Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Koła Karbonowe] W Który Element Najwięcej Zainwestować

DT Swiss 240s

91 odpowiedzi w tym temacie

#21 Kumi

Kumi
  • Użytkownik
  • 106 postów

Napisano 07 styczeń 2017 - 14:51

Skoro się mylę, to niby mój rysunek Cię przekona, że się nie mylę? :/

 

Sugerujesz, że piasta z większą ilością punktów zazębienia (nie fizycznych zapadek, ta może być nawet jedna, ilość "zapadek" to było uproszczenie dla naszego nietechnicznego kolegi) nie ma mniejszego martwego kąta niż piasta z mniejszą? Bo ja myślę, że ma a w sumie tylko o to chodziło.

 

@Arni pokazał piastę, która ma 28 ząbków, 6 zapadek ale punktów zazębiania 56. Bo zapadki nie są symetryczne (2 trójki przesunięte względem siebie), inaczej zaskakiwały by wszystkie 6 i mogły to zrobić tylko 28 razy na obrót. Tak czy nie?



#22 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 styczeń 2017 - 15:17

No tak, Tak się dzieje w przypadku 2/3/4 zapadek i 28 ząbków. Innego wyjścia ni ma



#23 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 07 styczeń 2017 - 18:10

Najlepiej jest chyba w Soul Kozakach. Są tam dwa pierścienie z ząbkami na płaszczyznach (a nie na obwodzie), dopychanych do siebie magnetycznie. Zahacza się to o siebie "po całości", nic się tam w zasadzie nie rusza (poza całym pierścieniem, który na "wolnym kole" lekko podskakuje) i tyka tak głośno, że nie potrzeba dzwonka :)



#24 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 07 styczeń 2017 - 18:10

Teoretycznie zatem, najmocniejszym systemem jest system 4 zapadkowy, ale najkrótsze martwe punkty są do uzyskania w systemie 6 zapadkowym.

 

Teoretycznie najmocniejszymi będą systemy typu RingDrive (Chris King), StarRatchet (Dt) czy Drive 360 (Mavic) w systemach tych mamy od 18 do 72 "wirtualnych" zapadek, które zazębiają się wszystkie jednocześnie.



#25 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 styczeń 2017 - 18:49

Najlepiej jest chyba w Soul Kozakach. Są tam dwa pierścienie z ząbkami na płaszczyznach (a nie na obwodzie), dopychanych do siebie magnetycznie. Zahacza się to o siebie "po całości", nic się tam w zasadzie nie rusza (poza całym pierścieniem, który na "wolnym kole" lekko podskakuje) i tyka tak głośno, że nie potrzeba dzwonka :)

 

DT ma to samo, tylko zamiast magnesów są dopychane przez sprężynki. Co do dźwięku, potwierdzam. :)



#26 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 07 styczeń 2017 - 19:21

Pytanie odnośnie sprężyn w piaście DT 350, czy można je kupić pojedyńczo?

#27 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 07 styczeń 2017 - 19:28

Tak https://www.bike24.c...00,2,98;page=11



#28 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 07 styczeń 2017 - 20:14

Dziękuję, spróbuję poszukać na naszym rynku.

#29 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 07 styczeń 2017 - 20:53

W takim razie skontaktuj się z dystrybutorem Dt na Polskę: http://www.dt4you.pl

Numer części: HXDXXX00N1087S



#30 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 08 styczeń 2017 - 10:54

Zastanawiam się nad zakupem używanych piast dtswiss i zbudowaniu kół na obręczy Corima 47mm. Łożyska są tanie, więc mam wrażenie, że niskim kosztem można by takie piasty zregenerować i odrazu przekonwertować na 36 ząbków? Warto kupować używki, czy jest to zbyt ryzykowne? Cena byłaby atrakcyjna.



#31 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 styczeń 2017 - 11:16

Piastę przekonwertować na 36 ząbków? O co kaman? Co to za piasta, ma system ratchet czy zapadki, chcesz wymieniać bebechy?

#32 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 08 styczeń 2017 - 11:35

No używana dtswiss, rozmawiamy już tylko o modelu 240s, bo ma mieć otwory 20+24.

DTSwiss robi lub robił piasty sygnowane pod producentów rowerów (przykładowo Trek), wtedy mają chyba inne loga ale w środku nadal to DTSwiss i takie używki również można spotkać w sprzedaży. Piasta byłaby kupowana na odległość, więc z jakimiś wymianami zawsze trzeba się liczyć. Rozważam, żeby od razu wymienić łożyska i całość dać do przesmarowania/ przeglądu.

Jeśli chodzi o konwersję to jest nawet taki upgrade kit i chyba pasuje do wszystkich modeli (ciekawe, czy również do tych sygnowanych piast): https://www.bike24.c...0,2,98;page=124

 

Jak tak podliczę taka prosta operacja będzie kosztować razem z częściami ok 500zł, drożej niż cena używanych piast. Zastanawiam się czy jest sens kupować używki.



#33 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 styczeń 2017 - 14:20

Dobre łożyska kosztują po ok. 20 zł za sztukę, jest ich cztery sztuki. Wymiana będzie kosztować kilkadziesiąt złotych. Nowy ratchet z 36 ząbkami kosztuje niecałe 300 zł. Razem regeneracja tylnej piasty będzie kosztować ok. 500 zł. 

 

Według mnie lepiej kupić komplet nowych 350. 



#34 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 08 styczeń 2017 - 14:41

Nowy ratchet 36 ze samarem DT kosztuje 200 zł, wiec koszt już 100 zł mniejszy



#35 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 postów

Napisano 08 styczeń 2017 - 17:30

 rozmawiamy już tylko o modelu 240s, bo ma mieć otwory 20+24.

 Skąd informacja że 350 nie ma otworów na 20-24 szprychy?

 

 Nowy ratchet z 36 ząbkami kosztuje niecałe 300 zł.

 

Pozwolę sobie zalinkować

http://allegro.pl/ze...6662062242.html

 

@herbatniczek

 Nie zdecydowałeś się na używane koła od FFWD (zresztą bardzo dobre koła, wiem bo jeżdżę na takich tylko że na stożku 60mm ), za chwilę wychodzisz z pytaniem w innym wątku o koła za blisko 900 euro, w końcu decydujesz się kupować używki piast DT i je regenerować. Po prostu zagadaj do kogoś kto się zna na składaniu kół, żeby daleko nie szukać np kolega Dandy Horse, i jestem pewien że zbuduje Ci świetne koła.


  • puchaty lubi to

#36 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 08 styczeń 2017 - 19:24

Hej,

Na nic się jeszcze nie zdecydowałem, zbieram dane.

Nie mogę znaleźć 350tki pod 20 i 24 otwory, możesz podesłać linka?
Koła chińskie i tajwańskie na 240s wychodzą cenowo tak samo jak np FFWD w promocji czyli 4-5k, w dodatku przekraczają wagę jakiej oczekuję za tą cenę i wypadają gorzej od FFWD. Poza tym żadnych testów takich kół i porównań do znanych marek nie znajdę. Dla mnie to jest kot w worku.
Używane FFWD - zobaczymy, bo od kiedy zobaczyłem obręcze Corimy 47mm trochę się zmieniło, po prostu mi się podobają.



#37 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 08 styczeń 2017 - 19:41

350tki pod 20/24 szprychy są dostępne tylko jako OEM dla producentów kół, nie da się ich kupić w detalu.



#38 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 styczeń 2017 - 20:33

No używana dtswiss, rozmawiamy już tylko o modelu 240s, bo ma mieć otwory 20+24.

DTSwiss robi lub robił piasty sygnowane pod producentów rowerów (przykładowo Trek), wtedy mają chyba inne loga ale w środku nadal to DTSwiss i takie używki również można spotkać w sprzedaży. Piasta byłaby kupowana na odległość, więc z jakimiś wymianami zawsze trzeba się liczyć. Rozważam, żeby od razu wymienić łożyska i całość dać do przesmarowania/ przeglądu.

Jeśli chodzi o konwersję to jest nawet taki upgrade kit i chyba pasuje do wszystkich modeli (ciekawe, czy również do tych sygnowanych piast): https://www.bike24.c...0,2,98;page=124

 

Jak tak podliczę taka prosta operacja będzie kosztować razem z częściami ok 500zł, drożej niż cena używanych piast. Zastanawiam się czy jest sens kupować używki.

 

Po co chcesz robić serwis sprawnych piast?



#39 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 08 styczeń 2017 - 20:58

Nowy ratchet 36 ze samarem DT kosztuje 200 zł, wiec koszt już 100 zł mniejszy

Nawet taki mam  i jak ktoś naprawdę go nie potrzebuje czyli MTB, nie polecam zanika świetny dźwięk 240 S.



#40 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 08 styczeń 2017 - 21:12

Po co chcesz robić serwis sprawnych piast?

Kalkuluje koszty, wymiana ratcheta i łożysk kiedy nie znam przebiegu to chyba nie jest zły pomysł? Koszt nie byłby jakiś duży. Z drugiej strony pomijając serwis, dostałem kosztorys: nowe Corimy na tych używanych piastach, bez serwisu piast i szprychach DT Swiss Aero wyjdą 4,5k. Całkiem nowe Corimy 5,3k na DT 240s, różnica chyba warta dopłaty, bo mam wtedy ratchet 36 no i nówki. Odrębnie zamawiane obręcze są droższe, liczyłem na różnicę rzędu 1,5k.

 

Apropo tych FFWD to się boję, że przejechane mają minimum 2k, bo skoro sprzedający się na nich ścigał i jeszcze wygrał to znaczy, że naprawdę dużo jeździ.

 

Mam całkiem fajną ofertę na używane piasty Bontrager wyprodukowane przez DTSwiss, też system ratchetowy 18. Tylko żeby to mi się kalkulowało, to musiałbym dostać jakieś fajne obręcze klasy Corima, ok 50mm (370g) znane, obecne na wyścigach (Corima to Astana), trwałe, możecie coś polecić?





Dodaj odpowiedź