Łączenia Alu-Carbon Np. Tylny Carbonowy Widelec. Tak Czy Nie?
#1
Napisano 23 grudzień 2016 - 00:20
Pare razy widziałem na forum informacje na temat carbonowych tylnych widelcow, że to jest słabe rozwiązanie, niepewne i ogólnie lepiej jakby był aluminiowy.
Co o tym sądzicie?
Czy faktycznie łączenia Alu-Carbon to słaby pomysł?
Co jak co ale widelce carbonowe, które mają też carbonową rure sterową są łączone na aluminium, korony też są wykonywane z aluminium.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#2
Napisano 23 grudzień 2016 - 07:08
Sam piszesz, że już widziałeś ten problem w innych tematach i zakładasz kolejny? Ja osobiście nie mam przekonania do tego typu rozwiązań. Lepiej dołożyć do karbonowej ramy w 100%. Prawdę mówiąc nie bardzo wiem co ma na celu łączenie karbonu z Alu. Większy komfort jazdy na wertepach? Może to taki przejściowy stan w technice rowerowej. Trek wpadła na pomysł "rozdzielacz isospeed" i to przegubowe rozwiązanie jest OK (zdaniem producenta).
- EverRestOnTheBike lubi to
#4
Napisano 23 grudzień 2016 - 13:18
Minus takich rozwiazan, to powstajace,czasami, pekniecia na lakierze w miejscu laczenia alu i karbonu.
#5
Napisano 23 grudzień 2016 - 13:22
Ani to lżejsze (łączenie materiałów "na zakładkę" niweluje niższą wagę wynikającą z zastosowania węgla), ani bardziej komfortowe. W dodatku może pękać (pół biedy, jak sam lakier - ale np. aluminiowo-karbonowe Kellysy pękały na potęgę, tzn. całe łączenie się rozpadało).
IMHO szkoda zachodu.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7 Gosc_Bullet_*
Napisano 23 grudzień 2016 - 21:27
Nie ma miejsca w świecie kolarskim - pewnie tak, ale moim zdaniem nie dlatego, że to złe, czy nie trwałe rozwiązania, tylko kosztowne i wymagające inwencji. Po co to robić skoro w świecie powszechnej taniochy - masówy- chińszczyzny lepiej zrobić jednolitą ramę z włókna czy aluminium. Super były ramy łączące stal z karbonem, tytan z karbonem czy alu z karbonem, przy czym w tym ostatnim przypadku nie ograniczano się tylko do tylnych widełek. np. Lemond łączył dodatkowo górną karbonową poziomą rurę i podsiodłową oraz widełki z dołem
z aluminium, jak tu:
http://houston-bike-...-frameset-55cm/
A czy trwałe i dobre - dla mnie wzorcem jest tu Trek 2000 - rama alu zr9000 ( świetny stop alu ) z tylną, górną częścią widełek z karbonu OCLV. Produkowane dekadę temu, wiele jeździ do dzisiaj.
Myślę, że jak już rynek się nasyci masówą,producenci wrócą do bardziej wyrafinowanych konstrukcji. Łączenie materiałów to prawdopodobnie przyszłość ram szosowych.
#8
Napisano 23 grudzień 2016 - 22:18
Myślę, że nie. Jednak utrudnienie w produkcji, a każde łączenie różnych materiałów to jednak punkt zapalny. Miałem ramę karbonową z alu mufami i po kilku latach rozlazła mi się właśnie na tych połączeniach. Dobrze, że akurat na podjezdzie. Pewnie, że było to już ładnych parę lat temu, a technologie i materiały poszły do przodu, ale jednak symptomatyczne. pozdr