Trek Emonda S5 Vs Eddy Merckx Milano 72
#1
Napisano 03 marzec 2017 - 00:05
- remel lubi to
#2
Napisano 03 marzec 2017 - 11:30
Z tym obłędem, to chyba kolegę trochę poniosło.
A co takiego jest super w tej Emondzie? Koła Bontragera - takie sobie, mocne ale ciężkie. Uszczelnienia piast słabiutkie. Suport chyba press-fit. W S4 mam wciskany właśnie press-fit. Tu pewnie jest podobnie. 105 owszem OK. Kolor biały - no nie wiem, wolę czarny.
Cena dobra. Przyzwoity rower nic więcej .
#3
Napisano 03 marzec 2017 - 20:13
z takich rowerów, których cena przekracza 6000zł katalogowo, miałem okazję przetestować tylko omawianą Emondę, jakąś Meridę kiedyś i Decathlona z 10 lat temu. Nie jestem obeznany w tej półce cenowej :/ aha i czy może ktoś orientuje się, czy ta waga podana w linku 7,6 kg jest jak najbardziej realna? Oczywiście bez pedałów jest podana podejżewam
- remel lubi to
#5
Napisano 04 marzec 2017 - 10:28
z takich rowerów, których cena przekracza 6000zł katalogowo, miałem okazję przetestować tylko omawianą Emondę, jakąś Meridę kiedyś i Decathlona z 10 lat temu. Nie jestem obeznany w tej półce cenowej :/ aha i czy może ktoś orientuje się, czy ta waga podana w linku 7,6 kg jest jak najbardziej realna? Oczywiście bez pedałów jest podana podejżewam
Kolega ma S5 i 7,6kg nigdy ten rower nie warzył .
W tamtym roku w lubelskim sklepie Metro Bikes można było kupić Speca Venge za 7 500zł. Teraz niestety nie widzę tej oferty, ale znalazłem coś takiego: http://twomark.pl/sz...comp-m2,p,25846z 2013 roku.
Jak dla mnie to dobra maszyna: fajna kiera aero, podobnie sztyca siodełka, koła Fulcrum R5. Rama i widelec 100% karbon. Rower na 105, waży 8200g.
- remel lubi to
#8
Napisano 07 marzec 2017 - 06:53
ale niestety cena przekracza mój budżet o 50%:/ 5500-5800 to jest wszystko co mogę wyskubać na dzień dzisiejszy.
No to klapa. Na dodatek Speca Venge nie ma już w wyprzedaży, tylko w regularnej dystrybucji. Cena około 8700zł, masa 8200g z pedałami i koszyczkiem (chyba jeszcze uchwyt pod Mio) - rower jak do jazdy, a nie katalogu.
Szkoda, że Emonda w białym kolorze. Chociaż M. Indurain zawsze mówił, że biały rower jest elegancki. Nie wiem jak jest E.M.Milano, ale na plus Treka jest to, że nadajniki licznika Bontrager (Node 1.1) montujesz sobie w ramie na tylnym trójkącie i nie potrzebujesz nic więcej. Zbiera sygnał z korby i szprychy. Nic nie wystaje, co może się przesunąć.
Jak się wkręcisz w jazdę, to koła sobie z czasem wymienisz.
Ciśnij sprzedawcę, bo to rower pewnie z 2015 lub 16 roku. Ofert kupna na Allegro nie miał .
#9
Napisano 07 marzec 2017 - 08:58
Biały kolor, dla mnie w tym kolorze wygląda super, co prawda wymusza to większą dbałość o rower, ale to tylko wychodzi na dobre. Dodatkowo biały kolor roweru poprawia widoczność dla innych pojazdów, a to też jest plus.
Co do kół, też słyszałem że nie są może najlżejsze, ale to daje ich dużą solidność.. Po pół roku jeżdżenia nie wykazują żadnych odchyłów od stanu początkowego
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
#11
Napisano 07 marzec 2017 - 18:02
#16
Napisano 08 marzec 2017 - 19:09
Trek Emonda S4 na Tiagrze z kołami Fulcrum R3 + pedały + koszyczek na bidon i licznik oraz karbonowy mostek i sztyca z siodełkiem 125g = 8300g.
To stosunkowo dużo. Mój trek emonda alr 5 na sh105 i tych samych kołach, z dwoma koszykami, mocowaniem garmina, pedałami, oryginalnymi ciężkimi rurkami (aluminiowe: sztyca, kiera i mostek są dość ciężkie) oraz czujnikiem treka kadencji i prędkości waży 7,9 kg. Przed chwilą sprawdziłem. Siodełko też mam bardzo lekkie ze starego roweru selle italia slr carbonio kit - podobne pewnie wagowo do Twojego. Jeżdziłem na nim dużo i nie chciałem go zmieniać.
Moja emonda alr ma karbonowy widelec w całości, razem ze sterówką.
#18
Napisano 08 marzec 2017 - 21:31
Według strony Treka Emonda ALR 5 jest o 0,46 kg lżejsza od Emondy S5 (mają identyczne komponenty). Różnią się chyba tylko ramą i widelcem. Z czego widelec full karbon ALR 5 waży ok. 360g, a alu-karbon S5 pewnie ok. 520g. Możliwe , żeby rama Emondy S5 ważyła aż o 300g więcej niż ALR5 czyli 300g +1150g=1450g???
#19
Napisano 08 marzec 2017 - 21:56
To stosunkowo dużo. Mój trek emonda alr 5 na sh105 i tych samych kołach, z dwoma koszykami, mocowaniem garmina, pedałami, oryginalnymi ciężkimi rurkami (aluminiowe: sztyca, kiera i mostek są dość ciężkie) oraz czujnikiem treka kadencji i prędkości waży 7,9 kg. Przed chwilą sprawdziłem. Siodełko też mam bardzo lekkie ze starego roweru selle italia slr carbonio kit - podobne pewnie wagowo do Twojego. Jeżdziłem na nim dużo i nie chciałem go zmieniać.
Moja emonda alr ma karbonowy widelec w całości, razem ze sterówką.
Tiagra nie jest lekka i mam ciężkie pedały.
#20
Napisano 09 marzec 2017 - 09:21
Myślałem o Emondzie S5 2016, nawet sie przystawiałem, w sklepie wrzuciliśmy na wagę rozmiar 54 i miał ok 8,2kg bez pedałów.
Na koniec zdecydowałem się na Gianta TCR Advanced 2. Waga golasa 7,7kg. OK, może nie ma takiego prestiżu jak Trek czy Spec ale duże S na ramie siły mi nie doda.
Tak jak Trek, Giant ma również na tylnym trójkącie miejsce na czujnik ANT+ - rozwiązanie przyjemne ale wychodzi dość drogo.