Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pd-R540


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kiyoshi

Kiyoshi
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 20:34

Czy na 2017 rok bedzie nowy model PD-R540 shimano, czy brać teraz i nie czekać?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5777 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 styczeń 2017 - 21:22

Nie będzie, ale PD-R540 to i tak słaby wybór. XLC PD-S13 wypada znacznie korzystniej.


rowerplus-logo-2.png

#3 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 styczeń 2017 - 14:56

Korzystniej pod jakim względem?



#4 Kiyoshi

Kiyoshi
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 16 styczeń 2017 - 17:22

Nie ma opinii na temat tych PD-S13, wiec trudno mi podjąć decyzje. :/



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5777 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 styczeń 2017 - 17:47

Korzystniej pod jakim względem?

Są dwa zasadnicze powody:

 

1. PD-S13 mają łożyska maszynowe, Shimano mają kulkowe. Z Shimano zawsze jest loteria - wprawdzie niektóre egzemplarze jeżdżą nawet 20k km bez problemów, ale już inne strzelają po tysiącu kilometrów, a z uznawaniem reklamacji jest bardzo różnie. Z PD-S13 jeszcze nie zdarzyły mi się problemy.

 

2. Bloki do PD-S13 kosztują 30 zł, do Shimano - ok. 50 zł. Wymiana w obu przypadkach raz na rok, więc po paru latach zbiera się konkretna sumka.

 

 

Kilku Kolegów z forum jeździ na PD-S13, może się odezwą i podzielą opinią ;)


rowerplus-logo-2.png

#6 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 styczeń 2017 - 17:51

Ja używam od roku, 6kkm, brak luzów nic nie skrzypi, bloki nadal w niezłym stanie. Kupiłem po rekomendacji kolegi @mikroos.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#7 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 styczeń 2017 - 18:16

Są dwa zasadnicze powody:

 

1. PD-S13 mają łożyska maszynowe, Shimano mają kulkowe. Z Shimano zawsze jest loteria - wprawdzie niektóre egzemplarze jeżdżą nawet 20k km bez problemów, ale już inne strzelają po tysiącu kilometrów, a z uznawaniem reklamacji jest bardzo różnie. Z PD-S13 jeszcze nie zdarzyły mi się problemy.

 

2. Bloki do PD-S13 kosztują 30 zł, do Shimano - ok. 50 zł. Wymiana w obu przypadkach raz na rok, więc po paru latach zbiera się konkretna sumka.

 

 

Kilku Kolegów z forum jeździ na PD-S13, może się odezwą i podzielą opinią ;)

AD 1. Dziwne, znam przypadki(też do nich należę) gdzie r540 jeżdżą już kilka lat i mają najechane więcej niż wspomniane 20k km. Loteria? Nie wydaje mi się.
AD 2. Zmieniasz bloki szosowe raz na sezon? Po co?



#8 Kiyoshi

Kiyoshi
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 16 styczeń 2017 - 18:17

@marcin321 kupiłeś PD-R540, czy S13?



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5777 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 styczeń 2017 - 19:54

AD 1. Dziwne, znam przypadki(też do nich należę) gdzie r540 jeżdżą już kilka lat i mają najechane więcej niż wspomniane 20k km. Loteria? Nie wydaje mi się.

Pracuję w tej branży od ładnych paru lat i pedałów Shimano przeszło mi przez ręce X par. Wiem, co mówię.

AD 2. Zmieniasz bloki szosowe raz na sezon? Po co?

Po to, żeby stopa dobrze siedziała w pedale. Proste.
rowerplus-logo-2.png

#10 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 styczeń 2017 - 22:00

Pisałem o S13


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#11 Kiyoshi

Kiyoshi
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 16 styczeń 2017 - 22:36

To mam problem, bo PD-R540 mają dobre opinie, a te S13 to stosunkowo nowe pedały. :/

 

@edit ale w sumie pedały to nie duży wydatek. jeżeli się rozwalą, to gwarancja, albo nowe. Zaufam wam i wezmę S13.



#12 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 styczeń 2017 - 19:30

S 13 nie mają wymiennej płytki. Będzie wycierał się pod blokiem niewymienny, aluminiowy (jak sądzę) korpus. Używam PD R540 i PD R550. Te pierwsze "zrobiły" już dobre kilkadziesiąt tysięcy km i dalej mają się dobrze (po wymianie płytki). Drugie 5-6 tys. i też nie sprawiają żadnych kłopotów. Praca gładka, luzów brak. Co do czasookresu używalności bloków - chyba nie można generalizować, ja wymieniam co dwa, trzy sezony. Jednak w nich nie muszę chodzić, dziesięć kroków po wyjściu z windy i jazda. A po powrocie - czasem jak ktoś otworzy drzwi uda się nawet podjechać niemal pod samą windę...

#13 Kiyoshi

Kiyoshi
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 20 styczeń 2017 - 19:31

I znowu mam problem. :/



#14 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 942 postów
  • Skądśląskie

Napisano 20 styczeń 2017 - 20:21

R540 są dobre ale co jakiś czas trzeba profilaktycznie wymieniać sobie te plastikowa płytkę bo jak się ona wgniecie to potem wgniecie i zdeformuje się ta część pod nią i nici z dalszej eksploatacji, będą luzy, stukania itd 



#15 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 20 styczeń 2017 - 21:25

R540 mogę polecić, zjeździłem 2 pary, żadnych problemów, trwałe, miały naprawdę duże przebiegi.

Płytką się nie martw ( 4-6 pln ) ,  żeby ją wymienić, najpierw  trzeba naprawdę sporo pojeździć.

 



#16 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 336 postów
  • SkądKrosno

Napisano 20 styczeń 2017 - 22:07

Jak kolega powyżej.  Kilkana sezonów bez smarowania.  Ostatnio przesmarowalem i kupiłem nowe :-)

Stare odłożyłem na półkę. Może jeszcze się przydadzą. 



#17 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 327 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 styczeń 2017 - 09:16

xlc S13 miałem, fajne ale (może to kwestia masy/serii/bloków) dość mocno skrzypiały bloki o pedał. Z wynalazków mam teraz HT PK01G i nawet spoko (średnie uszczelnienie). Jeżeli mogę coś polecic to polować na look keo2max używki w dobrym stanie, miałem 2 razy i żałuję że sprzedałem, najlepsze co miałem w relacji cena/wytrzymałość.





Dodaj odpowiedź