Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przejscie Z Sory 3X9 Na 105 5800 2X11


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 ragandbones

ragandbones
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 grudzień 2016 - 22:56

Czesc,

 

Posiadam Sore 3x9 lecz chcialbym przejsc na cos z dwoma biegami z przodu. Wstepny wybor padl na 105 5800 2x11, powinien juz byc zauwazalny wzrost jakosci i wagi, wydaje mi sie ze przechodzenie na Tiagre przy zmianie ilosci przelozen mija sie z celem.

 

Zestaw jaki mam obecnie:

Klamkomanetki ST-3500 3x9

Przerzutki FD-3503-B / RD-3500

Korba FC-3503 50x39x30 170mm

Kaseta CS-HG50

Hamulce BR-3500

 

Zastanawiam sie czy musze od razu kupowac cala grupe 5800? Czy da sie cokolwiek z powyzszego zestawu zostawic do nowej grupy zeby wymienic etapami? Moze chociaz korba i hamulce moglyby na poczatku zostac stare?

 

Dzieki i pozdrawiam



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5360 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 26 grudzień 2016 - 23:01

Korbę i hamulec możesz zostawić, będą działały przyzwoicie po zmianach. Reszta niestety obowiązkowo do wymiany, nie ma żadnej kompatybilności pomiędzy tymi grupami.


rowerplus-logo-2.png

#3 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2587 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 26 grudzień 2016 - 23:15

Na znaczącą redukcję wagi jednak nie licz. Tutaj największe różnice będą przy zmianie korby, zwłaszcza na kompakta, ale w tym celu wcale nie musisz przechodzić na 11 biegów. Lekka korba 50/34, do tego kaseta ze starej Ultegry (6500, np. 11-23, 180g) i przerzutka tylna RD 6700 (189g, ostatnia z kompatybilnych ze starym systemami, a można jeszcze kupić nowe) i wtedy poczujesz spadek wagi i wzrost precyzji działania, nawet ze starymi manetkami.



#4 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 grudzień 2016 - 06:47

A jak Sora 3x9 jest z suportem w wykonaniu press fit? Ultegra ma HII wkręcany. Czy ma to jakieś znaczenie?



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5360 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 27 grudzień 2016 - 08:39

Sposób montażu zależy od ramy, a nie od korby. Do obu modeli dopasujesz suport wciskany i wkręcany - tak długo, jak będzie w standardzie HT2.
rowerplus-logo-2.png

#6 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 grudzień 2016 - 09:55

Sposób montażu zależy od ramy, a nie od korby. Do obu modeli dopasujesz suport wciskany i wkręcany - tak długo, jak będzie w standardzie HT2.

Ultegra w specyfikacji ma tylko suport wkręcany. Dlatego pytam czy korby będą pasować do press fit.



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5360 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 27 grudzień 2016 - 10:08

Będą.
rowerplus-logo-2.png

#8 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 grudzień 2016 - 10:13

Będą.

Mowa oczywiście o Ultegrze 4-ramiennej FC-6800.



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5360 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 27 grudzień 2016 - 12:39

O każdej szosowej korbie HT2.


rowerplus-logo-2.png

#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1261 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 grudzień 2016 - 15:22

Nie zapominajmy, że szosowy bębenek pod 11s Shimano jest szerszy o 1,8mm, a to oznacza albo jego wymianę, albo całej piasty, albo zabawę z pilnikiem co może nie być takie proste w przypadku stalowego.

 

Moim zdaniem przejście na 11s ma uzasadnienie tylko w przypadku jazdy po górach gdzie duży zakres kasety potrzebuje większej ilości koronek. W terenach nizinnych i tylko delikatnie pofałdowanych, 10s jest w zupełności wystarczające.



#11 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 438 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 16:21

Mozna w prosty sposob przystosowac kasete 11s do montazu na bebenku 10s. Opisywalem to na forum i pokazywalem zdjecia.

#12 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 722 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 28 grudzień 2016 - 16:36

W zależności od kół które były w zestawie. W swoim rowerze miałem Sore 3500 i piastę pod 11 rz. z podkładką. Po przejściu na 5800 nie było problemu z wpasowaniem kasety.
Odnośnie zmiany waga poszła w górę w porównaniu do Sory. Jeśli ktoś myśli, że coś ugra na wadze to jest w błędzie. Mieszkam na pomorzu gdzie jest raczej płasko i Sora była ok, ale brakowało mi na zjazdach przełożeń. Jazda w grupie pozwala na dobre tempo w dół czy z wiatrem. Teraz przy uniwersalnym 52-36/11-28 ścianki ponad 15 procent da radę przelecieć a na finiszu w dół nie zostaje z obrotem chomika w kręciołku. Jest przy tym znośne stopniowanie.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5360 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 28 grudzień 2016 - 16:57

Podszlifowanie bębenka może też skończyć się tym, że kaseta albo łańcuch zaczną ocierać o szprychy. Nie na każdym kole taki manewr się uda.


rowerplus-logo-2.png

#14 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1261 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 grudzień 2016 - 18:14

Mozna w prosty sposob przystosowac kasete 11s do montazu na bebenku 10s. Opisywalem to na forum i pokazywalem zdjecia.

Nie widziałem, ale czy kasetę w której największe koronki nie są na alu pająku także? Nie wydaje mi się.



#15 ragandbones

ragandbones
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 grudzień 2016 - 18:26

Dzieki za wszystkie wypowiedzi. Po pierwszym optymistycznym akcencie, ze nie trzeba kupowac calej grupy na raz przyszedl ten mniej optymistyczny. Obecny naped jest praktycznie nowy, ma mniej niz 2000km przejechane - ale kupujac go nie bardzo bylem swiadom ze trzy blaty z przodu nie beda do konca wygodne. Poza tym nie ukrywam, ze wizualnie wystajace pancerze z klamkomanetek tez uroda nie grzesza. Wychodzi na to ze zmiana bedzie miala zdecydowanie wiekszy sens po nadchodzacym sezonie gdy pierwsze elementy obecnego napedu zaczna domagac sie wymiany. Teraz bylaby to zmiana zeby zmieniac...



#16 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2587 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 29 grudzień 2016 - 19:05

Posiadanie prawie nowego napędu to akurat powód, aby się cieszyć, a nie smucić.

A co Cię najbardziej denerwuje w tym napędzie z trzema tarczami na korbie? Nie miałem nigdy w szosie trzech tarcz, ale w góralu i w crossie mam takowe i moim zdaniem, oprócz wyższej wagi i  nieco większych  przekosów na skrajnych biegach to głównie kwestia przyzwyczajenia. W crossie (3x8) na dużej tarczy mogę korzystać z 6-u najmniejszych zębatek bez ocierania, w góralu (3x7) też z 6-u.

Gdybym miał jeździć szosówką po Alpach bez wahania zaakceptowałbym trójtarcz z przodu. 

Jeżdżąc po płaskim, gdy masz korbę z trzema zębatkami, można zastosować ciaśniejszą kasetę (czyli taką o mniejszej rozpiętości przełożeń) i mieć więcej użytecznych biegów, a na najbardziej strome podjazdy zawsze zostaje najmniejsza zębatka korby. Może wystarczy zmienić kasetę? Jaką masz obecnie?

 



#17 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1261 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 grudzień 2016 - 09:52

Dokładnie, to jest bardzo ważna kwestia, duży zakres na korbie = ciaśniejsze stopniowanie na kasecie.
W takim kompakcie potrzeba powiedzmy 11-27, a tu wystarcza 12-23

#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5360 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 30 grudzień 2016 - 10:03

Węższy zakres na korbie + węższy zakres na kasecie to przepis na kompletnie inny rower, a nie na substytut dla kompaktu.

 

I przestańmy wreszcie powielać bajkę, że u amatora kompakt wymusza stosowanie koronki 11T!


rowerplus-logo-2.png

#19 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1261 postów
  • SkądWLKP

Napisano 31 grudzień 2016 - 09:37

A coś ty tak wystrzelił? Przeczytaj to, o czym napisaliśmy. Nie węższy (14/16z) na korbie, a szerszy (22z) + ciasna kaseta = kompakt/klasyk + kaseta rozstrzelona.

O jakich ty bajkach piszesz? Kto o tym pisze? Osobiście ile to już razy pisałem, że kompakt z jedenastką jest twardszy od klasyka z dwunastką, który jest już twardym napędem i dla wiekszości z nas wystarczy.

Chyba zaczynasz powoli trenować przed zabawą, spokojnie, jeszcze wiele godzin ;)
  • marvelo lubi to



Dodaj odpowiedź