Rower Wyprawowy Gravel/touring
#1
Napisano 29 marzec 2017 - 21:06
Zastanawiam sie nad Cannondale Touring Z 2016 na sorze I hamulcami tarczowymi, Fuji Touring na stalowej ramie, Author Ronin na Tiagrze I hamulcami tarczowymi.
Bardzo wysoka grupa osprzetu nie jest wymagana, bardziej zalezy mi na cenie. W gre wchodza tez uzywane rowery.
Jeśli macie zupełnie inne propozycje, rady to piszcie.
#2
Napisano 29 marzec 2017 - 22:23
Jak interesują Cię szczegóły, to napisz.
#5
Napisano 04 kwiecień 2017 - 12:50
Nie napisałeś jaki rozmiar Cię interesuje. Mam Fuji Cross 1.5 do sprzedania (rozmiar L). Jest to przełaj, ale mam drugi komplet kół szosowych z dwoma dodatkowymi kompletami opon: 32mm (wtedy masz gravela) i slicki 25mm (wtedy masz szosówkę). Do tego oczywiście koła z oponami przełajowymi, które już były w rowerze. Czyli jeden rower, wiele zastosowań.
Jak interesują Cię szczegóły, to napisz.
czemu sprzedajesz?
#6
Napisano 04 kwiecień 2017 - 13:48
Mam Fuji Cross 1.5 do sprzedania (rozmiar L). Jest to przełaj, ale mam drugi komplet kół szosowych z dwoma dodatkowymi kompletami opon: 32mm (wtedy masz gravela) i slicki 25mm (wtedy masz szosówkę). Do tego oczywiście koła z oponami przełajowymi, które już były w rowerze. Czyli jeden rower, wiele zastosowań.
Nie prawda. Przełaj na innym niż przełajowe ogumieniu pozostaje przełajem. FC 1.5 nie nadaje się na rower wyprawowy - pomijając typową geometrię CX to na zamocowanie kompletu bagażników/sakw nie ma co liczyć. Wymiana opon nie robi z CX gravela (opony 32 mm to standard dla CX, gravel to jednak tak z 10mm szersze...) ani szosówki, tak samo jak JEEP na slickach nie będzie nigdy bolidem F1 .
Różnica pomiędzy CX'em a Touringiem nie leży tylko w ogumieniu...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#8
Napisano 04 kwiecień 2017 - 15:18
Prozor ma oczywiście rację. Ten rower nie jest idealny do wszystkiego. Jestem jednak zdania, że opisany przeze mnie zestaw (przełajówka+drugie szosowe koła+dodatkowe szersze opony) jest niezłym kompromisem dla osoby, która nie może sobie pozwolić na całą stajnię rowerów, a lubi pojeździć i po szosie i w lekkim terenie (szutry itp).
Ja myślę o sprzedaży, bo właśnie nie wykorzystywałem tej uniwersalności. Jeździłem praktycznie tylko po szosie, a w zimie męczyłem trenażer. Szkoda, żeby dobry rower wisiał i się kurzył.