Jaki Wybrac Trek Emonda Vs Domane?alr Vs S Vs Sl?
#2
Napisano 07 luty 2017 - 18:25
Bierz czerwony. Zawsze bierz czerwony. Czerwone są najszybsze.
... albo napisz do czego Ci ten rower, ile jeździsz, gdzie jeździsz i ile zamierzasz jeździć, jak bardzo jesteś ograniczony przez budżet, czy jesteś gruby i zamierzasz jeździć by schudnąć, albo zamierzasz się ścigać etc... bo może okazać się, że niebieski
- mess lubi to
#3
Napisano 07 luty 2017 - 20:56
Tak,scigac tak,...z grubasami na czarnych S Works'ach w niebieskich koszulkach Sky
pol-serio,chcialbym taki rowerek na ponad 100k trasy,na 4,5 godzin dynamicznej jazdy,po plaskim ale z wieloma krotkimi stromymi podjazdami i zjazdami,do 20% nachylenia max,taki zebym nie musial podnosic tylka z siodelka,pomocny na podjazdach ale tez szybki na plaskiej trasie,raczej klasyczny niz turystyczny,za 5-6 tys
czerwony nie,ale czarny z czerwonym nadrukiem juz tak,bialy odpada
#4
Napisano 07 luty 2017 - 21:16
To mi podchodzi pod emondę. W zakładany budżecie możesz się na SL nie załapać, ale S już tak. Jak masz możliwość przetestować oba pod własną nogą/d...ą, to mocno polecam. Nie wykluczone że domane Ci podpasuje bardziej.
Miałem podobny dylemat. Trochę potestowalem i wybrałem emondę.
- peugeotfestina lubi to
#6
Napisano 08 luty 2017 - 06:45
Kilka tygodni temu zakupiłem Emonde SL5, wcześniej jeździłem na Tarmac Comp SL2 i Fuji SL 1,5 co mogę powiedzieć to to że rama jest bardzo sztywna (w rozmiarze 56 jest sztywniejsza od poprzednich w rozmiarach 54), nawet nie spodziewałem się takiego odczucia i to na budżetowych kołach Bontragera. Jeśli chodzi czy Emonda czy Domane to zdecydowanie Emonda która i tak posiada dość komfortową geometrię z wysoką główką. Znajomy który ściga się amatorsko ale często sięga po pudła w klasyfikacjach open również ma podobne zdanie i sam ujeżdża tą ramkę zwłaszcza w górach. Osobiście jeszcze za mało kilometrów mam na tym rowerze żeby powiedzieć jak się sprawuje w warunkach wyścigowych.
Za Trekiem moim zdaniem przemawia również waga całego zestawu w porównaniu do konkurencyjnych marek mój rower w rozmiarze 56 na sh 105 ważył dokładnie tyle ile napisane jest na stronie czyli 7,8kg. Kolejną zaleta jest montaż pełnej grupy 105/ultegra w SL6 nie zaś miksy osprzętowe jak to ma miejsce u wielu producentów.
Panowie z tym testowaniem roweru to trochę ciężki temat bo pogoda jaka jest każdy widzi. Dobry i wiarygodny test to kilka dni jeżdżenia po 2-4h pod warunkiem że masz swoje ustalone i sprawdzone ustawienia roweru (przynajmniej jeśli chodzi o ustawienie siodełka, długość mostka, nie mówiąc już o samym siodełku itp.), takie przejechanie się pod sklepem jedynie co Ci da to pewność że nie kupisz dwa rozmiary za małej lub dwa rozmiary za dużej ramy
do kolegi HESHER, 100km w 3h to się da przejechać praktycznie na każdym rowerze z aluminiową ramą i tiagrą a może nawet sorą?
#7
Napisano 08 luty 2017 - 07:21
No ale czy z palcem w d... jak obiecuje kolega?do kolegi HESHER, 100km w 3h to się da przejechać praktycznie na każdym rowerze z aluminiową ramą i tiagrą a może nawet sorą?
#9
Napisano 08 luty 2017 - 12:36
Trek to chyba od niedawna montuje tez pelna grupe w rowerach.Slyszalem tez ze Emonda byla testowana na zeszlorocznym Tour-ze,i czy ten rower ma zastapic Domane czy to jest rower do zupelnie innej jazdy?Na pewno Emonda w gory ze wzgledu na wage ale jezeli to nie sa wielo kilometrowe podjazdy na wysokie wzniesienia,to co?
Mam jeszcze do ciebie pytanko kapral_szef,jak sobie poradziles w wyborze rozmiaru ramy do twojej Emondy?chodzi mi o uklad wysokosc ramy i jej dlugosc wzgledem wysokosci glowki ramy,twoje wymiary i styl jazdy?
#10
Napisano 08 luty 2017 - 19:03
@kapral_szef, a nie stałeś przypadkiem przed dylematem Emonda SL5 vs. TCR Advanced 2 / Propel Adv 2?
Chodzi mi po głowie ta Emonda, bo podoba mi się malowanie i myślę, że jest to trochę bezpieczniejszy wybór niż Propel, który jest rowerem mimo wszystko bardziej wyspecjalizowanym i przesiadka z przełajowego Ridleya może być dla mnie szokiem.
#11
Napisano 08 luty 2017 - 19:06
Mam 180cm wzrostu, od zawsze jeździłem na ramach 54, w tarmacu (górna rura 548mm) miałem główkę 145mm, podkładkę na sterach 7mm i mostek 130mm -7*, Fuji (górna rura 545mm, główka 135mm) stosowałem 20mm podkładek i mostek 130mm, -10*, więc raczej pozycję miałem agresywną. Obecnie kupując Treka zdecydowałem się na rozmiar 56cm (56cm góna rura i stożkowa podkładka na sterach 15mm, główka 170mm), póki co załozyłem mostek 130mm -10* i jest całkiem dobrze ale coś więcej powiem jak wejdę już w codzienną jazdę, ogólnie planuję założyć mostek 130mm z kątem pomiędzy -15 a -21* żeby delikatnie zniwelować efekt wysokiej główki i ewentualnie wymienić stożkową podkładkę na sterach z 15mm na 8mm. Na ten moment jest mi wygodnie ale to za mało żeby coś polecić. Wszystko zweryfikują mocniejsze jazdy w grupie, treningi 4-6h i pierwsze starty w sezonie.
#12
Napisano 08 luty 2017 - 19:39
@kapral_szef, a nie stałeś przypadkiem przed dylematem Emonda SL5 vs. TCR Advanced 2 / Propel Adv 2?
Chodzi mi po głowie ta Emonda, bo podoba mi się malowanie i myślę, że jest to trochę bezpieczniejszy wybór niż Propel, który jest rowerem mimo wszystko bardziej wyspecjalizowanym i przesiadka z przełajowego Ridleya może być dla mnie szokiem.
Kiedyś przeszło mi przez głowę żeby kupić Gianta zarówno TCR jak i Propela. Ogólnie Propel i Tcr moim zdaniem są dobrymi rowerami w dobrych cenach. Rama Propela jest na pewno cięższa i sztywniejsza (w trakcie sprintów) poza tym na pewno wizualnie robi większe wrażenie, minusem zaś są koła które przy tak wyglądającym rowerze słabo się komponują, wg mnie co najmniej profil 40-50mm by wypadało założyć. TCR faktycznie spoko rower, jeśli podoba Ci się geometria i malowanie to warto go rozważyć. Aero rowery poza sztywnością oferują marginalne korzyści względem tradycyjnych rozwiązań.
Z mojej strony mogę dodać że cokolwiek się nie wybierze to w amatorskim ściganiu czy nawet w mastersach( w sumie też amatorzy tyle że licencjonowani ) nie ma to większego znaczenia dla wyniku końcowego. Jeździłem na rowerach aluminiowych i karbonowych zarówno z DA9000, Ultegra 6800 a czy obecnie na 105 i nie czuję większej różnicy w działaniu, coś tam mogą dać Ci lekkie i sztywne koła ale to już zależy ile kto chce zainwestować bo są to koszty porównywalne z całym rowerem Najlepiej kupić rower który przede wszystkim się podoba i jest w naszym zasięgu jeśli chodzi o cenę, dobrze też opierać się o sprawdzone konstrukcje i nie eksperymentować zbytnio, dlatego ja wybierałem między wiodącymi markami biorąc pod uwagę to co oferują w założonym przeze mnie budżecie.
- puchaty, big75, haem i 1 inna osoba lubią to
#13
Napisano 09 luty 2017 - 11:09
https://www.bikeexch...-vs-lightweight
Pojezdzimy,zobaczymy