Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Karbonowe Do 3,5K


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 01 styczeń 2017 - 11:21

Witam

 

Noszę się z zamiarem kupna aerodynamicznych kół karbonowych ze stozkiem 40-50mm na płaski teren, za które chciałbym zapłacić max 3500 zł. Przeglądając oferty stwierdzam że w tym przedziale cenowym wybór mógłby być między Mavic Cosmic Pro Carbon oraz DT Swiss RC46 SPLINE H. Czy ktoś miał doświadczenie z tymi modelami i może ewentualnie coś doradzić? Dodam że waga nie jest dla mnie kluczowa, obecnie używam kół Mavic Cosmic Elite z 30mm stożkiem i jestem z nich zadowolony, chciałbym je więc zostawić jako drugi komplet kół, używać np. w górach a kupić coś bardziej agresywnego do szybkiej jazdy po płaskim. W tym momencie nie biorę takze w ogóle pod uwagę kół składanych.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#2 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 09 styczeń 2017 - 19:06

Ja również podpisuję sie pod pytaniem o koła mavic cosmic i dt rc 46

#3 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 19 styczeń 2017 - 10:17

Koła dt rc 46 mają obręcz łączoną prawdopodobnie wkładką, jak tańsze modele obręczy dt (tu zawiodłem się)

 

Koła Mavic cosmic sls carbon mają obręcz łączoną spawem

 

Karbon w kołach dt wydaje się być sztywniejszy i grubszy, w mavicach wydaje się cienki jak papier i pod palcem ugina się



#4 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 19 styczeń 2017 - 13:41

FOTO DT RC 46H

 

3b3456e54e207cdbmed.jpg

ef5976eb61c922d6med.jpg

5a52c25aa228c4demed.jpg

9963700e06c6ec17med.jpg

9eb59d36148c27ecmed.jpg

 

Popatrzyłem i powiem że: Maviki mają obręcz + doklejony cienki płat karbonu nietrzymający szprychy a koła dt swiss rc 46h mają obrącz + solidny sztywny karbon, szprychy/nyple trzymają się w karbonie.



#5 jerezano

jerezano
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądOkolice grodu Mieszka.

Napisano 19 styczeń 2017 - 14:30

Mam te DT 46. Co prawda przejechałem na nich dopiero ok. 300 km - na rolkach. Chodzą jak trzeba i doskonale utrzymują moje ponad stukilowe cielsko. Fajne szwajcarskie koła zrobione na Tajwanie :)

3350 zł w DT4YOU w Obornikach.



#6 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 19 styczeń 2017 - 14:40

Fakt jest naklejka made in Tajwan ;)

 

hee moje cielsko również ma ok 100kg

 

Mamy test wytrzymałości wagowej dla tych kół :P



#7 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 19 styczeń 2017 - 15:33

Test to będzie jak zaliczysz kilka dziur w asfalcie.

Ps. Łączenie obręczy w tych dt wyglada tragicznie. Jak w kole za 35zł.



#8 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 19 styczeń 2017 - 18:14

No tak łączenie koszmar myślę że warto dopłacić do Shimano 



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 19 styczeń 2017 - 18:54

Nie wygląd jest problemem tylko stabilność i wytrzymałość tego łączenia.  pozdr



#10 jerezano

jerezano
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądOkolice grodu Mieszka.

Napisano 19 styczeń 2017 - 19:20

U mnie to połączenie wygląda lepiej. Max. waga 110 kg.

Co do dziur - nie jeżdżę po dziurach. Wolę po równym :P



#11 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 19 styczeń 2017 - 21:07

Zobaczymy w sezonie czy kasa wywalona w błoto...Czy fajne kółka.
  • amator_13 lubi to

#12 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 19 styczeń 2017 - 22:51

Może sypniecie więcej opinii o tych kołach dt? Aż zacząłem zastanawiać się nad ich zwrotem...

#13 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 19 styczeń 2017 - 23:16

Lekkie te koła nie są i jakość wykonania też nie powala. Osobiście zamiast takich kowadeł kupiłbym coś w rodzaju fulcrum racing 5, mavic ksyrium, albo coś składanego. Najlepiej to piasty dt 240 i alu obręcze pod szytkę.

#14 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 styczeń 2017 - 16:45

W tym momencie nie biorę takze w ogóle pod uwagę kół składanych.

Chciałem tylko dodać, że koła systemowe też są składane, tylko że w fabryce na Tajwanie, albo w Chinach. 

 

Obręcze w DT RC 46H wyglądają bardzo badziewnie, ale to raczej norma przy obręczach karbonowo-aluminiowych. Domyślam się, że jest tak dlatego, że obręcze karbonowe produkowane są w fabryce, która zajmuje się tylko wykonywaniem rzeczy z karbonu, a tą aluminiową część zamawiają u kogoś innego, kto robi aluminiowe obręcze. I jak widać nie wybierają dobrego dostawcy, tylko kogoś klasy Swift Arriv. DT nie jest tutaj wyjątkiem. W ogóle mam wrażenie, że DT mocno spuściło z tonu. Dawniej marka DT była gwarancją dobrej jakości. Teraz wszystkie tańsze (czyli nie topowe) modele ich kół systemowych są mocno takie sobie. 



#15 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 20 styczeń 2017 - 18:08

Poza tym łączeniem koła wyglądają bardzo solidnie. Decyzja zapadła o zwrocie.

#16 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2017 - 10:25

Niech znamiennym będzie to że DT Swiss całkowicie zrezygnowało z kół alu/carbon.

 

Samej marki DT Swiss bym nie skreślał, jeździłem na dwóch kompletach kół tej marki *(Dicut 21 i teraz obecnie Spline 38T) i uważam że np. koła Mavica przy DT Swiss wypadają bardzo blado ... bardzo.

 

 



#17 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 21 styczeń 2017 - 11:27

Nie skreslam dt zdecydowalem sie na skladane dt coś takiego http://www.allegro.p...item=6676397393mocne, lżejsze i ponad tysiak tańsze... Ale jeszcze kusi mnie opcja skladak lub gotowiec stozek karbo pod szytke

#18 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 21 styczeń 2017 - 14:05

szkoda ze nie pokazali laczenia na obreczy, w shimano ultegra 6700 to laczenia nie ma ponieważ jest spawane. nie wiem jak ta robia ale poprostu laczenia nie widac, obrecz jest jednolita.



#19 amator_13

amator_13
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 21 styczeń 2017 - 18:13

Jak nie widać łączenia to są spawane, w tych dt co kupowałem ci że strony dt4you nie wiedzieli czy obręcz jest spawana czy łączona wkładką
  • amator_13 lubi to

#20 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 21 styczeń 2017 - 22:03

Kurcze, już byłem właściwie zdecydowany na te DT, ze względu na niższy stożek i większą ilość szprych z przodu wydają się być bardziej uniwersalne niż koła Mavica, mam teraz dylemat. Celowo szukam kół z aluminową bieżnią, ponieważ nie chcę kół pod szytki, a połączenie full karbon i opona słabo działa. Czy ktoś miał do czynienia z tymi Mavicami i może coś więcej powiedzieć jak z ich trwałością?


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3




Dodaj odpowiedź