Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa Za Do 6000 - 7000

shimano 105

52 odpowiedzi w tym temacie

#1 wesoly_romek

wesoly_romek
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 02 marzec 2017 - 10:39

Hej,

czytałem forum już od jakiegoś czasu i w końcu postanowiłem się zarejestrować - cześć! :-)

 

Przyszedł rok 2017 i chyba w końcu dorosłem do zakupu pierwszej szosy. Poprzedni rok jeździłem na rowerze MTB, gdzie zdarzało mi się pokonywać po asfalcie trasy dochodzące do ~ 200km. Niestety szerokie opony, prosta kierownica jak i sama pozycja na rowerze powodowały, że nie było to specjalnie komfortowe.

 

W związku z tym MTB poszedł na sprzedaż a ja rozglądam się za swoją pierwszą szosą.

 

Jeśli chodzi o moje preferencje to chciałbym mięć rower przynajmniej na grupie Shimano 105. Nie musi to być Ultegra. Czy Carbon czy Aluminium to też generalnie nie ma specjalnie dla mnie znaczenia. Ścigać się nie będę (chyba, że czysto amatorsko dla przyjemności), ale na pewno będę celował w długie dystanse. Fajnie gdyby taki rower miał koła, które nie będą wymagały wymiany na lepsze po sezonie. Co do reszty to zdaje się na was.

 

Z początku spodobał mi się rower Canyon'a ale z tego co czytałem na forum to nie jest najlepsza okazja cenowa.

 

https://www.canyon.c...ace-cf-7-0.html- 6999zł

 

lub z tarczami lekko cięższy, ale i tańszy

 

https://www.canyon.c...l-disc-6-0.html- 6499zł - niestety dostępność to dopiero maj...

 

W innym temacie, ktoś wrzucił linka do Meridy

http://www.raddiscount.de/P09335.html- cenowo spoko, ale niestety Tiagra. Duża jest różnica przy Tiagrze a 105?

 

Patrzyłem jeszcze na ceny polecanych tutaj roweró Trek, ale nie znalazłem żadnej rozsądnej oferty.

 

Wizualnie podoba mi się jeszcze ten Bianchi Via Nirone 7 - https://www.bike24.com/p2199757.html

Tylko, że rozmiar 50 wydaje mi się, że będzie za mały. 

 

Wzrost około 174 i wewnętrzna długość nogi około 78cm.

 

Bardzo fajnie gdyby rower miał jednak hamulce tarczowe. Waga 900gr więcej raczej nie robi mi różnicy. Do tej pory jeździłem na szerokich oponach i rowerze ponad 11kg także i tak będzie mega różnica.

 

Z góry dzięki za pomoc.



#2 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 03 marzec 2017 - 06:47

Jeżeli śledzisz forum, to po co zakładasz osobny temat?

Dwa wymiary to dla mnie mało do doboru roweru. Odpal jakiś kalkulator i pomierz się dokładnie.

Nie wyobrażam sobie kupna na odległość. Trzeba siadać i ocenić, czy maszyna nam pasuje. No chyba, ze zrobiliśmy już to na rozewrze znajomego :)

Kolejna sprawa to "popierduchy", czyli szczegóły na których też możemy w przyszłości trochę zaoszczędzić (tzn nie wydać na wstępie):

- długość mostka, czy szerokość kierownicy - czasami sprzedawca może nam wstawić tak jak nam pasuje,

- przerzutka z długim, czy krótkim wózkiem w zależności od kasety na której będziemy jeździć,

- no i taki niuans jak suport: press-fit, czy wkręcany. Tu może być słabo, bo w danym modelu jest już zamontowany i nie zmienimy tego. Ale inny producent rowerów może stosować inne rozwiązanie, które nam leży. 

 



#3 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 03 marzec 2017 - 08:46

@Cyklo Ziutek, ten dział jest od tego, żeby szukać w nim pomocy przy zakupie w indywidualnej sprawie, a nie robić sobie wypadkową z problemów innych osób, choć czasem to pomaga.

Jeśli priorytetem są długie dystanse, to warto pomyśleć o bike fittingu. Tłumienie drgań też będzie istotne. Trek Emonda s5 na pewno wypadłby dobrze pod tym względem. Na cenę katalogową nie patrz, bo można jeszcze spokojnie ugrać 10% opustu, jeśli nie więcej.

Biorąc pod uwagę opusty u sprzedawców stacjonarnych, Canyon faktycznie nie jest tak konkurencyjny, jak się wydaje, ale jak sam szukałem roweru, to zawsze wracałem do punktu wyjścia, czyli Ultimate CF 7.0.

Podobno nowa tiagra jest równa / lepsza od starej 105.

Co do tarcz, to sam się nad tym zastanawiałem, bo mam mechaniczne w przełajówce. Ostatecznie wybrałem rozwiązanie klasyczne, ale trudno mi się pogodzić z utratą tej pewności, jaką dają tarcze - możesz sobie pozwolić na wydłużony czas reakcji, co pomaga szczególnie w ruchu miejskim. TCR Gianta jest całkiem fajny na tarczach, ale to już sportowa geometria.

#4 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 03 marzec 2017 - 08:57

@haem ten dział jest po to żeby pisać, a nie czytać :).



#5 wesoly_romek

wesoly_romek
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 03 marzec 2017 - 09:28

Najpierw szukałem, później napisałem.

 

TCRa znalazłem w internecie jeszcze takiego - http://www.dobrerowe...17?from=listing

 

Nie wiem tylko czy to rozsądna cena, przedział cenowy wydaje się podobny jak w przypadku Canyon-a.

 

Rower będę chciał na pewno przymierzyć przed zakupem.



#6 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 03 marzec 2017 - 14:27

@Cyklo Ziutek, w takim razie nie wiem, dlaczego zaatakowałeś go za założenie osobnego tematu.

Ten TCR jest niezły, jeśli odpowiada ci malowanie. Wersja na tarczach jest wyjściowo droższa o ponad 1k, ale myślę, że 10% opustu można jeszcze ze spokojem urwać. Wtedy w TCR w podobnej specyfikacji będzie tańszy od Canyona o ponad tysiąc złotych (w porównaniu do CF 7.0), a w dodatku będziesz mógł go "przymierzyć", co na pewno się przyda z uwagi na geometrię.

#7 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 03 marzec 2017 - 14:43

Biorąc pod uwagę opusty u sprzedawców stacjonarnych, Canyon faktycznie nie jest tak konkurencyjny, jak się wydaje, 

 

W poprzednich latach było nieco inaczej, ale w tym roku zdecydowanie nie jest konkurencyjny, a jeśli

weźmie się pod uwagę  ewentualną konieczność odsyłania roweru do producenta w razie większej

reklamacji, to sprawa wygląda jeszcze bardziej niekorzystnie dla Canyona.

Sam się zastanawiałem nad Canyonem z tarczami (odpowiada mi geometria), ale na pewno nie kupię

w aktualnej cenie.

W tym momenci ich slogan o korzyści dla klienta wynikającej ze sprzedaży bezpośredniej brzmi jak 

szyderstwo.

Chyba przesadzili z cenami, bo sporo rowerów jest od ręki, podczas gdy w ubiegłych latach trzeba było czekać.

A Giant czy to Defy czy TCR - bardzo fajne. Bardzo dobrze, że w wersji z tarczami ma sztywne osie.


  • muzycom lubi to

#8 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 03 marzec 2017 - 16:33

Ciężko kupić rower szosowy, w którym koła spełniałyby wymagania użytkownika. Zazwyczaj jest to element, na którym producent roweru oszczędza. Niemniej dobre opinie zbiera Mavic Aksium.

Szukając roweru na dłuższe dystanse brałbym pod uwagę taki, w którym można założyć opony o szerokości 28mm. Takie opony poprawią ogólny komfort jazdy, bo przy dłuższych dystansach na pewno trafią się drogi z gorszą nawierzchnią.

Na Twoim miejscu nie pozbywałbym się roweru MTB. Nieraz pewnie przyda się do np. zimowych treningów, bądź jakiś krótszych jazd typu "po bułki". Przy tych zastosowaniach szosówka jest mało uniwersalna.



#9 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 03 marzec 2017 - 16:50

Nie wiem jak bardziej sportowych szosowkach, ale w wielu enduracach z tarczami mieszczą się opony nawet szersze niż 28 mm.

#10 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 03 marzec 2017 - 20:12

Do tych z obręczowymi też czasem wejdą 28-ki, np. w nowym Feniksie, ale fakt, że tarcze plus szersza opona znacznie poprawiają pewność siebie na szosie.

#11 Gorthin

Gorthin
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • Skąd~

Napisano 03 marzec 2017 - 20:26

Ta Merida i Tiagra to tak średnio. Nie jest to najnowsza Tiagra 4700, więc różnica już spora pomiędzy 105. 

 

Jeździłem i na Canyonie Endurace jak i TCR. Pytanie jak z wytrzymałością na trasach długich. Ja długie trasy nazywam takie ponad 300km, wtedy bardziej skłaniam się ku roweru typu Endurace. Jeśli krócej biorę bardziej sportową wersję. TCR jest dużo mniej wygodny od Endurace. Może być wygodny, ale tylko po dobrym ustawieniu roweru pod siebie. 

 

Zarówno Canyon i Giant to bardzo porządne rowery. Kwestia z Canyonem jest taka, że ciężko się do niego przymierzyć fizycznie. Widzę, że nie jeździłeś na szosowym, więc taki wybór może być ciężki. 

 

Kołami się nie przejmuj, je zawsze można zmienić. Osprzęt to już gorzej, bo nie dość że musi się zgrać, to jeszcze swoje kosztuje.

 

No i rozejrzyj się za używkami, nie ma się co ich bać. Czasem można znaleźć zdecydowanie lepszy rower niż nowy.

No i warto się zmierzyć jakimś kalkulatorem, sporo ułatwiają.



#12 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 04 marzec 2017 - 10:08

Kilku znajomych kupiło rowery w Niemczech. Pinarello, Trek i Giant jest tam jednak tańszy niż w PL. Nie wiem jak z przesyłką, bo wszyscy przywozili sami do PL w samochodzie. Gdybym teraz kupował rower za 7 500zł, to może jakiegoś Speca. W takiej cenie wkładają często koła Fulcrum R5.


  • bogcz lubi to

#13 wesoly_romek

wesoly_romek
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 05 marzec 2017 - 21:27

Niestety z mojej perspektywy wyjazd za granicę po rower raczej nie wchodzi w grę. Jeszcze gdyby to była jakaś super okazja to może, ale na chwilę obecną raczej odpada.

 

Zdaje sobie sprawę, że kupienie seryjnego roweru na moje potrzeby nie jest proste, dlatego zawsze wszystkie rowery składałem sobie sam. Teraz jednak w przypadku szosy raczej się o to samo nie pokuszę. Zawsze wszystko wychodzi super, ale cenowo jednak już dużo drożej niż się zakłada na początku.

Popatrzyłem jeszcze na TCR-a z tarczami http://www.rowmix.co...isc-2017.html imuszę powiedzieć, że wygląda super. Troszeczkę przekracza mój budżet, ale zastanawiam się czy jest szansa na urwanie czegoś jeszcze z tej ceny (7999zł?). Niestety nawet za granicą cena jest podobna lub wyższa. Za taką kasę można jeszcze mieć Canyona https://www.canyon.c...l-disc-7-0.htmlna tarczach z tym, że z Ultegrą a nie na 105 i na kołach DT Swiss. Minus jest taki, że prawdopodobnie nie jest to sztywna oś jak w przypadku Giant-a. Plus Gianta znowu jest taki, że mogę go stacjonarnie przymierzyć i pewnie kupić od ręki natomiast w przypadku Canyona trzeba by było czekać w teorii do czerwca a nie wiadomo czy i ten termin nie ulegnie zmianie bo słyszałem, że czasami tak bywa. Zastanawiam się jak będą sprawować się te kołą w Giancie, bo z DT Swiss mam bardz odobre doświadczenia.

 

Gdybym znalazł podobny rower używany na allegro gdzieś w okolicy to na pewno bym taką ofertę rozważył - niestety na chwilę obecną nic podobnego nie znalazłem.



#14 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 06:29

Canyon opisuje, że wszystkie modele tarczowe mają sztywną oś z przodu i z tyłu. Natomiast na TCR jeszcze dwa tygodnie temu z marszu proponowano mi 10% opustu.

#15 wesoly_romek

wesoly_romek
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 07:13

Czyli sam Canyon to również bardzo dobry wybór w takim razie - tylko ten czas oczekiwania.

 

haem - zdradzisz gdzie? Zadzwonię dziś do lokalnego sklepu i podpytam.



#16 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 09:28

Ponad (z wysyłką) 8000 zł za aluminiową ramę to chyba raczej słaby wybór...

Poza tym odpowiednikiem tego Canyona jest Giant Defy.

10 % rabatu to chyba minimum prawie wszędzie.



#17 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 11:16

Zgadzam się co do ceny tego Canyona. Wersja sportowa (Ultimate) na tarczach bardziej podobała mi się od TCR, ale Giant z opustem był 2k tańszy. Ostatecznie zresztą i tak wybrałem klasyczną szosę.

U przedstawicieli w Poznaniu dostałem na start po 5-7%, ale może nie wyglądałem na poważnego klienta ;).

#18 wesoly_romek

wesoly_romek
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 11:52

Aluminiowa rama mi nie przeszkadza. Jeśli jednak w tej cenie jest coś innego wartego obejrzenia to możesz dać znać. Chętnie zobaczę coś innego.



#19 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 12:24

Jeśli nie przeszkadza to w porządku.

Ja za takie pieniądze nawet nie spojrzałbym na aluminiową ramę.



#20 wesoly_romek

wesoly_romek
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 12:26

A czy mógłbyś zaproponować coś innego w tej cenie?

 

Za 400zł więce jest jeszcze Defy 2 Advanced też na 105-tce, ale muszę podjechać do sklepu i zobaczyć. Jeśli zejdą z ceną poniżej 8000 to jeszcze mogę taką opcję rozważyć, inaczej raczej się nie zdecyduje bo zaraz z 7.000 zrobi mi się 10.000.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: shimano, 105