Tak to wygląda:
#23
Napisano 23 marzec 2017 - 07:19
Podstawowe błędy przy tego typu usterkach.
W ramie carbonowej nie powinno być montowane koło z osią gwintowaną gdyż ma to swoje skutki.
Drugi feler - złej/słabej jakości zacisk koła. Jeżeli jest już koło z osią gwintowaną koła zacisk powinien być mega mocny - zacisk koła, nie lekki wypierdek na plastikach
wraz z mega mocnym zapięciem koła tym zaciskiem. W przeciwnym razie robi się to co robi.
A fabryka też popełnia błędy przy dodawaniu oprzyrządowania swoich ram robiąc nam i sobie takie CYRKI.
Robi to świadomie lub nie.
Temat znany mi od dawna, w wyniku rozmów z klientami i oględzinach są to usterki występujące przez dobranie/
założenie takich właśnie komponentów.
Jarosław-LT
LUXTECH
tel. 606-163-922
#28
Napisano 24 marzec 2017 - 07:25
Tak to wygląda:
A ile wystaje oś z drugiej strony? Generalnie powinno być tak, że odległość pomiędzy zewnętrznymi płaszczyznami nakrętek kontrujących to 135mm w mtb i 130mm w szosie (masz możliwość zmierzyć suwmiarką?), natomiast oś z każdej strony teoretycznie powinna wystawać na 5mm, w praktyce jest to 4,5mm. U Ciebie chyba zdecydowanie mniej, najwyżej 4mm? Możesz zmierzyć ile jest z jednej, a ile z drugiej strony?
#29
Napisano 26 marzec 2017 - 16:31
A ile wystaje oś z drugiej strony? Generalnie powinno być tak, że odległość pomiędzy zewnętrznymi płaszczyznami nakrętek kontrujących to 135mm w mtb i 130mm w szosie (masz możliwość zmierzyć suwmiarką?), natomiast oś z każdej strony teoretycznie powinna wystawać na 5mm, w praktyce jest to 4,5mm. U Ciebie chyba zdecydowanie mniej, najwyżej 4mm? Możesz zmierzyć ile jest z jednej, a ile z drugiej strony?
Nie mam przyrządów, żeby zmierzyć to dokładnie. Ale mniej więcej wygląda na równo skręcone. Nawet myślałem o tym, żeby przesunąć oś o 1-2mm w stronę napędu, ale boję się, że coś się stanie z ramą po przeciwnej stronie, gdzie ubędzie..
#30
Napisano 03 kwiecień 2017 - 18:19
#37
Napisano 05 kwiecień 2017 - 09:11
Osi w tym wypadku wystaje zbyt mało. Co można zrobić napisałem powyżej.
Tyle, że to rozwiązanie nic nie da. Tak jak było za mało wystającej osi, tak samo będzie po tej "naprawie".
Jedyne, co realnie możesz zrobić, to po prostu wymienić oś albo spróbować "przesunąć" wszystkie stożki względem osi, o ile po drugiej stronie masz wystający nieco większy odcinek.
Jeżeli po drugiej stronie również wystaje mały odcinek (albo byłby on zbyt mały po "przesunięciu" stożków), pozostaje tylko wymiana osi na minimalnie dłuższą albo prowizorycznie usunięcie jakiejś niedużej podkładki spomiędzy stożków (1-2 mm, o ile masz taką pomiędzy stożkami - jeżeli jest większa, raczej bym nie ryzykował, rama może nie znieść zbyt dobrze ciągłego naprężenia). W ten sposób skrócisz odcinek zajęty przez podkładki i odrobinę wydłużysz część osi wystającej poza stożki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#38
Napisano 12 kwiecień 2017 - 01:07
Tyle, że to rozwiązanie nic nie da. Tak jak było za mało wystającej osi, tak samo będzie po tej "naprawie".
Jedyne, co realnie możesz zrobić, to po prostu wymienić oś albo spróbować "przesunąć" wszystkie stożki względem osi, o ile po drugiej stronie masz wystający nieco większy odcinek.
Jeżeli po drugiej stronie również wystaje mały odcinek (albo byłby on zbyt mały po "przesunięciu" stożków), pozostaje tylko wymiana osi na minimalnie dłuższą albo prowizorycznie usunięcie jakiejś niedużej podkładki spomiędzy stożków (1-2 mm, o ile masz taką pomiędzy stożkami - jeżeli jest większa, raczej bym nie ryzykował, rama może nie znieść zbyt dobrze ciągłego naprężenia). W ten sposób skrócisz odcinek zajęty przez podkładki i odrobinę wydłużysz część osi wystającej poza stożki.
Mniej więcej to samo powiedział mi dziś mechanik w jednym z serwisów. Chyba będę musiał spróbować tej metody. Po lewej stronie mam podkładkę, ok 2,5mm. Usunę ją.Dodatkowo skrócę oś z lewej strony o milimetr. Może to załatwi sprawę.