Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Koła]Komplet Kół Na 105 Kg Proszę O Ocenę.


38 odpowiedzi w tym temacie

#1 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 09 grudzień 2016 - 08:30

Witam,

Muszę zakupić nowe koła i mam do kupienia taki oto komplet:

Piasty: Shimano 105 5800
Obręcze: ALEXRIMS DA22 
Szprychy: CN Spoke 2.0/1.8/2.0
Nyple: SAPIM Polyax

zaplot x3, ilość szprych 32

I najważniejsze pytanie - czy te koła obsłużą moją wagę? Mam 200 cm wzrostu i mniej więcej 105 kg wagi (być może będzie to kilka kg nawet na plus pewnikiem w sezonie zejdę do 100 kg - nie dbam specjalnie o linię więc zakładam że 105 kg to będzie minimum). Czy te koła są warte uwagi? Jeżdżę tylko po asfalcie (czasami jakiś szuter się trafi, ale sporadycznie), asfalty w miarę w dobrym stanie ale wiadomo jak z nimi jest. Czy szukać czegoś bardziej pancernego na 36 szprych? Pozdr.



#2 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 09 grudzień 2016 - 09:20

Lepiej wybrać coś na z 36 szprychami. Waga zestawu nie podniesie się zbytnio, a na pewno zyska się na wytrzymałości. Osobiście nie kupiłbym zestawu z pbręczami ALEXRIMS DA22 ponieważ wydają mi się za wąskie, tylko 13,9mm szerokości wewnętrznej. Ogranicza to możliwość zamontowania szerszych opon co przy dużej masie "jeźdźca" mogłoby niekorzystnie wpłynąć na komfort jazdy.  
 



#3 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 09 grudzień 2016 - 09:37

Maksymalna opona jaką będę montował to 28C, w tej chwili na starych kołach mam opony 23 C i również dają radę i na nich tez mogę zostać, więc szerokość opony nie jest jakimś problemem. Bardziej mi zależy na wytrzymałości obręczy. Pozdr.


  • zuczek222 lubi to

#4 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 09 grudzień 2016 - 11:31

Jestem podobnego gabarytu( ciut poniżej 2m, ciut poniżej 100kg) i potwierdzam, że 36 z tyłu to mus, przód to wsio ryba. 32 na tył to przy dobrze złożonym kole nadaje się do fulla, gdzie tylne koło nie dostaje tak w tyłek.



#5 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 09 grudzień 2016 - 11:47

Bez jaj, nie ilość a jakość się liczy. Z dwoma bidonami i sakwą ważyłem na pewno 100 kg a miałem w przednim kole 20 a tylnym 24 szprychy.

 



#6 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 09 grudzień 2016 - 11:51

Wiadomo można i tak jeździć - ja na pewno bałbym się wsiadać na koło które ma 24 szprychy z tyłu. Jakieś konstruktywne opinie więcej? Koła sa w dobrym stanie w dobrej cenie i kusi by je wziąć. Pozdr.



#7 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 11 grudzień 2016 - 16:47

Ktoś może jeszcze coś poradzić?

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka



#8 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2016 - 22:22

Ja bym polecał wybrać trochę lepsze komponenty. Alexrimsy DA22 to raczej bida, a CNspołki wszystkim odradzam. Trochę lepsze i sztywniejsze obręcze, 28/32 albo 32/32 Sapim Race, wprawny kołodziej i będzie hulać.



#9 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 15:34

Dzięki wszystkim za odpowiedzi zdecydowałem się na te koła - pożyjemy (pojeździmy :)) zobaczymy. W tej kategorii cenowej to raczej nic lepszego nie udałoby mi się kupić (moim następnym pomysłem było kupno kół rodi stylus na novatec-ach ważące 2200 gramy więc masa dla tych kół na pewno na plus). Nie przymierzam jeździć na tych kołach dłużej niż kilka sezonów. Pozdr.



#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 12 grudzień 2016 - 17:03

Oby dotrwały ;)



#11 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 17:29

Nie zapeszaj :)

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka



#12 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 19:27

A jak to jest z tą wagą, bo sam się aż zainteresowałem?

 

Mam Maviki Ksyriumy SL - z tyłu 20, z przodu 18 szprych, a waga podobna jak kolegi - gabaryt ciut niższy. 

 

W specyfikacji piszą, że nie zalecają, aby cała waga (rower+zawodnik) przekraczały 120 kg... przy oponach 23. 

 

 


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#13 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 19:32

Idąc tym tropem, większość producentów ram określa dopuszczalną masę całkowitą na około 120 kg, choć spotkałem się z jednym przypadkiem gdzie było to 95 kg

#14 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 19:40

Ja przy mojej wadze tak naprawdę mniej niż 28 szprych na tył nie myślałem nawet byłbym się na takiej obręczy jak Twoja jechać wiadomo dużo tutaj zależy od komponentów itp ale jednak miałbym dyskomfort psychiczny przy 20 szprychach z tylu

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka



#15 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 20:08

tak pisze Mavic:

"For a longer longevity of the wheel, Mavic recommends that the total weight supported by the wheels don't exceed 120kg, bike included"

A to oznacza, że spokojnie jakiś margines błędu jeszcze jest - żaden producent nie poda nigdy ograniczenia "na styk", poza tym to konkretne ograniczenie jest raczej miękkie. Cięższy zawodnik musi po prostu bardziej uważać i nagły wjazd w dziurę może nie być wybaczony tak bardzo jak lżejszemu.

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#16 kishoth

kishoth
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 20:10

Wiem to z własnego doświadczenia i szybki przejazd przez tory kolejowe skonczyl się peknieciem 3 szprych (faktem jest że koło swoje już przyjechało więc być może i miało prawo) jednak nie było to przyjemne przezycie

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka



#17 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 12 grudzień 2016 - 21:30

Wytrzymałość wytrzymałością, ale jest jeszcze coś takiego jak sztywność koła.

 

Campa podaje +/- tak: do 82kg jazda bezproblemowa, od 82 do 109kg zalecane częstsze przeglądy serwisowe w autoryzowanym serwisie. Tyczy to chyba ich wszystkich kół, nawet tych na zaplotach 16/21. A zatem już z tego widać, że powyżej 82kg coś może się dziać z kołami, a im bliżej granicy 109kg tym tych problemów może pojawić się więcej i częściej. Ważąc 100kg i gdy spotka nas nieszczęście pęknięcia lub wyrwania szprychy w trakcie gwarancji, z pewnością padnie pytanie, czy koła były serwisowane/na przeglądzie? Jest to jakaś furtka dla producenta, bo kto czyta to co małymi literkami napisano, kto będzie się silił i łaził z kołami do serwisu skoro nic się nie dzieje (pomijam jakość pospolitych serwisów)?



#18 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 grudzień 2016 - 21:37

Prawie wszyscy producenci podają limity wagowe z kosmosu - 110-120 kg dla zwykłych, "typowych" kół na 20/24 (albo nawet 16/21) szprychach. Można je wsadzić między bajki. Przeciętny kolarz waży 60-85 kg i pod taką wagę projektowane są zwykłe koła. Jeżeli ważysz powyżej 100 kg i chcesz mocne, sztywne i bezawaryjne koła, to nie ma innej opcji jak składane, na większej ilości szprych. Nawet jeżeli będziesz mieć najbardziej sztywne obręcze na świecie, przy miękkim zaplocie koła będą się rozcentrowywać,  szprychy luzować, a obręcze będą trzeć o klocki. A 20/24 nawet na grubych szprychach to nie jest sztywny zaplot (nie wspominając o 16/21 i innych tego typu wynalazkach). 



#19 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 22:22

nie ma to jak właściwa motywacja. pożałowałem swoich kół i właśnie trzasnąłem godzinkę na orbitreku :))

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#20 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 12 grudzień 2016 - 22:28

Myślę, że w problemie koła - waga, bardzo dobrze Ci poradzi SPIKE.  pozdr





Dodaj odpowiedź