Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki Wybrac Trek Emonda Vs Domane?alr Vs S Vs Sl?


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 07 luty 2017 - 18:08

Witam,prosze o rade w wyborze modelu Treka,Emonda czy Domane,ramy ALR czy S lub SL.Dzieki.

#2 sempik

sempik
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 07 luty 2017 - 18:25

Bierz czerwony. Zawsze bierz czerwony. Czerwone są najszybsze.

 

... albo napisz do czego Ci ten rower, ile jeździsz, gdzie jeździsz i ile zamierzasz jeździć, jak bardzo jesteś ograniczony przez budżet, czy jesteś gruby i zamierzasz jeździć by schudnąć, albo zamierzasz się ścigać  etc... bo może okazać się, że niebieski :)


  • mess lubi to

#3 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 07 luty 2017 - 20:56

Ha ha dobre😆
Tak,scigac tak,...z grubasami na czarnych S Works'ach w niebieskich koszulkach Sky

pol-serio,chcialbym taki rowerek na ponad 100k trasy,na 4,5 godzin dynamicznej jazdy,po plaskim ale z wieloma krotkimi stromymi podjazdami i zjazdami,do 20% nachylenia max,taki zebym nie musial podnosic tylka z siodelka,pomocny na podjazdach ale tez szybki na plaskiej trasie,raczej klasyczny niz turystyczny,za 5-6 tys
czerwony nie,ale czarny z czerwonym nadrukiem juz tak,bialy odpada

#4 sempik

sempik
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 07 luty 2017 - 21:16

To mi podchodzi pod emondę. W zakładany budżecie możesz się na SL nie załapać, ale S już tak. Jak masz możliwość przetestować oba pod własną nogą/d...ą, to mocno polecam. Nie wykluczone że domane Ci podpasuje bardziej.

 

Miałem podobny dylemat. Trochę potestowalem i wybrałem emondę.


  • peugeotfestina lubi to

#5 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 07 luty 2017 - 22:19

Ja bym brał ramę pinarello dogma f10 i składał na Ultegra mechanicznej, sztywność tej ramy poraża, no i karbon podejrzewam że 100 km w 3 godz z palcem w d...



#6 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 08 luty 2017 - 06:45

Kilka tygodni temu zakupiłem Emonde SL5, wcześniej jeździłem na Tarmac Comp SL2 i Fuji SL 1,5 co mogę powiedzieć to to że rama jest bardzo sztywna (w rozmiarze 56 jest sztywniejsza od poprzednich w rozmiarach 54), nawet nie spodziewałem się takiego odczucia i to na budżetowych kołach Bontragera. Jeśli chodzi czy Emonda czy Domane to zdecydowanie Emonda która i tak posiada dość komfortową geometrię z wysoką główką. Znajomy który ściga się amatorsko ale często sięga po pudła w klasyfikacjach open również ma podobne zdanie i sam ujeżdża tą ramkę zwłaszcza w górach. Osobiście jeszcze za mało kilometrów mam na tym rowerze żeby powiedzieć jak się sprawuje w warunkach wyścigowych.

 

Za Trekiem moim zdaniem przemawia również waga całego zestawu w porównaniu do konkurencyjnych marek mój rower w rozmiarze 56 na sh 105 ważył dokładnie tyle ile napisane jest na stronie czyli 7,8kg. Kolejną zaleta jest montaż pełnej grupy 105/ultegra w SL6 nie zaś miksy osprzętowe jak to ma miejsce u wielu producentów.

 

Panowie z tym testowaniem roweru to trochę ciężki temat bo pogoda jaka jest każdy widzi. Dobry i wiarygodny test to kilka dni jeżdżenia po 2-4h pod warunkiem że masz swoje ustalone i sprawdzone ustawienia roweru (przynajmniej jeśli chodzi o ustawienie siodełka, długość mostka, nie mówiąc już o samym siodełku itp.), takie przejechanie się pod sklepem jedynie co Ci da to pewność że nie kupisz dwa rozmiary za małej lub dwa rozmiary za dużej ramy ;) 

 

do kolegi HESHER, 100km w 3h to się da przejechać praktycznie na każdym rowerze z aluminiową ramą i tiagrą a może nawet sorą? ;)

 

 



#7 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 08 luty 2017 - 07:21

Emonda SL jest sztywna ale też dość komfortowa z racji, jak sądzę, masztu, na którym montuje się sztyce. Fajnie na tym pracuje - czułem wyraźną różnicę po przesiadce z Tarmaca SL3 od speca.

do kolegi HESHER, 100km w 3h to się da przejechać praktycznie na każdym rowerze z aluminiową ramą i tiagrą a może nawet sorą? ;)

No ale czy z palcem w d... jak obiecuje kolega? ;)

#8 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 08 luty 2017 - 12:09

A ty sempik dlaczego wybrales Emonde?uzasadnij prosze?ze tak kontr-spytam jak moja pani od historii☺

#9 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 08 luty 2017 - 12:36

Dzieki kapralu i puchaty za pomoc.Tez myslalem wczesniej o Tarmacu.Dobrze jest miec porownanie i do tego rowerku.
Trek to chyba od niedawna montuje tez pelna grupe w rowerach.Slyszalem tez ze Emonda byla testowana na zeszlorocznym Tour-ze,i czy ten rower ma zastapic Domane czy to jest rower do zupelnie innej jazdy?Na pewno Emonda w gory ze wzgledu na wage ale jezeli to nie sa wielo kilometrowe podjazdy na wysokie wzniesienia,to co?
Mam jeszcze do ciebie pytanko kapral_szef,jak sobie poradziles w wyborze rozmiaru ramy do twojej Emondy?chodzi mi o uklad wysokosc ramy i jej dlugosc wzgledem wysokosci glowki ramy,twoje wymiary i styl jazdy?

#10 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 08 luty 2017 - 19:03

@kapral_szef, a nie stałeś przypadkiem przed dylematem Emonda SL5 vs. TCR Advanced 2 / Propel Adv 2? ;)

 

Chodzi mi po głowie ta Emonda, bo podoba mi się malowanie i myślę, że jest to trochę bezpieczniejszy wybór niż Propel, który jest rowerem mimo wszystko bardziej wyspecjalizowanym i przesiadka z przełajowego Ridleya może być dla mnie szokiem.



#11 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 08 luty 2017 - 19:06

Mam 180cm wzrostu, od zawsze jeździłem na ramach 54, w tarmacu (górna rura 548mm) miałem główkę 145mm, podkładkę na sterach 7mm i mostek 130mm -7*, Fuji (górna rura 545mm, główka 135mm) stosowałem 20mm podkładek i mostek 130mm, -10*, więc raczej pozycję miałem agresywną. Obecnie  kupując Treka zdecydowałem się na rozmiar 56cm (56cm góna rura i stożkowa podkładka na sterach 15mm, główka 170mm), póki co załozyłem mostek 130mm -10* i jest całkiem dobrze ale coś więcej powiem jak wejdę już w codzienną jazdę, ogólnie planuję założyć mostek 130mm z kątem pomiędzy -15 a -21* żeby delikatnie zniwelować efekt wysokiej główki  i ewentualnie wymienić stożkową podkładkę na sterach z 15mm na 8mm. Na ten moment jest mi wygodnie ale to za mało żeby coś polecić. Wszystko zweryfikują mocniejsze jazdy w grupie, treningi 4-6h i pierwsze starty w sezonie. 



#12 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 08 luty 2017 - 19:39

@kapral_szef, a nie stałeś przypadkiem przed dylematem Emonda SL5 vs. TCR Advanced 2 / Propel Adv 2? ;)

 

Chodzi mi po głowie ta Emonda, bo podoba mi się malowanie i myślę, że jest to trochę bezpieczniejszy wybór niż Propel, który jest rowerem mimo wszystko bardziej wyspecjalizowanym i przesiadka z przełajowego Ridleya może być dla mnie szokiem.

 

 Kiedyś przeszło mi przez głowę żeby kupić Gianta zarówno TCR jak i Propela. Ogólnie Propel i Tcr moim zdaniem są dobrymi rowerami w dobrych cenach. Rama Propela jest na pewno cięższa i sztywniejsza (w trakcie sprintów) poza tym na pewno wizualnie robi większe wrażenie, minusem zaś są koła które przy tak wyglądającym rowerze słabo się komponują, wg mnie co najmniej profil 40-50mm by wypadało założyć. TCR faktycznie spoko rower, jeśli podoba Ci się geometria i malowanie to warto go rozważyć. Aero rowery poza sztywnością oferują marginalne korzyści względem tradycyjnych rozwiązań. 

 

 Z mojej strony mogę dodać że cokolwiek się nie wybierze to w amatorskim ściganiu czy nawet w mastersach( w sumie też amatorzy tyle że licencjonowani ;) ) nie ma to większego znaczenia dla wyniku końcowego. Jeździłem na rowerach aluminiowych i karbonowych zarówno z DA9000, Ultegra 6800 a czy obecnie na 105 i nie czuję większej różnicy w działaniu, coś tam mogą dać Ci lekkie i sztywne koła ale to już zależy ile kto chce zainwestować bo są to koszty porównywalne z całym rowerem :) Najlepiej kupić rower który przede wszystkim się podoba i jest w naszym zasięgu jeśli chodzi o cenę, dobrze też opierać się o sprawdzone konstrukcje i nie eksperymentować zbytnio, dlatego ja wybierałem między wiodącymi markami biorąc pod uwagę to co oferują w założonym przeze mnie budżecie. 



#13 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 09 luty 2017 - 11:09

Dzieki za pomoc, znalazlem w necie jeszcze rozszerzenie tego tematu
https://www.bikeexch...-vs-lightweight

Pojezdzimy,zobaczymy



Dodaj odpowiedź