Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pielegnacja Starego Roweru


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 rszosowy

rszosowy
  • Użytkownik
  • 104 postów
  • SkądPolska

Napisano 30 grudzień 2016 - 12:38

1. Jak zabezpieczyc przetarcia i odpryski lakieru na stalowej ramie? Moj plan byl taki, wymyc benzyna, odrdzewiacz na pedzelek, ewentualnie delikatny papier scierny, znowu wyczyscic i na sucho jakis lakier do odpryskow. Czy musze stosowac przed lakierem jakis podklad?

 

2. Rama i widelec sa czesciowo pokryte jakims polyskujacym metalem. To chrom lub nikiel? Jak to sprawdzic? Jak to zabezpieczyc, bo juz widze pierwsze delikatne rdzewienie. Jakis wosk do aut czy moze jakies malowanie bezbarwnym lakierem? Jakim?

 

3. Jak zabezpieczyc inne metalowe elemnty np. rure widelca? Moge wymazac cala smarem, ale to chyba bez sensu. Wiadomo, gwinty nasmaruje, a reszte wolalbym zabezpieczyc moze jakims lakierem ochronnym?

 

4. Mam klasyczne stery typu https://en.wikipedia...ded_view-en.png Upper head tube race czyli gorna bieznia jest wcisnieta w rame, natomiast lower headtube race jest zwyczajnie wsadzona czyli niby pasuje, ale mozna ja bez problemu wyjac z ramy. To normalne? Dolne nie powinny byc tez wcisniete?



#2 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1931 postów
  • Skądkrakow

Napisano 30 grudzień 2016 - 18:05

Chromy przelecieć pastą polerską. Powinno pomóc. Na to porządny wosk.  pozdr



#3 Kumi

Kumi
  • Użytkownik
  • 102 postów

Napisano 30 grudzień 2016 - 18:10

Do czyszczenia mleczko typu Cif - takie trochę "piaskowe" w palcach.

Jest lekko ścierne, więc jednocześnie myje i potrafi usunąć delikatne naloty rdzy.
Kiedyś dawno temu jak miałem Orkana a w nim stalowe obręcze i błotniki, to było idealne do tego celu :)



#4 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 482 postów
  • SkądJawor

Napisano 30 grudzień 2016 - 18:57

1. Jak duży jest zakres tych prac ? Dużo jest ubytków i jakiej są wielkości pojedyncze "kropki" ? Może wrzucisz jakieś zdjęcie ?

 

2. Poproszę o zdjęcie... Na chromy jest jeszcze patent pt: zgniatasz kuchenną folię aluminiową , psikasz na to WD-40 i polerujesz tym chromowany element.

 

3. Rurę widelca oczyść , odtłuść i można właśnie cieniutko smarem- to wystarczy.

 

4. Dolna bieżnia powinna być osadzona tak jak górna. Jeżeli wypada Ci z ramy to może świadczyć o zużyciu, być może też coś było kombinowane w ramie ?

 

Mam temat renowacji ramy za sobą więc już co nieco wiem ;-)



#5 rszosowy

rszosowy
  • Użytkownik
  • 104 postów
  • SkądPolska

Napisano 30 grudzień 2016 - 23:33

No to po kolei.

1. Jesli chodzi o rame to wyglada to mniej wiecej tak.

https://s23.postimg....z9qmj/rama1.jpg
https://s29.postimg....gf6gn/rama2.jpg
https://s29.postimg....mnag7/rama3.jpg
https://s27.postimg....drvoj/rama4.jpg

Kupilem odrdzewicza z podkladem i do tego lakier do odpryskow, wiec powinno byc chyba ok. Troche niepokoi mnie np. taki widok
https://s28.postimg....srodek_rdza.jpg

Srodek chyba nie jest lakierowany, a widac tam wyraznie rdze.

2. Jesli chodzi o ten chrom (to w ogole jest chrom?) to wyglada to tak. Np. przy kolach troche "chromu" odpadlo
https://s29.postimg....ama_odprysk.jpg

Jesli chodzi o "chrom" na widelkach to jest tam duzo malych punkciow rdzy (0,1-0,5 mm), wiec bardzo male, ale niestety moj aparat ich nie uchwyci.

Taka linia jak ponizej to cos normalnego? Jest idealnie rowna, wiec to chyba nie jakies pekniecie, bardziej efekt produkcji, tak mi sie wydaje.
https://s27.postimg....delki_linia.jpg

Co do rdzy na widelkach to bylo tego sporo. Tutaj zdjecia
https://s23.postimg....idelki_rdza.jpg
https://s30.postimg....delki_rdza2.jpg

Zabralem sie za odrdzewianie, odrdzewiacz na 5-10 min, pozniej czyszczenie benzyna i papier scierny. To wszystko powtarzane chyba 5-10 razy. Niestety jeszcze troche rdzy zostalo na bokach, zdjecia sa slabej jakosci wiec nie wiem czy cos widac, ale te pomaranczowe plamki na bokach to jeszcze rdza.

https://s24.postimg....lki_bez_rdy.jpg
https://s23.postimg....ki_bez_rdy2.jpg
https://s23.postimg....ki_bez_rdy3.jpg
https://s29.postimg....ki_bez_rdy4.jpg

Chcialbym jeszcze to troche doczyscic a pozniej zabezpieczyc. Jakis srebrny lakier do metalu?

4. Kurde nie wiem co jest grane. Rama wydaje sie byc w porzadku. W srodku na wysokosci dolnej miski jest normalnie lakier, wiec chyba nic nie bylo kombinowane. Miska tez wydaje sie byc w porzadku. Suwmiarka pokazuje jakies 30,1 mm wewnatrz ramy i miske o wymiarach 30,2-30,3 mm, wiec jest troche luzu. Co tu teraz zrobic? Zle stery?

#6 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1931 postów
  • Skądkrakow

Napisano 31 grudzień 2016 - 00:03

W starych ramach typu huragan/jaguar , favoritów itp średnica rur sterowych była przeważnie 30,2 mm albo 30,4mm.  pozdr



#7 rszosowy

rszosowy
  • Użytkownik
  • 104 postów
  • SkądPolska

Napisano 31 grudzień 2016 - 00:29

W starych ramach typu huragan/jaguar , favoritów itp średnica rur sterowych była przeważnie 30,2 mm albo 30,4mm.  pozdr

Czyzbym mial J.I.S. http://www.sheldonbr...m/headsets.html ?

Japanese Industrial Standard (J.I.S.)
J.I.S. head tube inside diameter is 30 mm, instead of 30.2mm
http://www.sheldonbr...ss_i-k.html#jis

#8 rszosowy

rszosowy
  • Użytkownik
  • 104 postów
  • SkądPolska

Napisano 31 grudzień 2016 - 00:57

Oczywiscie cos pokrecilem piszac, ze suwmiarka pokazuje 30,1 wewnatrz ramy, bo wtedy przy misce 30,2, nie wcisnalbym jej :D. Raczej mialem na mysli odwrotnie. Czyli wychodzi na to, ze rama jest "normalna" 30,2. Jednak stery sa jakies dziwne. Jakby zbyt male, wiec moze wlasnie J.I.S?

#9 Kumi

Kumi
  • Użytkownik
  • 102 postów

Napisano 31 grudzień 2016 - 07:37

Ta linia na widelcu to tzw. szew i to rzeczywiście efekt produkcji - tam się zbiega blacha, z której zwijano goleń widelca.

Jak chcesz przetrzeć rury w środku to możesz użyć np. wełny stalowej.

Swego czasu rdzę na moim Orkanie potraktowałem preparatem typu Cortanin, który ja wiąże i przetwarza. Nie trzeba wtedy drzeć do gołego metalu przed malowaniem, ale plamki z rdzawych robią się czarne więc optycznie to tak średnio wygląda. Bez malowania raczej nie ujdzie.



#10 rszosowy

rszosowy
  • Użytkownik
  • 104 postów
  • SkądPolska

Napisano 31 grudzień 2016 - 12:21

Juz zglupialem z tymi sterami :/.

Jak pisalem, gora siedzi dobrze, wiec tam nie bede nic kombinowal. Problem jest z dolem widelca. Pomierzylem wszystko jeszcze raz. Wnetrze widelca ma 22,2 mm, wiec tu sie zgadza, rura 25,4 mm, wiec tez ok. Dalej, dol widelca ma 26,4 mm, moj konus ma z kolei wewnatrz 26,5 mm i dlatego jest dosyc luzny na widelcu, a z tego co wiem to konusy powinny byc zawsze nabite na widelec, prawda?. 26,5 mm patrzac na tabelke to typ wloski, a ja potrzebuje iso czyli 26,4 mm. Jesli chodzi o dol ramy wewnatrz, to wychodzi mi tam rowno 30,2 mm. Z kolei moja miska ma 30,1, tak mi wychodzi, ale to zaden standard, dlatego tego zbytnio nie rozumiem. Wiec chyba musze kupic nowe stery czyli dobra dolna miske i odpowiedni konus.

PS. W sumie to ta miska ma z 30,2, rama niby tez 30,2, wiec cos tu jest nie tak :/. Moze i jest roznica jakas mala rzedu <0,1 mm, ale nie wiem z czego to wynika. Mial ktos z was taki przypadek?

#11 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1931 postów
  • Skądkrakow

Napisano 31 grudzień 2016 - 15:01

Stare i pewnie już wyklepane. Kup nowe stery. Konus 26,4 to też typowe kiedyś. Miskę od biedy można osadzić na poxipolu, ale to chyba ostateczność, gdybyś nie znalazł nowych. Dawałem już skrawki żyletki jako dystans w ciężkich czasach niedoborów. I też działało.  pozdr



#12 rszosowy

rszosowy
  • Użytkownik
  • 104 postów
  • SkądPolska

Napisano 31 grudzień 2016 - 18:35

Ok, zamawiam nowe.



Dodaj odpowiedź