Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tani Carbon Kierownica, Mostek, Sztyca


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 12:42

Witam, muszę zmienić w Moim rowerze Kellys URC 3.0 mostek z 110mm na 90mm. W związku z tym oczywiście przeleciała mi przez głowę myśl żeby zmienić również kierownicę i sztuce na Carbon, bo rama roweru jest też z tego materiału. W obecnej chwili zainwestowałem już w nowy napęd i będą też nowe koła, dlatego na nowe drogie elementy Carbonara niestety nie mam przewidzianych funduszy, dlatego Moje pytanie brzmi, czy jest sens inwestować w tanie elementy Carbonowe np. Kierownica z allegro za 180 zl, czy to kompletnie nie ma sensu i lepiej zostać przy elementach Alu Ritchey ?

#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 grudzień 2016 - 18:47

Warto. I nie. Dlaczego?

Bo dostaniesz skrajne odpowiedzi od: użytkowników którzy są zadowoleni, użytkowników którzy to czy tamto połamali i nieużytkowników, którzy jedynie coś, gdzieś przeczytali i są zdecydowanie przeciw. 

Minusem kupna na allegro jest brak informacji na temat pochodzenia tych części, czyli oryginalnego producenta danego komponentu.

Jest to przydatna informacja, gdyż niektórzy wykonawcy z Chin mają już niezłą opinię co pozwala przypuszczać że dokonany zakup nie niesie ze sobą ryzyka eksploatacyjnego. 

Komponenty z logo znanego producenta czyli "podróby" budzą negatywne emocje 


  • puchaty lubi to

#3 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 22:25

Niestety na każdym forum trafiają się osoby takie jak np, na forach motoryzacyjnych w dziale warsztat, gdzie ktoś pyta się jak to naprawić, a inny mu onodpowiada, że ma dać auto do mechanika, ale potrafię przecedzić odpowiedzi nadglorliwych ;p chodzi o to czy taka kierownica posiada plusy tego materiału, czy to się nazywa tylko Carbon, a w rzeczywistości to rura pcv ;d ? Czy warto zmieniać obecne komponenty Ritchey na Carbon nie biorąc pod uwagę różnicy wagi? Czy ma sens sama inwestycja w Carbonowy mostek, zostając przy Alu kierownicy? Czy sztyca Carbonowe będzie miała jakiś istotny/wyczuwalny wpływ na komfort, skoro rama jest carbonowa ?
  • Janao lubi to

#4 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 27 grudzień 2016 - 23:40

Co do pochłaniania drgań itp to poruszamy się w kategorii osobistych odczuć. Rozumiem że zdajesz sobie, że jedni coś tam odczuwają inni takich opinii nie podzielają. 

 

Co do wymiany.

 

Kierownice tak, można odczuć że coś tam pochłaniają. Kierownica karbonowa często ma profil nie tylko kołowy, ale także bardziej dopasowany do chwytu przekroje owalne, bardziej płaskie itp. 

 

Przy mostku różnicy nie odczujesz, karbonowy jest niewiele lżejszy a lepiej pozostać przy sprawdzonym ritchey-u.

 

Sztyca karbonowa to nie tylko rura, ale także jarzemko do mocowania siodełko.W tanich karbonowych zawsze jest to kapryśne urządzenie w porównaniu  z solidnym  mocowaniem ritcheya, gdzie mocujesz pod dowolnym kątem i odległości, i zachowuje te parametry.


  • Janao lubi to

#5 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 28 grudzień 2016 - 07:02

Zaznaczam, że to tylko moje (empiryczne) obserwacje po prawie rocznym użytkowaniu niektórych komponentów - karbon Made in Wish.

 

Kierownica - nie wiem, ale wolę nie ryzykować. Widziałem pękniętą (złamaną) oryginalną kierownicę aero 3T. Tu raczej poszedłbym w markową. Jak ktoś jest ubezpieczony może testować karbonową, ale niech bierze klasyczną (nie płaską aero).

 

Mostek - warto - wydłużyłem o 30mm i minimalnie zbiłem masę. Bontragera 90 zamieniłem na chińczyka 120mm. Spadek masy chyba jakieś 15g.

 

Sztyca siodełka - warto - ale jarzmo i śruby musiałem przełożyć z oryginalnego Bontragera. Co do masy to już nie pamiętam, ale coś tam urwałem. Na komfort jazdy nie narzekam.

 

Siodełko - zdecydowanie warto - nie miałem wygodniejszego w życiu. Około 80kg żywej wagi i po 6 miesiącach nic nie pęka. Masa siodełka chyba 125g (z wycięciem anatomicznym). Nie dokucza mi na średnich dystansach (np 200km). Dalej niż 238km nie jeździłem w tym roku.

 

Nie kupuję na Allegro, bo tam większość części pochodzi i tak z Wish. Dostawa przeważnie około 3 tygodni. W sumie te moje zakupy, to popierduchy. Kół, kierownicy, lemondki, ramy, czy widelca raczej bym nie kupił. Tu proponuję markowe części.



#6 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 grudzień 2016 - 09:17

Mostek 90mm w szosie? To raczej nie świadczy dobrze o doborze ramy.

Odnośnie karbonu chińskiego, ja się nie zdecydowałem i na kierownicę i na sztycę. Za duże ryzyko. Mostek tak, co ma się zepsuć w mostku, ale trzeba wiedzieć, że te niby karbonowe to tak naprawdę alu w okleinie. Całe karbony są nawet cięższe od aluminiowych odpowiedników, a i często droższe (+20usd)
Kierownice aero - Pro Ergo PLT kompakt, ok. 180zł, wypłaszczona od góry, 270g. Po co ryzykować 30 dol. a może i zęby oraz wątpliwą sztywność dla 50g?

#7 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 09:40

Myślę, że wszystko co miało być zostało napisane w temacie przez kilku kumatych gości i jest to dobra baza wiedzy dla laików z podobnymi pytaniami, jak Moje. Arni, co do dopasowania Mojej ramy, to cholera jest to Ciezki temat, bo niby rozmiar się zgadza (na ramię pisze rozmiar M52cm, a w rzeczywistości 54cm) ale w rzeczywistości ma bardzo sportową geometrię i na trenażerze (bo na ulicy jeszcze go nie testowałem) wydaje mi się zbyt długi. Czytałem gdzieś, że mostek 9mm może poważnie wpłynąć na niekorzyść jeśli chodzi o stabilnosc ? Myślałem też o 100mm, ale szczerze nie wiem czy to coś zmieni. Dodam że mam 6° wzniosu w mostku i jak mam go w górę to jest bardzo wygodna pozycja, ale wygląd szosy jest dla mnie nie do zaakceptowania ; )

#8 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 09:42

mam 177cm wzrostu
  • Janao lubi to

#9 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 grudzień 2016 - 10:04

Bo ty potrzebujesz ramy o turystycznej geo, a nie sportowej, w tym leży problem, a nie w mostku.
Dobrze dobrana rama szosowa to mostki 100/130mm, a nie 90. Ty chcesz się teraz ratować skracając mostek i ustawiając na +, by wyprostować sylwetkę, to nie świadczy o poprawności doboru sprzętu do potrzeb. Tak bynajmniej ja uważam

#10 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 10:17

Chce skrócić mostek i obrócić go na - ale racja. Kupowałem rower, bo mi się wygląd podobał ; ) muszę wybrać się do kumpla, który ma jeszcze IRC takiego jak ja wcześniej miałem w rozmiarze M53cm i porównać, bo miałem przerwę z szosa jak pogoda się spierdzieliła i tylko smigałem na dość małym MTB ; ) ale skrócić mostek o 1cm z 110mm na 100mm chyba pozwolisz ?;p

#11 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 10:20

Ogólnie to najlepszym rozwiązaniem na Moje wszystkie problemy, byłby doświadczony jeździec w Mojej okolicy(okolice Bytomia/Katowic), który za 5kg bananów wykonał dla mnie wzrokowy bikefitting ;D Na prawdziwy nie jestem w stanie teraz wyłożyć tyle kasy. Zresztą na tym etapie przygody z szosą to troszq nie halo by bylo

#12 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 grudzień 2016 - 10:27

Tu nie trzeba iść do kumpla, porównaj sobie schematy geometrii. Teraz masz dłuższy z niższą główką, a miałeś krótszy z wyższą główką. Dzięki temu pragniesz podnieść mostek trzema podkładkami i dać go najlepiej na + oraz skrócić, by wyprostować w ten sposób sylwetkę.
Skracać możesz, nawet o 5cm, w sumie wyjścia poza sprzedaniem ramy nie masz. A właśnie wymiana ramy była by chyba najlepsza, wyższa główka, krótsza rama więc pozycja była by bardziej komfortowa, a nie sportowa wyciągnięta i obniżona.

#13 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 10:54

Zanim zdecyduje się na sprzedaż, muszę zrobić tym rowerem przynajmniej jedną trasę ponad 100km i ocenić jak to później będzie wyglądało. Teraz zainwestuje w mniejszy Mostek i zovaczymy

#14 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 28 grudzień 2016 - 10:56

@Janao - idealne dopasowanie roweru do użytkownika to ciężki temat. Np ustawienie siodełka (wysokość i przesunięcie przód-tył), wysokości kiery itd. Nie ścigam się, ale lubię w miarę sportową sylwetkę. W dużym stopniu zależy to też od tego jak bardzo jesteśmy rozciągnięci. Mam Treka w rozmiarze 540mm, podkładki kiery na zero, mostek 120 odwrócony ku dołowi przy 179cm wzrostu: http://szosa.org/gal...img-8829-kopia/

Niczego nie kupuj nim nie sprawdzisz roweru w realu (nie trenażer). Jak siedzisz i patrzysz na przednie koło, to kierownica pokrywa się z osią piasty przedniego koła, jest przed, czy za?



#15 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 28 grudzień 2016 - 12:19

Ogólnie to najlepszym rozwiązaniem na Moje wszystkie problemy, byłby doświadczony jeździec w Mojej okolicy(okolice Bytomia/Katowic), który za 5kg bananów wykonał dla mnie wzrokowy bikefitting ;D

Sam zacznij zbierać doświadczenie. Używane modele alu mostka i sztycy to niewielki koszt. Testuj i próbuj , rozważ kupno sztycy bez offsetu. Nie ma żadnych powodów, aby rezygnować z 90 mm mostka.

 

Po zdjęciach  twojego roweru nie widać aby rozmiar był na tyle przestrzelony które uzasadniał by sprzedaż. Mniejszy rozmiar to też niższa główka ramy. To spowoduje jeszcze wyższy komin podkładek.  

 

Po przesiadce na inny rower, organizm próbuje przenieść stare nawyki nabyte przy poprzednim rowerze. Trzeba się troszkę wjeżdzić w nowy rower. 

 

P.S.

Narzekasz na zbyt długą poziomą rurę, ale siodełko masz absurdalnie odsunięte do tyłu + mostek z 120mm. 

Moim zdaniem sztyce bez offsetu, normalne ustawienie siodełka  i mostek 100mm. 



#16 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 13:37

Fotki są jeszcze przed ustawieniem roweru pod siebie. Obecnie siodełko mam bliżej i troszq wyżej, bo doświadczyłem bólu kolana po dłuższym treningu na złe ustawionym siodle. Co do pytania Cykli Ziutek, sprawdzę po pracy.

#17 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 grudzień 2016 - 14:14

Kiknąłem na geo tych twoich rowerów.

http://www.bikekatal...42_31_01_09.jpg

http://images.kellys...icad_carbon.jpg

 

Ciężko powiedzieć co masz za rozmiar skoro powinno być 520, a masz 540. Zmierz górną rurę w poziomie i zobacz ile masz?

W każdym bądź razie zakładając, iż masz rozmiar M520, to wydłużeniu uległa górna rura o 10mm. +/- to by sugerowało, iż potrzebował byś mostka o 1cm krótszego niż w IRC.

Gorzej jeśli masz jakąś ramę pośrednią pomiędzy M a L, a na to wygląda. Wtedy wywnioskować można, iż górna rura wydłużyła się o kolejny centymetr, czyli w sumie o 2cm więcej niż w miałeś w starym. To by także potwierdzało chęć skrócenia mostka ze 110 na 90.

Generalnie popełniony był błąd, powinieneś patrzeć nie na rozmiar, a na długość górnej rury w horyzoncie, to pozwala właśnie uniknąć takich błędów, bo sztycę wysunąć o 5cm to nie problem, ale skracać mostki ze 110 na 90 traci się pewien fajny wizerunek roweru  oraz może dojść nerwowość kierownicy. Na razie potestuj na ulicy, może pożycz lub kup jakąś używkę za 20zł 90mm, wiele nie stracisz, a możesz zyskać pewność wyboru.



#18 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 14:31

Na ramię URC pisze mi 520mm, a na IRC pisało 53cm. Zrobię tak że faktycznie poczekam na wiosnę, i zrobię dłuższą trasę z mostkiem 110mm. Jeśli dalej będzie kupa to przetestuje 100mm i 90w ostateczności.

#19 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 14:42

Pozioma od środka główki do środka sztycy ponad 54w URC, a w IRC było ok 54cm. Dzisiaj zatrudnię Moją żonę do robienia zdjęć to wam pokażę i ocenicie Moją pozycję ; )

#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 grudzień 2016 - 14:51

Rura pozioma, ale horyzontalnie czyli poziomo, a nie po rurze i od osi główki do osi podsiodłówki. M ma 570, a w starym było 560mm. Jeśli w URC masz ok. 580 to właśnie to są te 2cm, które chcesz korygować.





Dodaj odpowiedź