Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hak Ramy.problem

Hak ramy Mocowanie osi

37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Lypsky

Lypsky
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 22 marzec 2017 - 17:26

Tak to wygląda:

Załączone pliki

  • Załączony plik  10.jpg   236,3 KB   15 Ilość pobrań


#22 Lypsky

Lypsky
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 22 marzec 2017 - 17:29

A tak bez haka.

Załączone pliki

  • Załączony plik  21.jpg   81,75 KB   14 Ilość pobrań


#23 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 23 marzec 2017 - 07:19

Podstawowe błędy przy tego typu usterkach.

 

W ramie carbonowej nie powinno być montowane koło z osią gwintowaną gdyż ma to swoje skutki.

Drugi feler - złej/słabej jakości zacisk koła. Jeżeli jest już koło z osią gwintowaną koła zacisk powinien być mega mocny - zacisk koła, nie lekki wypierdek na plastikach 

wraz z mega mocnym zapięciem koła tym zaciskiem. W przeciwnym razie robi się to co robi.

A fabryka też popełnia błędy  przy dodawaniu oprzyrządowania swoich ram robiąc nam i sobie takie CYRKI.

Robi to świadomie lub nie.

 

Temat znany mi od dawna, w wyniku rozmów z klientami i oględzinach są to usterki występujące przez dobranie/

założenie takich właśnie komponentów.

 

Jarosław-LT

LUXTECH

tel. 606-163-922



#24 Lypsky

Lypsky
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 23 marzec 2017 - 09:42

Jarek-LT Dzięki za odpowiedź. Ale nie bardzo wiem jak się do niej odnieść. Mój rower to Kross level B4. Czyli aluminiowa rama. Czy to znaczy że zacisk koła, oś albo hak przerzutki jest zły?

#25 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 23 marzec 2017 - 09:53

Czynnik krótkiej osi koła z fazą na końcu ośki + słaby zacisk lub słabo zaciskany i jest efekt końcowy.



#26 Lypsky

Lypsky
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 23 marzec 2017 - 14:43

To znaczy, że można kupić gdzieś, dłuższą oś niż standardowa? Nie za bardzo się orientuję w temacie. 



#27 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 23 marzec 2017 - 23:06

Jest jeszcze taka opcja, że krzywa jest oś piasty.  pozdr



#28 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 24 marzec 2017 - 07:25

Tak to wygląda:

A ile wystaje oś z drugiej strony? Generalnie powinno być tak, że odległość pomiędzy zewnętrznymi płaszczyznami nakrętek kontrujących to 135mm w mtb i 130mm w szosie (masz możliwość zmierzyć suwmiarką?), natomiast oś z każdej strony teoretycznie powinna wystawać na 5mm, w praktyce jest to 4,5mm. U Ciebie chyba zdecydowanie mniej, najwyżej 4mm? Możesz zmierzyć ile jest z jednej, a ile z drugiej strony?

 

 



#29 Lypsky

Lypsky
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 26 marzec 2017 - 16:31

A ile wystaje oś z drugiej strony? Generalnie powinno być tak, że odległość pomiędzy zewnętrznymi płaszczyznami nakrętek kontrujących to 135mm w mtb i 130mm w szosie (masz możliwość zmierzyć suwmiarką?), natomiast oś z każdej strony teoretycznie powinna wystawać na 5mm, w praktyce jest to 4,5mm. U Ciebie chyba zdecydowanie mniej, najwyżej 4mm? Możesz zmierzyć ile jest z jednej, a ile z drugiej strony?

Nie mam przyrządów, żeby zmierzyć to dokładnie. Ale mniej więcej wygląda na równo skręcone. Nawet myślałem o tym, żeby przesunąć oś o 1-2mm w stronę napędu, ale boję się, że coś się stanie z ramą po przeciwnej stronie, gdzie ubędzie..



#30 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 kwiecień 2017 - 18:19

Prowizorycznie możesz wkleić z jednej strony podkładkę z blachy o odpowiedniej grubości. Jeśli ten sposób cię nie satysfakcjonuje, szukaj dłuższej osi, choć szanse znalezienia są małe. Można też oś wykonać, nacinając gwint na odpowiedniej bezszwowej rurze ze stali konstrukcyjnej.

#31 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 03 kwiecień 2017 - 21:23

A co to ma do rzeczy?  pozdr



#32 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2017 - 10:50

O co pytasz?

#33 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 04 kwiecień 2017 - 13:59

O ilość wystającej osi.  pozdr



#34 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2017 - 16:45

Osi w tym wypadku wystaje zbyt mało. Co można zrobić napisałem powyżej.

#35 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 04 kwiecień 2017 - 21:41

Jaki wpływ to ma na ustawienie koła w ramie?  Miałem juz do czynienia z takimi kołami, i stały w osi bez problemu.  pozdr



#36 Lypsky

Lypsky
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 05 kwiecień 2017 - 09:03

Byłem w jeszcze jednym serwisie i tez mi powiedzieli że wszystko jeat OK. Dziwne rzeczy :)

#37 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 kwiecień 2017 - 09:11

Osi w tym wypadku wystaje zbyt mało. Co można zrobić napisałem powyżej.

Tyle, że to rozwiązanie nic nie da. Tak jak było za mało wystającej osi, tak samo będzie po tej "naprawie".

Jedyne, co realnie możesz zrobić, to po prostu wymienić oś albo spróbować "przesunąć" wszystkie stożki względem osi, o ile po drugiej stronie masz wystający nieco większy odcinek.

 

Jeżeli po drugiej stronie również wystaje mały odcinek (albo byłby on zbyt mały po "przesunięciu" stożków), pozostaje tylko wymiana osi na minimalnie dłuższą albo prowizorycznie usunięcie jakiejś niedużej podkładki spomiędzy stożków (1-2 mm, o ile masz taką pomiędzy stożkami - jeżeli jest większa, raczej bym nie ryzykował, rama może nie znieść zbyt dobrze ciągłego naprężenia). W ten sposób skrócisz odcinek zajęty przez podkładki i odrobinę wydłużysz część osi wystającej poza stożki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#38 Lypsky

Lypsky
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 12 kwiecień 2017 - 01:07

Tyle, że to rozwiązanie nic nie da. Tak jak było za mało wystającej osi, tak samo będzie po tej "naprawie".

Jedyne, co realnie możesz zrobić, to po prostu wymienić oś albo spróbować "przesunąć" wszystkie stożki względem osi, o ile po drugiej stronie masz wystający nieco większy odcinek.

 

Jeżeli po drugiej stronie również wystaje mały odcinek (albo byłby on zbyt mały po "przesunięciu" stożków), pozostaje tylko wymiana osi na minimalnie dłuższą albo prowizorycznie usunięcie jakiejś niedużej podkładki spomiędzy stożków (1-2 mm, o ile masz taką pomiędzy stożkami - jeżeli jest większa, raczej bym nie ryzykował, rama może nie znieść zbyt dobrze ciągłego naprężenia). W ten sposób skrócisz odcinek zajęty przez podkładki i odrobinę wydłużysz część osi wystającej poza stożki.

 

 

Mniej więcej to samo powiedział mi dziś mechanik w jednym z serwisów. Chyba będę musiał spróbować tej metody. Po lewej stronie mam podkładkę, ok 2,5mm. Usunę ją.Dodatkowo skrócę oś z lewej strony o milimetr. Może to załatwi sprawę. 





Dodaj odpowiedź