Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tani Carbon Kierownica, Mostek, Sztyca


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:50

Pamiętam jak sam miałem problemy czy na pewno mam ramę w dobrym rozmiarze, uważałem, że jest za duża(raczej, za długa). Teraz mam wręcz odwrotnie! Na zjazdach czuje jak mi miejsca brakuję i mam wrażenie, że jestem bardzo ściśnięty w dolnym chwycie( a nic nie zmieniałem w rowerze). Bardzo polecam gimnastykę żeby się trochę porozciągać, myśle, że to mi głównie pomogło. 

Ostatnio po górskiej trasie we Włoszech ok 90km nie bolało mnie nic poza odparzonym tyłkiem ale to wina pampersa.

 

A, i mam mostek 90mm, co w tym złego? Tak mi wygodnie.

 

A co do głównego tematu. Mam chiński carbon w Dolanie. Sztyca aero "Time", daje rade, jest naprawdę spoko, coś tam tłumi, wytrzymała prace na kurierce(raz na plecach miałem 15kg plus moje 75kg daje 90kg i nic się nie działo), jakieś 2k km, kupiłbym drugi raz. Ale kiery i mostka bym nie kupił. Wydaje mi się, że większą róznice w komforcie da zmiana opon 23c na 25c.



#22 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 00:34

https://goo.gl/photo...yF8a2B2yi8PTNv7chciałem wkleić zdjęcie, a program zaproponował mi takie cos.. xD widząc siebie z boku na zdjęciach na Moje oko wydaje mi się że jest git ; ) nie wiem, czy Cię Ziutek dobrze rozumiem, ale jak siedzę i patrzę na piastę to wydaje mi się że pokrywa się z kierowcą lub jest pod nią w zależności od pochylenia

#23 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 29 grudzień 2016 - 06:53

Chodzi o pozycję podczas jazdy w górnym chwycie. Jak oś się pokrywa z kierą to OK.

Ale wiesz (te moje rady) to takie prowizoryczne ustawianie sylwetki rodem z poprzedniego stulecia :).

Tak samo jak dobór wysokości siodełka. Noga nie powinna być zbyt wyprostowana. Naciskając piętami na pedały nie powinieneś się wozić na boki tylko siedzieć stabilnie.

Kolejny zabobon to spuszczenie pionu z zagłębienia pod rzepką kolana. Nić powinna przechodzić przez oś pedału. Przy położeniu poziomym korby.

Wystarczy sobie te 3 ustawienia ogarnąć i jazda powinna być w miarę komfortowa. Wszystkie chwyty dozwolone:

- dobieranie długości i odwracanie mostka,

- minimalne przesuwanie siodełka do przodu (tyłu) na jarzemku,

- wysuwanie i opuszczanie sztycy siodełka,

- opuszczanie kierownicy itd.

Ale tak jak już pisałem to takie prowizoryczne sprawdzanie (z czasów Wyścigu Pokoju), które nie zastąpi konsultacji w wyspecjalizowanej firmie, która nas uzbroi w odpowiednie czujniki, lasery itd. Za bagatela 1500zł. Jak ktoś się ściga to warto zainwestować.



#24 Janao

Janao
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 07:37

No właśnie jestem na etapie czytania w ,,kolarstwie zaawansowanym" o bikefitting'u i piszą podobnie ; ) jakieś tam ubogie plany na starty w zawodach mam, ale nie są to konkretne plany na zawody lepszej maści, tylko lokalne ,,zabawy" na 2018 myślę że już będzie tego więcej jeśli wszystko pójdzie po Mojej myśli. Płacić tyle kasy to troszq nie dla mnie na tym etapie. Myślę że na chwilę obecną zostanę przy Mostku 110mm i zobaczę jak to się sprawdzi na dłuższej trasie i tyle ; )

#25 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 grudzień 2016 - 09:46

Mozesz zrobic plynny filmik lub kilka zdjec. Z tego co wkleiles, ciezko cos wywnioskowac. Usiadz na siodle, z poczuciem, ze kosci kulszowe sa dobrze zakotwiczone w siodle. Lokcie lekko zgiete w gornym jak i dolnym chwycie. Jak lapiesz w dole, to blizej klamek, tak abys mogl obsluzyc dzwignie hamulcowa.
Jak bedziesz robil zdjecia, to w pozycji gdzie stopa jest na 6, 9, 12 i 3 godzinie.
Potem mozesz wrzucic to do:

http://trophy-box.co...erspective.html
lub
https://www.kinovea.org

I zobaczysz jakie masz katy. Dosc pomocne w szukaniu prawidlowej pozycji.


#26 Gosc_Karol12k_*

Gosc_Karol12k_*
  • Gość

Napisano 30 grudzień 2016 - 19:39

ile za to dałeś całe

 

_________________________________

find it





Dodaj odpowiedź