Skocz do zawartości


Koła Pod Ciężkiego Jeźdźca

koła DT Swiss Bitex Fulcrum

12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Kamcon_*

Gosc_Kamcon_*
  • Gość

Napisano 31 marzec 2017 - 17:03

Z racji, że to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać. Witam więc serdecznie szanownych użytkowników i przechodzę do rzeczy :)

 

Poszukuję nowych kół o wadze w granicach 1600g (+/- 50) pod 94 kg, do 1000 zł. Rozważam jak na razie 3 opcje: 

 

- DT Swiss 350 + R460 24/28 szprych DT Comptetition race 2.0mm/1,6/2.0 http://www.bikestacj...niej-45385.html - mój faworyt ze względu na komponenty DT, tylko zastanawiam się czy cieniowane szprychy to dobra opcja dla mnie, czy nie będzie problemów z sztywnością i z biciem. 

 

- C270 od DandyHorse https://dandyhorsest...y-Horse-C270/39 na 24/28 szprych, zwykłe Sapimy 2.0 mm 

 

- Fulcrum Racing 5 https://wertykal.com...ACING-5-LG/2544 - najcięższe z trójki, ale z tego co tutaj wyczytałem to mają opinię pancernych i z dostępnością części zamiennych nie jest źle.

 

Mam kasetę 105 z 3 koronkami na pająku, a wszystkie te koła mają alu bębenki. Chyba, że się mylę to mnie poprawcie. I zastanawiam się, czy z trwałością jest jak w bębenkach Novateca, czy np. w DT jest lepiej? 

 

Jeżdżę około 250 - 300 km tygodniowo więc żadna rewelacja :) Zależy mi na w miarę bezobsługowych, wytrzymałych kołach i dobrze uszczelnionych piastach (w obecnych kołach po 3 jazdach w deszczu woda zrobiła spustoszenie w bębenku - koła ze Scotta Speedstera 20 na piastach Formula). 

 

Co byście wybrali z takich propozycji, a może poradzicie coś innego? Może ktoś o podobnej masie ma doświadczenie z cieniowanymi szprychami jak w kołach z bikestacji? 

 

Liczę na pomoc i pozdrawiam :)



#2 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 31 marzec 2017 - 18:29

Mam kasetę 105 z 3 koronkami na pająku, a wszystkie te koła mają alu bębenki. Chyba, że się mylę to mnie poprawcie. I zastanawiam się, czy z trwałością jest jak w bębenkach Novateca, czy np. w DT jest lepiej? 

Mam koła z piastami obu firm i muszę powiedzieć, że aluminiowy bębenek Novatec lepiej znosi haratanie pojedynczymi koronkami. Bębenek od DT Swiss 240 jest na tyle ponacinany, że miałem ostatnio trudność z demontażem starej i założeniem nowej kasety.



#3 Gosc_Kamcon_*

Gosc_Kamcon_*
  • Gość

Napisano 31 marzec 2017 - 20:48

W takim razie muszę zmodyfikować moje pole wyboru bo odrzuciłem Novateca na starcie. Myślałem o F 422, który ma stalowy bębenek, ale nie jest dostępny pod 28 szprych.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t3s przy użyciu Tapatalka



#4 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 31 marzec 2017 - 20:57

Do wyboru wylajtowanych tylnych piast Novatec trzeba podchodzić ostrożnie. Oprócz aluminiowego bębenka mają również aluminiową oś. Ponoć istnieje w ich przypadku jakieś ograniczenie dotyczące masy rowerzysty.Gdzieś tu na forum kiedyś wyczytałem, że może to być 80kg, ale źródła nie znam. Lepiej zorientować się przed zakupem niż władować się później w kłopoty.

 



#5 jacekj

jacekj
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marzec 2017 - 20:57

AFAIK do Fulcrum Racing 5 nie są dostępne obręcze jako część zamienna.

#6 Gosc_Kamcon_*

Gosc_Kamcon_*
  • Gość

Napisano 31 marzec 2017 - 23:30

Dlatego ze względu na tą aluminiową oś myślałem o co prawda ciężkiej, ale wolnej od tych problemów NT F422.

Trochę się zapwdzilem z tymi częściami do Fulcrumów w takim razie :/

Jeździł ktoś może w granicach 90 kg na tak cieniowanych szprychach jak te w DT? Może mógłby się ktoś podzielić spostrzeżeniami co do bębenka w Bitexach ?

Wysłane z mojego Lenovo K50-t3s przy użyciu Tapatalka



#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 02 kwiecień 2017 - 06:34

Ja jeżdżę na Sapimach D-Light i jak je składałem, to ważyłem ok. 97kg. Nic się nie dzieje taksamo jakz alu osią.

Na wcinające się koronki, to albo stalowy bębenek albo piasty Bitexa w których mamy zainstalowane 3 sztuki stalowych blaszek zapobiegających właśnie temu zjawisku. Tu uwaga, system w Novatecu nie działa, bo tam jest tylko jedna taka blaszka na wypuście.
  • fpso lubi to

#8 sempik

sempik
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 05 kwiecień 2017 - 10:24

Ważę 100kę (czasem więcej) i od ponad roku ujeżdżam Fobosy od naszego forumowego kolegi na alu 30 mm. Tylna na Novatecu 422 z 28 szprych (jak widać są na 28). Szprychy MAC Aero 424. Ważą nie więcej niż 1650. Polecam. Wszystko do dziś proste. Wadą tych piast dla mnie jest dostęp do serwisowania bębenka.



#9 biker1981

biker1981
  • Użytkownik
  • 88 postów

Napisano 14 sierpień 2017 - 17:06

Co wybrałeś? Też mam dylemat i podobną sumę do wydania przy wadze 90kg

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka



#10 Gosc_Kamcon_*

Gosc_Kamcon_*
  • Gość

Napisano 24 sierpień 2017 - 07:24

Wybrałem DT Swissy z Bikestacji i jestem zadowolony. Jak to z Bikestacji, trzeba było poprawić naciąg po kilku jazdach, potem znowu i jest już dobrze.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t3s przy użyciu Tapatalka



#11 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 158 postów

Napisano 24 sierpień 2017 - 22:26

u mnie podobnie kola zamówiłem w bikestacji,  tylne kolo rozcentrowalo się po 3 jeździe, bikestacja wysłała kuriera, po 2 dniach od nadania odesłali poprawione kolo, jednak po 300 km znowu się rozcentrowało, tym razem poszedłem do dobrego serwisu rowerowego, narazie spokój, ale ogólnie jest lekki niesmak



#12 Przemcio

Przemcio
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 29 październik 2017 - 13:32

Witam.

Nie będę zakładał nowego tematu bo problem ten sam tylko z większa waga ;-)

Zamierzam kupić nowy rowerek z kołami DtSwiss R24 Spline DB ale waga moja obecnie to 115kg wiec chyba ciut za dużo na te kółka. Fakt ze jestem na redukcji akurat i zejdę jeszcze z 10kg ale to i tak będzie waga ciężka.

Poleciłby mi ktoś coś fajnego w jakimś rozsądnym budżecie powiedzmy ok 1,5k pln pod moją wagę ? Koła chciałbym mocne ale żeby nie były od razu kowadłami. Ciekawe są te koła —

https://dandyhorsest...com/hiperion_gt

Budżet i waga fajna. Przeznaczenie pod słonika :)
Jedynie co to chyba fajnie było by żeby stożek był ciut wyższy. Tak dla oka przyjemniej.

Typ roweru to szoso/przelajo/gravel ;-) — carbonowy Superior X-Road.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam


#13 Przemcio

Przemcio
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 29 październik 2017 - 13:37

P.S. Koła oczywiście pod hamulce tarczowe ;-)



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koła, DT Swiss, Bitex, Fulcrum