Skocz do zawartości


Zdjęcie

Łączenia Alu-Carbon Np. Tylny Carbonowy Widelec. Tak Czy Nie?


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 828 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 grudzień 2016 - 00:20

Cześć wszystkim,

Pare razy widziałem na forum informacje na temat carbonowych tylnych widelcow, że to jest słabe rozwiązanie, niepewne i ogólnie lepiej jakby był aluminiowy.

Co o tym sądzicie?
Czy faktycznie łączenia Alu-Carbon to słaby pomysł?
Co jak co ale widelce carbonowe, które mają też carbonową rure sterową są łączone na aluminium, korony też są wykonywane z aluminium.



Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#2 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 818 postów
  • SkądPuławy

Napisano 23 grudzień 2016 - 07:08

Sam piszesz, że już widziałeś ten problem w innych tematach i zakładasz kolejny? Ja osobiście nie mam przekonania do tego typu rozwiązań. Lepiej dołożyć do karbonowej ramy w 100%. Prawdę mówiąc nie bardzo wiem co ma na celu łączenie karbonu z Alu. Większy komfort jazdy na wertepach? Może to taki przejściowy stan w technice rowerowej. Trek wpadła na pomysł "rozdzielacz isospeed" i to przegubowe rozwiązanie jest OK (zdaniem producenta).


  • EverRestOnTheBike lubi to

#3 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1773 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 grudzień 2016 - 13:09

Niektóre ramy karbonowe też mają wstawki z alu i nic się nie dzieje. Chodz mi o te same końcowki haka na koło czy w widelcu. Sterowki widelca też są alu w całości. Colnago cały czas produkuje takie hybrydowe ramy. Czemu miało by to nie działać?

#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3280 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 grudzień 2016 - 13:18

Minus takich rozwiazan, to powstajace,czasami, pekniecia na lakierze w miejscu laczenia alu i karbonu.



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5930 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 grudzień 2016 - 13:22

Ani to lżejsze (łączenie materiałów "na zakładkę" niweluje niższą wagę wynikającą z zastosowania węgla), ani bardziej komfortowe. W dodatku może pękać (pół biedy, jak sam lakier - ale np. aluminiowo-karbonowe Kellysy pękały na potęgę, tzn. całe łączenie się rozpadało).

 

IMHO szkoda zachodu.


rowerplus-logo-2.png

#6 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1820 postów
  • SkądSheffield

Napisano 23 grudzień 2016 - 14:51

Stare rozwiązanie, na które dziś nie miejsca w światku kolarskim. Pełny karbon da się dziś znaleźć na tyle tanio, że nie ma sensu pchać się w łączone materiały.
Dołączona grafikaLekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman Dołączona grafika

#7 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1534 postów
  • SkądLegnica

Napisano 23 grudzień 2016 - 21:27

Nie ma miejsca w świecie kolarskim - pewnie tak, ale moim zdaniem nie dlatego, że to złe, czy nie trwałe rozwiązania, tylko kosztowne i wymagające inwencji. Po co to robić skoro w świecie powszechnej taniochy - masówy- chińszczyzny lepiej zrobić jednolitą ramę z włókna czy aluminium. Super były ramy łączące stal z karbonem, tytan z karbonem czy alu z karbonem, przy czym w tym ostatnim przypadku  nie ograniczano się tylko do tylnych widełek. np. Lemond łączył dodatkowo górną karbonową poziomą rurę i podsiodłową oraz widełki z dołem

z aluminium, jak tu:

 

http://houston-bike-...-frameset-55cm/

 

A czy trwałe i dobre - dla mnie wzorcem jest tu Trek 2000 - rama alu zr9000 ( świetny stop alu ) z tylną, górną częścią widełek z karbonu OCLV. Produkowane dekadę temu, wiele jeździ do dzisiaj.

 

Myślę, że jak już rynek się nasyci masówą,producenci wrócą do bardziej wyrafinowanych konstrukcji. Łączenie materiałów to prawdopodobnie przyszłość ram szosowych.

 



#8 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1968 postów
  • Skądkrakow

Napisano 23 grudzień 2016 - 22:18

Myślę, że nie. Jednak utrudnienie w produkcji, a każde łączenie różnych materiałów to jednak punkt zapalny. Miałem ramę karbonową z alu mufami i po kilku latach rozlazła mi się właśnie na tych połączeniach. Dobrze, że akurat na podjezdzie. Pewnie, że było to już ładnych parę lat temu, a technologie i materiały poszły do przodu, ale jednak symptomatyczne.  pozdr



#9 jaroMKV

jaroMKV
  • Użytkownik
  • 230 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 23 grudzień 2016 - 23:09

Mam taką ramkę. Dwa lata jeżdżę i nic się z tym nie dzieje. Przetrwało nawet wypadek. Jeśli o mnie chodzi podoba mi się to przejście i łączenie alu z carbonem.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka



#10 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1534 postów
  • SkądLegnica

Napisano 23 grudzień 2016 - 23:21

Mam taką ramkę. Dwa lata jeżdżę i nic się z tym nie dzieje.

Tak z ciekawości, a jaką konkretnie?



#11 jaroMKV

jaroMKV
  • Użytkownik
  • 230 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 23 grudzień 2016 - 23:26

Raczej malo znana firma SAB. Swego czasu byly takie ramy w PlanetX gdzie ją kupiłem

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka



#12 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1534 postów
  • SkądLegnica

Napisano 23 grudzień 2016 - 23:40

A kojarzę. Jak po raz pierwszy zobaczyłem tę ramę to pomyślałem,że szwedzki SAAB oprócz samolotów, rakiet, łodzi podwodnych i aut zaczął działać w branży szosowej :) Skoro jeździ to ok.



#13 D88

D88
  • Użytkownik
  • 44 postów

Napisano 24 grudzień 2016 - 09:42

Również posiadam ramę z karbonowym tylnym widelcem. 2 sezony, 20 tys przejechane i rama jak nowa. Dlaczego zdecydowałem się na taką ramę? Ponieważ jest ładna i wyróżnia na tle popularnych masówek :P  





Dodaj odpowiedź