Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sens Inwestowania W 10-Letnią Szose


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 hincza

hincza
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądCiche

Napisano 28 marzec 2017 - 22:04

Hej, 

 

Od 4 sezonów ujeżdzam moją pierwszą jak dotąd szose, jest to Kuota kredo model z 2007 roku. Kupiona przeze mnie w 2013 i od tego czasu nie miałem z nią żadnych problemów i defektow. Rama jak i widelec i komponenty to full karbon, osprzęt w całości DA 7800 a więc dość wiekowy, koła roval classique pave. Już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad jakims upgradem roweru. Chciałbym pozbyć się tych denerwujących pancerzy wystających z klamkomanetek, ale wymiana na nowe wiąze się ze zmianą przerzutek oraz korby(którą z resztą i tak chcę wymienić na kompakt). Również koła, które są bardziej przeznaczone pod przełaj niż na szosę chcę wymienić ( ważą prawie 2 kg). I tu pojawia się moje pytanie, czy warto w taki rower inwestować ?  Szczególnie chodzi mi o ramę, która swoje już przeżyła i zapewne nie ma już tej sztywności chociaż czytałem, że karbon bardzo dobrze znosi upływ czasu. Sama rama wazy 980 g. Jeszcze nie zastanawialem na jakie dokladnie części bym się zdecydował ale wydał bym pewnie ~2k, co jest 2/3 wartosci roweru. Sprzedając go i dokładając pieniądze przeznaczone na nowe części miałbym już rower pokroju Gianta Tcr Advanced 2. 

 

Proszę o jakieś rady.

 

Tu zdjęcie roweru sprzed roku.

Załączone miniatury

  • cvxvcxv.jpg


#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 marzec 2017 - 16:18

Jak dla mnie rama wizualnie jest spokoju. Jak denerwują cię klamki i korba, to wymień na pasujące. Koła osobiście mi się nie widzą, ładne, czarne stożki i masz mega rower.
  • sts lubi to

#3 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2017 - 16:47

Ile waży całość obecnie?



#4 hincza

hincza
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądCiche

Napisano 29 marzec 2017 - 19:03

Około 7,8 kg



#5 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2017 - 19:36

Całkiem spoko waga, robiłbym chyba na obecnej ramie.



#6 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 29 marzec 2017 - 20:38

Wygląda ładnie. Moja rada: inwestuj w same części, a za jakiś czas najwyżej kupisz samą ramę i przerzucisz resztę :)



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#7 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 29 marzec 2017 - 20:55

Mnie też kolały po oczach wystające linki, ale pewnego pięknego dnia klamkomanetka przestała działać, musiałem kupić nowe i problem sam się rozwiązał. 

 

Radzę na zimno podchodzić do chęci upgradów sprzętu jeśli nic się nie dzieje i jest się amatorem (w myśl genialnego cytatu "Czemu wydajecie pieniądze na to, co nie jest chlebem? I waszą pracę – na to, co nie nasyci?" ;) ).

 

Sprzęt się sam w końcu sypnie i wtedy już wyjścia nie ma

 

(astronom - właściciel Treka Madone zaczynającego 9-ty sezon...)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#8 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 marzec 2017 - 21:20

O ile dobrze pamiętam to w tym filmiku była odpowiedź na twoje pytanie:
a jeżeli nie, to i tak 30 minut dobrego materiału ;)
A tak na serio, technologia mocno idzie do przodu, jakość wykonania i projekt mocno się różnią, jeśli w tym samym budżecie możesz dostać tego TCR-a to go bierz. Karbon trzyma się dobrze, ale kleje gorzej. Wiem, że odsyłanie do filmów na youtube, ale TheDarkInstall też mocno lobbuje za braniem karbonu na 3 lata bez zbytniego przywiązywania się.


  • superfrog lubi to

#9 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 29 marzec 2017 - 21:27

qzn - prawda, moja rama w Treku po kilku latach zauważalnie straciła sztywność, idealnie to czuć siadając naprzemian na nowy rower i mój stary.

Niektórzy przekonują, że złoty środek to ramy tytanowe - trzymają sztywność latami, tłumią lepiej niż alu i nie są za ciężkie...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#10 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2017 - 21:37

Ta, złoty środek i cena jak za złoto ;) A ściślej, te niby ramy tytanowe to tak naprawdę ramy alu z dodatkiem tytanu. W tym sezonie van Avermaet jeździ na takiej BMC

 

Odnośnie tematu też bym modernizował osprzęt, o ile rama jest wygodna.



#11 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 29 marzec 2017 - 22:07

3% Alu i dodatek Tytanu. Coś tu się nie zgadza :-) 

Głosuje za wymianą na nowy, bo z czasem będzie coraz trudniej sprzedać ten frameset i uzyskać z niego sensowną kwotę. 



#12 hincza

hincza
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądCiche

Napisano 30 marzec 2017 - 09:39

To sam już nie wiem..planowałem zbudować sobie jakiś przełaj na zimę i przełożyć te koła i część osprzętu

#13 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 30 marzec 2017 - 09:49

Zmieniłbym cały rower ale nie bardzo wierzę, że uzyskasz za niego 3.000.- niestety.



#14 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 postów

Napisano 30 marzec 2017 - 10:25

I tu pojawia się moje pytanie, czy warto w taki rower inwestować ?  Szczególnie chodzi mi o ramę, która swoje już przeżyła i zapewne nie ma już tej sztywności chociaż czytałem, że karbon bardzo dobrze znosi upływ czasu. Sama rama wazy 980 g. 

 

 

Ja bym raczej upgradował na tej ramie. Niewiele za nią dostaniesz, a jest bardzo przyzwoita i tak jak pisałeś karbon w zasadzie nie traci sztywności. A waga bardzo dobra. Wymiana na nowy o podobnych parametrach vs. doinwestowanie tego to pewnie koszt o jakieś 3 tys więcej.



#15 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 marzec 2017 - 10:39

moja rama w Treku po kilku latach zauważalnie straciła sztywność, idealnie to czuć siadając naprzemian na nowy rower i mój stary.

 

Swojego czasu studiowałem mnóstwo informacji na temat carbonu i poza mitami rozpowszechnianymi na różnych forach (polskich czy zagranicznych) konkluzje poważnych artykułów były zawsze takie same: karbon przewyższa każdy inny materiał (jak stal, alu, tytan) wszystkimi cechami: wagą, wytrzymałością, sztywnością i wysoką odpornością na tzw. zmęczenie materiału czy utratę pierwotnych właściwości. Obalano też mit, jakoby ramy karbonowe zauważalnie traciły swoje właściwości, w tym właśnie sztywność a ich trwałość, teoretycznie, jest nieograniczona. A nowe rowery często są sztywniejsze bo chcemy myśleć, że takie własnie są. Coś o tym wiem. Poczucie utraty sztywności moim zdaniem bardziej się wiąże z mikro wyrobieniem się łączeń mostek-kiera-sterówka, sztyca-siodło, korba-pedał-suport.


  • Prozor lubi to

#16 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 30 marzec 2017 - 12:58

Musisz się zastanowić nad tym czy jesteś zadowolony z tej ramy i spełnia ona twoje oczekiwania, czy może już nie możesz na nią patrzyć ;) Tak jak Kryjan napisał, wiele za nią raczej już nie dostaniesz. Ja jestem w sumie w dość podobnej sytuacji, też mam rower na karbonie, ale już nie najnowszym(rama chyba z 2009 albo 2010) stwierdziłem, że co najmniej ten sezon jeszcze na niej przejeżdże.

A gdybym już zmieniał to na pewno nie na tcr -a. 



#17 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marzec 2017 - 15:24

Jak masz kasę na coś nowego o lepszych parametrach, na coś co bardziej ci się podoba, na coś co poprawia bolączki obecnego sprzętu to zmień. Nowa zabawka to zawsze dobry motywator. Tylko ze na pierwszy rzut oka to musisz podnieść budżet ze 2 albo 3 razy.

#18 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 30 marzec 2017 - 16:35

Zmieniłbym rower na  nowy.



#19 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 30 marzec 2017 - 17:56

Swojego czasu studiowałem mnóstwo informacji na temat carbonu i poza mitami rozpowszechnianymi na różnych forach (polskich czy zagranicznych) konkluzje poważnych artykułów były zawsze takie same: karbon przewyższa każdy inny materiał (jak stal, alu, tytan) wszystkimi cechami: wagą, wytrzymałością, sztywnością i wysoką odpornością na tzw. zmęczenie materiału czy utratę pierwotnych właściwości. Obalano też mit, jakoby ramy karbonowe zauważalnie traciły swoje właściwości, w tym właśnie sztywność a ich trwałość, teoretycznie, jest nieograniczona. A nowe rowery często są sztywniejsze bo chcemy myśleć, że takie własnie są. Coś o tym wiem. Poczucie utraty sztywności moim zdaniem bardziej się wiąże z mikro wyrobieniem się łączeń mostek-kiera-sterówka, sztyca-siodło, korba-pedał-suport.

 

Karbon tak, ale nie kleje.

Nie obchodził mnie ten temat dopóki nie wsiadłem na Kanarach na nowy rower z wypożyczalni. Po powrocie do domu ponad tydzień przyzwyczajałem się do swojego starego roweru, tj. zwiększonego zakresu wygięć swojej ramy...


  • slaweko lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 31 marzec 2017 - 07:50

A jesteś pewien, że ten obecnie stary za nowości nie był tak samo miękki? Pamięć jest ulotna, przyzwyczaiłeś się do pracy tej ramy i gdy nagle wsiadłeś na nowy technologicznie, bardzo sztywny rower, to poczułeś różnicę. Taki test nic nie daje, trzeba by porównać dwie identyczne ramy z tym, że jedna nigdy nie używana, a druga po 10 latach i 100 tyś. km.


  • Prozor lubi to



Dodaj odpowiedź