać wypisując dopuszczalną wagę może mieć drugie dno. Przykładowa Campa podaje wyraźnie, do 82kg bez problemu, do 109 zalecane częstsze przeglądy. Tyczy to kół z 21 jak i 27 szprychami w tylnym kole. Czy to oznacza, że dopiero po przekroczeniu 109kg może dojść do problemów? Nie, te mogą pojawić się już po przekroczeniu 82kg.
Czy Campa produkuje słabe koła wobec tego? Też nie, piszą dokładnie o co kaman. Dla mnie to w praktyce podpowiada, iż by cieszyć się bezproblemową jazdą (jak przy wadze do 82kg) na takich kołach, to przy 100kg lepiej jest tych kilka szprych dołożyć.

Jerezano, czy przez te kilka miesięcy użytkowania sowich kółek byłeś z nimi na przeglądzie naciągu? Pewnie nie.

#36 jerezano

jerezano
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądOkolice grodu Mieszka.

Napisano 19 grudzień 2016 - 18:09

Jerezano, czy przez te kilka miesięcy użytkowania sowich kółek byłeś z nimi na przeglądzie naciągu? Pewnie nie.

Pewnie, że nie. Jak macam i jest ok., koła nie biją w bok, górę i dół oraz po skosie, to czym się przejmować. Wychodzę z założenia, że jak się nic nie dzieje to się nic nie robi. Jak widziałbym lub usłyszał jakieś niepokojące zjawiska to bym sprawdził. A tak po co? Co nieco umiem zrobić przy rowerze, wycentrować koła również więc nie mam obaw. Po prostu chciałem napisać, że nawet jeśli producent podaje nośność 110 kg to z całą pewnością wytrzymują więcej. Każdy produkt ma większy margines użyteczności/przydatności niż ten podany na opakowaniu ;) Oczywiście nie namawiam do takiego testowania sprzętu, ale ja nie mam obaw dopóki nie ma objawów. (z zachowaniem, rzecz jasna, stosownego umiaru). Bo nie jest tak, że jak koła na 110 kg obciążysz 111 kg to one się rozlecą...



#37 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2171 postów
  • SkądKońskie

Napisano 19 grudzień 2016 - 22:10

a ja uważam, że kluczowe są zalecenia producenta. przecież każdy sprzęt komunikacyjny, który ma za zadanie przewieźć jakąś masę ma swoje parametry związane z dopuszczalną wagą - pojazdy, bagażniki, opony, naczepy, łodzie, cokolwiek. To jest podstawowy parametr każdego takiego elementu - dopuszczalne obciążenie. Jeżeli producent koła podchodzi do tematu w sposób inżynierski, nie wyobrażam sobie, żeby nie podał tego parametru w specyfikacji. I nie ma tu specjalnie co deliberować - jeżeli konkretne koło ma udźwig powiedzmy 120 kg razem z rowerem, to można śmiało śmigać przy masie 106 kg, jak więcej - robisz to na własne ryzyko i koniec.  

 

To jest prawda, ale .. chciałbym wiedzieć (z ciekawości), jakimi prawidłami/przepisami kieruje się producent kół, podając ich obciążenie (maksymalne ?).

 

Bo co oznacza, że koła wytrzymują obciążenie 120 kg. Czy to, że ważąc np. 120 kg z rowerem i użytkując je w sposób normalny (tzn. jeżdżąc na nich po różnej jakości nawierzchniach), nie doprowadzimy do czego ? Zniszczenia kół , czy tylko do rozcentrowania, pękania szprych, zdeformowania obręczy, przyspieszonego zużycia łożysk ? Czy do obliczeń był np. brany (i jaki) współczynnik nierównomiernego obciążenia ?  Interesując się swego czasu obliczeniami dla pojazdów o większej ilości kół wiem, że należy takim współczynnikiem pomniejszyć obciążenie całkowite pojazdu, czyli ....  pojedyncze koło musi wytrzymywać obciążenia większe o ten współczynnik niż to co wynika z podzielenia obciążenia pojazdu przez liczbę kół. Przez analogię, dla roweru, czyli pojazdu dwukołowego, należałoby przyjąć współczynnik 2 (?), więc wychodzi, że koła powinny zachować swoje parametry (czyli nic się im nie powinno stać), nawet wtedy, gdyby ktoś ważący 120 kg z rowerem chciał jeździć .... na jednym kole. Co np często demonstrował Peter Sagan.

 

Producenci kół mogą to sobie przetestować, przebadać itp. Są pewni tego co napisali. Problem jest inny, gdy kupujemy/składamy koła z części. Nikt nie wie jakie obciążenie będą miały takie koła. W tym wypadku jednak trochę zapasu bezpieczeństwa bym zakładał, tzn. budował/kupował bym teoretycznie wytrzymalsze koła.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#38 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1479 postów
  • SkądLegnica

Napisano 19 grudzień 2016 - 22:17

Panowie, już kilkulrotnie to pisałem, to co producent chce przekazać wypisując dopuszczalną wagę może mieć drugie dno. Przykładowa Campa podaje wyraźnie, do 82kg bez problemu, do 109 zalecane częstsze przeglądy. Tyczy to kół z 21 jak i 27 szprychami w tylnym kole

Campa robi jeszcze obecnie koła z 27 szprychami?



#39 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1496 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 grudzień 2016 - 23:51

??? 24?





Dodaj odpowiedź