Skocz do zawartości


Zdjęcie

Który mostek najsztywniejszy? (fsa, 3t, deda, rotor...?)


74 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 02 czerwiec 2010 - 16:14

Ośmielam się założyć nowy temat, w związku z tym że niedługo będę szykował się do wymiany mostka na dłuższy. Zakładam nowy temat, gdyż temat o mostkach raz że nie jest podwieszony i trzeba szukać, dwa że jest tam bałagan i raczej porady jak dobrać długość. A mi chodzi o konkretne pytanie, a raczej o klasyfikację mostków, aby to było w jednym miejscu uporządkowane i nie trzeba było szukać.

Co do mostków to rozważam głównie pomiędzy : fsa os99, fsa os99 csi, 3t arx team, deda zero, ewentualnie newton. Ewentualnie mogę rozważyć thomsona i rotora.

Skłaniał bym się ku fsa, z prostego powodu - mam kiere fsa, i chciałem aby był zestaw z jednej firmy, z tym że jak poszperałem po zagranicznych forach to os99 podobnież jest strasznie miękki. Prawda to? Miał ktoś do czynienia? A może os115 był by lepszy? Drugi typ to arx team, bo jakoś bardziej pasuje 3t do fsa (niż np. deda czy ritchey), a co najwazniejsze pasuje mi pod rower wizualnie. No następny typ deda, bo jest po prostu ładny i kultowy, oraz pasuje mi pod rower wizualnie.

Mógłby ktos porównac jak się sprawują te mostki pod kątem sztywność, wytrzymałość. Waga jest podobna, więc tym się nie kieruje (tu chyba fsa njalepiej wypada) ale też ma jakies znaczenie.

#2 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 02 czerwiec 2010 - 18:08

Bartosz, na forum wychwalane są 3t arx team, deda zero100, fsa k-force carbon(lolo miał do sprzedania za 250zł na allegro.. jak jesteś zainteresowany, to możesz do niego napisać.. http://www.allegro.p...sa_k_force.html)

Ja natomiast myślę nad 3t arx team albo syntace f119(widziałem niedawno na allegro za 250zł) - ale mam czas na to, bo w czerwcu albo lipcu planuję jego zakup ;]

#3 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 02 czerwiec 2010 - 18:16

No to że arx jest wychwalany to akurat wiem. Ale mnie by interesowało jakieś porównanie tych mostków, jeśli ktokolwiek takowe ma?? (oparte na doświadczeniu, ewentualnie na pewnych opiniach).

Np jak się ma arx team do deda zero, lub deda zero do newton??

Co do fsa k-force, to raczej nie zapłacił bym tyle za mostek ważący ponad 200g :shock: Karbonowych mostków raczej nie warto kupować (chyba że looka). No chyba że macie jakieś argumenty za...?

Co do mostków fsa, to coraz bardziej się zniechęcam do nich, chociaż lubię tą firmę. Ale mostki (z wyjątkiem karbonowych) nie są jakieś szczególnie ładne, lekkie też nie, i jak się okazuje ze sztywnością też różnie bywa, jakies mają kiepskie opinie, więc sam już nie wiem czy jest sens sie w nie pchać?? (a może to tylko takie błędne opinie krążące w necie?) Może jednak lepiej wybrac arx-a?

#4 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 02 czerwiec 2010 - 19:27

Porównań niestety nie mam.. sam też odrzuciłem mostki carbonowe.
Karbon na stronie pisze, że deda zero jest sztywniejszy i pewniejszy od arxa.

Nic więcej niestety nie pomogę. Mam tylko syntace f99 na 26 mm(niedługo do sprzedania z kierownicą) i jest naprawdę bardzo sztywny i leciutki - szkoda tylko, że taka średnica, bo nie pasuje mi do nowej kierownicy..

#5 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Napisano 02 czerwiec 2010 - 19:38

Np jak się ma arx team do deda zero, lub deda zero do newton??


mialem dede newton 31 (ta drozsza wersja) i byl strasznie sztywny z kierą deda newton.
teraz mam deda zero100 sc (ta drozsza wersja) i wciaz jest sztywno, ale newton jest sztywniejszy i ciezszy... tyle ze do zero100 mam tez lekka kiere full karbon, wiec wiesz-porownanie takie sobie, ale jest. polecam dede zero100 za wyglad

#6 dukez

dukez
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 czerwiec 2010 - 20:37

jesli chodzi o sama sztywnosc pomijajac mase to ma sie to tak:
1) Thomson
2) Netwon
3) Arx Team/Deda Zero100 mniej wiecej na równi

Potem dlugo nic z tych przez ciebie wymienionych

#7 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 02 czerwiec 2010 - 20:44

Niedawno przesiadlem sie z FSA K-Force na Rotor S2. Mam kierownice K-Force i musze przyznac, ze pieknie komponuje sie z Rotorem.
Oba mostki sa bardzo sztywne i pieknie wykonane. Na niekorzysc K-Force przemawia jego masa i "klockowatosc", ktora nie zawsze dobrze wspolgra z rama.

#8 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 02 czerwiec 2010 - 22:50

Czyli jednym słowem, z tego co piszecie, to nie opłaca się pchać w fsa? Bo rozumiem ze te długo, dlugo nic to właśnie o fsa chodzi?

A jak na tle arx i dedy 100 wypada wcs (zwykły alu)?? Poniżej czy powyżej w rankingu?

Acha i czym różni się deda 100 od d 100 sc?

oscar, a znasz dokładne wagi tych dedów ( :mrgreen: ) , bo chyba 100 ma podobną wagę do arx (katologowa zaniżona podobno).

#9 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 10:23

arx ma katalogowo 120g dla 110mm, mój 100mm ma 122g.

#10 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 11:38

kr1zje, czyli widac 3t też delikatnie przekłamuje, tak pewno z 10g więcej by przy 110 wyszło. Ale deda - z tego co słyszałem - przekłamuje bardziej - bo wage ma właśnie coś koło tego (120-130g), a podają 100parę (chyba 104). może ktoś to potwierdzić (nie żeby było to jakoś bardzo istotne, ale ciekaw jestem)

#11 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 12:13

Z mostka arx jestem zadowolony do tego stopnia, że najprawdopodobniej kupię taki sam tylko 120mm do roweru mtb. Przy okazji sprawdzę pozycję w rowerze szosowym na mostku 120mm. Zero100 128g dla 110mm mostek użytkownika Karbon, a na stronie deda elementi 107g dla 120mm. Powszechnie wiadomo, że deda zaniża wagi swoich komponentów. Zarówna deda jak i 3t może mieć rozbieżność kilku gram na danej długości, ale zazwyczaj jest więcej g niż mniej.

#12 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 12:33

kr1zje, acha, czyli tak jak mówiłem, waga mniej więcej ta sama dla deda i arx (nie wiadomo ile arx waży w wersji 110, ale góra kilka g więcej niż deda), sztywność z tego co mówicie też taka sama mniej więcej między dedą a arx. Więc różnica tylko w wyglądzie. A jak ma się do tego ritchey wcs??

#13 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 13:56

Ritchey bardziej popularny, miałem mostek wcs i arx zamontowany do kierownicy ergonova team i nie ma tutaj kolosalnej różnicy w sztywności, ale arx jest trochę sztywniejszy w sprintach, łatwiej utrzymać prostą linię podczas przyśpieszania.

#14 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 03 czerwiec 2010 - 14:06

To ja dorzucę coś od siebie; Easton EA90. Waży 128 gram, długość 90 mm, w moim odczuciu bardzo sztywny.

Pisanie, że 3T jest mniej sztywny od Dedy to informacje wyssane z palca. Jeśli są na to jakieś dowody, przeprowadzone testy, to ok, zgodzę się.
Jeśli jednak ktoś tak napisał na swojej stronie internetowej, bo akurat używa Dede, a nawet nie wiadomo, czy z ARX miał styczność, to dzięki bardzo za takie porównania.

Jeśli chcesz dobry mostek, to wybieraj z tych, o których jest mowa w temacie, a jeśli chcesz super sztywny mostek, to kup torowy wyrób PRO, podobny na jakim jeździ Cavendish.

PS. Osobiście wybrałbym FSA os99 csi, a przy mniejszym budżecie właśnie Eastona albo 3T.

Pzdr ;-)

#15 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 czerwiec 2010 - 16:27

Kolejna sprawa, jaki masz widelec, bo najsztywniejszy mostek Ci nie pomoże jak widelec będzie miał miękką sterówkę.


#16 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 17:06

Kolejna sprawa, jaki masz widelec, bo najsztywniejszy mostek Ci nie pomoże jak widelec będzie miał miękką sterówkę.


Reynolds ouzo pro - co, miękka sterówka? ;-) :-P

Pisanie, że 3T jest mniej sztywny od Dedy to informacje wyssane z palca. Jeśli są na to jakieś dowody, przeprowadzone testy, to ok, zgodzę się.
Jeśli jednak ktoś tak napisał na swojej stronie internetowej, bo akurat używa Dede, a nawet nie wiadomo, czy z ARX miał styczność, to dzięki bardzo za takie porównania.


Czyli mam rozumieć że uważasz na odwrót, czy po prostu wskazujesz na niewiarygodność takich twierdzeń i nierozstrzygalność "konkursu" ;)

Jeśli chcesz dobry mostek, to wybieraj z tych, o których jest mowa w temacie, a jeśli chcesz super sztywny mostek, to kup torowy wyrób PRO, podobny na jakim jeździ Cavendish.




Tak czekałem aż ktoś wspomni o pro. O jakim torowym mówisz, chodzi ci o plt, czy jakiś specjalny na tor? Co do pro, hmm, jakoś tak nieciekawie wyglądają. Wręcz brzydko, a ja chciałem aby było przy okazji ładnie. A nie sądze aby plt był sztywniejszy od arx, chyba że jest? (chociaż pro zapewne najkorzystniej wypada pod względem sztywność-cena-jakość.

PS. Osobiście wybrałbym FSA os99 csi, a przy mniejszym budżecie właśnie Eastona albo 3T.


Czyli jednak fsa.. Właśnie mam okazję kupić ta karbon-alu wersje w miarę nie drogo, ale nie wiem czy warto. A co sądzisz o wersji alu. Podobnież miękka jak cholera. CSI niby lepiej, ale czy duzo lepiej to nie wiem, waży też trochę, czy warto do niego dopłacać względem np. arx-a?

#17 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 03 czerwiec 2010 - 18:48

W warunkach laboratoryjnych pewnie da się to sprawdzić, ale kolarz-amator nie odczuje różnicy. Zarówno na jednym jak i drugim jeżdżą zawodowcy, więc są to po prostu bardzo dobre mostki.

Chodziło mi o ten model PRO:
http://www.chainreac...x?ModelID=38374

Podobnie, chociaż nie tak masywnie prezentuje się jeszcze controltech, którego miałem okazje pooglądać dzisiaj na żywo:
http://www.chainreac...x?ModelID=19596

Jeśli chodzi o estetykę, to faktycznie mostki firmy Pro prezentują się nieciekawie, są za to PRO jeśli chodzi o cenę/jakość. ;-)

Dołączona grafika
To stiffen up the front end of his SCOTT Addict Cavendish rides a monster PRO stem actually designed for the track that weighs almost a half pound.

#18 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 19:56

Postaram się za jakiś czas zdać relację ze sztywności mostka arx 120mm w połączeniu z kierownicą easton ec90 560mm 2010. Będzie większa dźwignia niż w szosie, więc odkształcenia będą łatwiejsze do wychwycenia.

#19 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 03 czerwiec 2010 - 23:56

Miguel, no, ten control tech to jest mistrzostwo, też na niego kiedyś zerkałem na chainreaction (ale tylko z ciekawości), tylko zobacz jaka cena, to zdecydowanie za wysoka półka :-P

Co do vibea to raczej odpada, już wolał bym kforca, który przy podobnej wadze jest full carbon i 100razy ładniej wygląda ;) A ten ze zdjęcia to co to, jakiś nowy vibe, limited edition czy co?

edit. chociaż może nie będzie tak źle z tym control techem :mrgreen: :

http://cgi.ebay.co.u...=item53e124f864


Składa się ktoś na przesyłkę jak by coś? Cena niezła :shock:

Acha Miguel, jak masz do niego dostęp, to mógł byś sprawdzić realną wagę?

#20 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 04 czerwiec 2010 - 14:32

No i co jest, nikogo nie zainteresował ten mostek ?? :shock: :shock:

Kurde, wypasiony mostek za 20%ceny sklepowej :shock: :mrgreen: i nikt nie był by chetny na zamówienie... :shock:

Apropo, Miguel, co możesz o nim powiedzieć więcej? A może mial ktoś do czyneinia lub wie gdzie w warszawie mozna obejrzeć?



Dodaj odpowiedź