Skocz do zawartości


Zdjęcie

Waga Oryginalnych Kół


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 25 marzec 2017 - 18:39

Witam

 

Mam możliwość zakupu karbonowych kół do swojego roweru,zastanawiam się jednak jak jest z wagą.Mam Gianta TCR SLR Z 2014 roku na oryginalnych kołach Giant PR-2. Czy ktoś zna może wagę tych kół ? Nowe karbonowe mają ważyć 1480g zastanawiam się jaka będzie różnica w wadze.Prosiłbym o pomoc.

 

Pozdrawiam


  • Michal1906 lubi to

#2 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 25 marzec 2017 - 18:58

Pytasz sie ludzi ile waza Twoje kola? Jak masz 90 sec. swojego cennego czasu to obejrzyj wideo. 

 



#3 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 25 marzec 2017 - 19:05

Przód 834 , tył 1170 z opaskami , bez zacisków. Koła Gianta Tcr Advanced z 2015 roku
Dołączona grafikaDołączona grafika

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


  • impa lubi to

#4 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 25 marzec 2017 - 19:41

Bardzo dziękuję.Czyli zyskuję około 420g rozumiem,że to spora różnica i powinna się przełożyć na lepsze wyniki ? Jeszcze raz dzęki.



#5 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 25 marzec 2017 - 19:54

Na lepsze wyniki najlepszy  podobno jest regularny, przemyslany i ciezki trening. Czasami szkoda fajnych kol do codziennego jezdzenia. 


  • sts lubi to

#6 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 25 marzec 2017 - 19:58

Ta opinia niezbyt mi pomogła ;) Napisz raczej coś czego nie wiem



#7 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 25 marzec 2017 - 20:32

Bardzo dziękuję.Czyli zyskuję około 420g rozumiem,że to spora różnica i powinna się przełożyć na lepsze wyniki ? Jeszcze raz dzęki.

Waga to nie wszystko. Mam Fulcrum R3. Dzisiaj na podobnym rowerze jak mój (Trek Emonda S4 i S5) kolega miał założone Mavic Cosmic Carbone 52mm. Masa FR3 i MC prawie identyczna. Mavici jednak lepiej niosą.



#8 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 26 marzec 2017 - 11:23

http://no-limited.pl...fc-38-czerwone/

 

To te koła dokładnie.Myślę,że cena dobra,chyba że mógłby ktoś doradzić coś innego,w tej cenie.Czy różnica powinna być spora do oryginalnych ? Z góry dzięki za opinie.



#9 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 26 marzec 2017 - 13:54

Opona i karbon to średni wybór. Jeżeli będziesz dużo hamował (zjeżdżał) to może być różnie, karbon i opona słabo radzi sobie z temperaturą jaka powstaje podczas długiego hamowania... Dodatkowo obręcz pod oponę jest cięższa niż pod szytkę więc tracisz tu ze 200-300g. Rozumiem natomiast, że nie każdy ma ochotę bawić się w szytki więc jedynie daje znać. 

 

Różnicę w wadze poczujesz pod warunkiem, że masz dobrą nogę. Im jesteś lepiej wytrenowany tym bardziej poczujesz korzyści płynące z lżejszego bądź lepszego sprzętu. Jeżeli weźmiemy zupełnie początkującą osobę to niezależnie od wagi sprzętu, wyniki będzie osiągać bardzo zbliżone lub takie same. Na to pytanie prostej odpowiedzi więc nie ma i sam powinieneś sobie odpowiedzieć zważając na to jaką formą dysponujesz :) 


  • sts lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#10 Gosc_kociol_*

Gosc_kociol_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2017 - 08:11

Jeśli jeździsz na przeciętne średnie 26-30km/h to dużej różnicy nie odczujesz na szytce/karbon koło. Co nie znaczy że w ogóle żadnej różnicy nie będzie... bo kupić karbony i zakładać szytki do 100-150pln to się mija z celem. Ekonomiczniej jeśli nie chcesz wchodzić w duże kosztu obsługi takiego systemu lepiej kupić jakieś clinchery carbonowe na stożku 30-50mm lub coś Alu niskiego do 1500g.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#11 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 29 marzec 2017 - 18:13

Panowie,już miałem zamawiać a dziś polecono mi te koła.Cena znacznie niższa,co fajne waga też.W porównaniu do 1900g zyskuję naprawdę dużo.Czy macie jakieś opinie ? Z góry dzięki

 

https://www.centrumr...Rop0aAlEr8P8HAQ



#12 Gosc_kociol_*

Gosc_kociol_*
  • Gość

Napisano 01 kwiecień 2017 - 11:55

Rzuć okiem jak chcesz niskie http://www.wojczal-b...&product_id=520


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#13 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 01 kwiecień 2017 - 12:13

Na lepsze wyniki najlepszy  podobno jest regularny, przemyslany i ciezki trening. Czasami szkoda fajnych kol do codziennego jezdzenia. 

Jak nie ma formy to nawet róznicy nie odczujesz, wiem po sobie :) No może na zjazdach trochę.



#14 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 30 kwiecień 2017 - 22:44

Witam

 

Więc tak,napiszę pierwsze wrażenia z użytkowania nowych kół.Po pierwsze jeśli to komuś pomoże,bo jak pisano bez formy koła nic nie dadzą,uprzedzam że u mnie różnica jest i jest odczuwalna.Akurat dane mi było przetestować to dzień po dniu.A więc w przeddzień wybrałem się na sporą górę w okolicy gdzie jadąc na maxa uzyskałem czas 11:03 Na drugi dzień po założeniu nowych kół,znacznie lżejszych (Novatec Jetfly) czas to 10:41 Dodam,że na drugi dzień,byłem już zmęczony i czułem wyraźnie mięśnie,a więc różnica byłaby pewnie jeszcze większa,gdybym zrobił sobie chociaż dzień przerwy.Czy jestem w formie ? No więc mój rekord na tej górze wynosi 9:16,a więc jak widać formy nie ma zupełnie,zresztą to najsłabszy sezon w historii ponieważ mam zrobione dopiero nieco ponad 500 km.Jeszcze większą różnice o dziwo czuć na prostych,jak pokazała waga jest lepiej dokładnie o 430g a więc sporo,jedzie się o wiele lżej,szybciej a rower znacznie lepiej przyspiesza,utrzymuje prędkość i po prostu czuć że jedzie się szybciej.Mam nadzieję,że to komuś pomoże,jeśli będzie się zastanawiał jak ja. Tak mnie to napaliło na dalsze zmiany w rowerze,że prawdę mówiąc nie myślę o niczym innym tylko co kupić i poprawić dalej.Domyślam się,że koła dały najwięcej,ale może jakieś sugestie,jakie zmiany dokonać oprócz kół,żeby urwać później gdy podszlifuję formę jeszcze kilka sekund ?



#15 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 30 kwiecień 2017 - 23:03

Idąc dalej szukaj opon o namniejszych oporach toczenia. Więcej informacji na stronie http://www.bicyclero...resistance.com/



#16 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 87 postów

Napisano 30 kwiecień 2017 - 23:06

Mam nówki  Grand Prix 4000S II Continental,więc na razie opony odpadają a i myślę,że są super.Ale bardzo dziękuję za info,bo naprawdę się głowię co dalej.Myślę o przechodzeniu ze 105ki na Ultegrę bo mam już kasetę i łańcuch ale wszędzie czytam,że będzie to nieodczuwalne i tylko minimalnie zbiję masę.Będę wdzięczny za każde sugestie.Biorę się ostro za trening więc i forma wzrośnie lada dzień,ale dlaczego by sobie jeszcze nie pomóc ?

 



#17 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 01 maj 2017 - 14:23

Zamiast pakować kasę w Ultegrę , może warto pomyśleć np: o kasku aero lub o porządnym bike fittingu ??? Myślę , że ewentualne zyski mogą być tutaj większe niż przejście ze 105-ki na Ultegrę.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka



#18 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Napisano 03 maj 2017 - 17:31

siodełko !???  jakie masz ? ja na zmianie zyskałem około 130 g i jest wygodniej! mam pytanie:  masz szytki czy oponki? mam fucrum 5 ( waga ok 1700 g) .mam wszędzie góóóóóry   i też zastanawiam się nad nowymi  kołami ,ale chyba na oponce, ile waże twoje nowe koła jaka nazwa ?  poz T.B



#19 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Napisano 03 maj 2017 - 17:36

z opon ,cont 4000 s II, lub spec cotto turbo ( T. Martin podobno na nich jeździł) ale drogie i na dobre drogi łapią bokani kapcie , więc z oponami temat zamknięty, cofam pytanko o szytach nie doczytałem, pozostałe zostają.



#20 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Napisano 03 maj 2017 - 18:04

Jetfly U2.1 700C QR NOVATEC ?  



Dodaj odpowiedź