Czy na 2017 rok bedzie nowy model PD-R540 shimano, czy brać teraz i nie czekać?
Pd-R540
#2
Napisano 11 styczeń 2017 - 21:22
Nie będzie, ale PD-R540 to i tak słaby wybór. XLC PD-S13 wypada znacznie korzystniej.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Napisano 16 styczeń 2017 - 17:47
Korzystniej pod jakim względem?
Są dwa zasadnicze powody:
1. PD-S13 mają łożyska maszynowe, Shimano mają kulkowe. Z Shimano zawsze jest loteria - wprawdzie niektóre egzemplarze jeżdżą nawet 20k km bez problemów, ale już inne strzelają po tysiącu kilometrów, a z uznawaniem reklamacji jest bardzo różnie. Z PD-S13 jeszcze nie zdarzyły mi się problemy.
2. Bloki do PD-S13 kosztują 30 zł, do Shimano - ok. 50 zł. Wymiana w obu przypadkach raz na rok, więc po paru latach zbiera się konkretna sumka.
Kilku Kolegów z forum jeździ na PD-S13, może się odezwą i podzielą opinią
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Napisano 16 styczeń 2017 - 18:16
Są dwa zasadnicze powody:
1. PD-S13 mają łożyska maszynowe, Shimano mają kulkowe. Z Shimano zawsze jest loteria - wprawdzie niektóre egzemplarze jeżdżą nawet 20k km bez problemów, ale już inne strzelają po tysiącu kilometrów, a z uznawaniem reklamacji jest bardzo różnie. Z PD-S13 jeszcze nie zdarzyły mi się problemy.
2. Bloki do PD-S13 kosztują 30 zł, do Shimano - ok. 50 zł. Wymiana w obu przypadkach raz na rok, więc po paru latach zbiera się konkretna sumka.
Kilku Kolegów z forum jeździ na PD-S13, może się odezwą i podzielą opinią
AD 1. Dziwne, znam przypadki(też do nich należę) gdzie r540 jeżdżą już kilka lat i mają najechane więcej niż wspomniane 20k km. Loteria? Nie wydaje mi się.
AD 2. Zmieniasz bloki szosowe raz na sezon? Po co?
#9
Napisano 16 styczeń 2017 - 19:54
Pracuję w tej branży od ładnych paru lat i pedałów Shimano przeszło mi przez ręce X par. Wiem, co mówię.AD 1. Dziwne, znam przypadki(też do nich należę) gdzie r540 jeżdżą już kilka lat i mają najechane więcej niż wspomniane 20k km. Loteria? Nie wydaje mi się.
Po to, żeby stopa dobrze siedziała w pedale. Proste.AD 2. Zmieniasz bloki szosowe raz na sezon? Po co?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Napisano 20 styczeń 2017 - 19:30
#17
Napisano 21 styczeń 2017 - 09:16
xlc S13 miałem, fajne ale (może to kwestia masy/serii/bloków) dość mocno skrzypiały bloki o pedał. Z wynalazków mam teraz HT PK01G i nawet spoko (średnie uszczelnienie). Jeżeli mogę coś polecic to polować na look keo2max używki w dobrym stanie, miałem 2 razy i żałuję że sprzedałem, najlepsze co miałem w relacji cena/wytrzymałość.