"tykanie" Podczas Jazdy.
#1
Napisano 01 kwiecień 2017 - 19:36
Gdy rower jest umocowany w trenażerze albo na stojaku wszystko działa dobrze. Gdy tylko spróbuję się przejechać słyszę taki dźwięk, jakby coś lekko uderzało/stukało o szprychę. Nie ma reguły co do tego, kiedy to słychać. Kilka razy na sekundę albo raz na kilka sekund. Słychać to gdy jadę (czyli rower jest obciążony moim ciężarem) i nie ma znaczenia czy pedałuję czy nie. Gołym okiem niczego nie dostrzegam, choć mogę źle szukać. Koła kręcą się równo. Nie są rozcentrowane.
Może macie pomysł co to może być albo jak ustalić co to?
#3
Napisano 01 kwiecień 2017 - 19:48
Sprawdź zaciski piast i luzy na osiach - to pierwsze, co przychodzi mi do głowy, jeżeli problem pojawia się tylko podczas jazdy i nie jest zależny od pedałowania.
Może też strzelać coś w okolicach sterów, np. niedokręcony mostek albo za słabo skręcone stery.
Niewykluczone też, że pod naciskiem koło się lekko odkształca i faktycznie może to być wózek przerzutki uderzający w szprychę. Ale to by miało sens tylko wtedy, gdyby dźwięk pojawiał się wyłącznie na największej koronce.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4 Gosc_DivisionBell_*
Napisano 01 kwiecień 2017 - 20:07
Niewykluczone też, że pod naciskiem koło się lekko odkształca i faktycznie może to być wózek przerzutki uderzający w szprychę. Ale to by miało sens tylko wtedy, gdyby dźwięk pojawiał się wyłącznie na największej koronce.
Miałem to kiedyś, pamiętam, że dość długo zajęło mi dojście do tego
#5
Napisano 01 kwiecień 2017 - 20:18
Koło wypiąłem i zapiąłem ponownie na tyle mocno, na ile pozwala rama karbonowa. Nie pomogło. Przerzutka pracuje dobrze, a tykanie nie zależy od wybranego przełożenia.
Obstawiam, że to koło, bo do trenażera mam drugie i jeżdżąc wczoraj na trenażerze tego nie słyszałem. Nie wiem tylko jak sprawdzić co to może być dokładnie. Piasta? Pęknięta/wygięta szprycha? Ukryte pęknięcie obręczy?
#6
Napisano 01 kwiecień 2017 - 20:23
Zacznij od sprawdzenia piasty, czy nie ma luzów na osi i czy łożyska kręcą się lekko.
Potem pomacaj wszystkie krzyże na szprychach, być może na którymś jest wyraźnie większy/mniejszy luz.
Na koniec obejrzyj obręcz, czy w okolicach nypli wszystko jest w porządku.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#11
Napisano 02 kwiecień 2017 - 08:02
A jak to zauważyłeś? Bo właśnie szprychę podejrzewam, ale nie potrafię tego sprawdzić i jeśli to to, to nie wiem jak sprawdzić która.
Szczerze, nie miałem pojęcia co to było, ani pomysłu jak dojść co to... pojechałem do serwisu, tam pokazałem objawy (takie nie denerwujące ale "nowe" cykliczne cykanie tylko przy obciążeniu).
Zdjęli koło a z niego oponę, dętkę pooglądali i po 10 min gość wychodzi z zaplecza i twierdzi że to szprycha. Wymienił, sprawdził, założyli koło i cisza.
Pozdrawiam
#18
Napisano 03 kwiecień 2017 - 08:46
Maszynka.. lol.
Oczywiście chodzi o zawór dętki/szytki. Przy wyższych obręczach podczas jazdy zawór może obijać się o krawędź obręczy. Wyjścia są dwa. W przypadku dętki dokręcić nakrętkę do obręczy, a w przypadku szytki założyć vibrostopa lub od biedy nałożyć na zawór kawałek taśmy izolacyjnej.
#19
Napisano 03 kwiecień 2017 - 09:36
Vibrostop:
za jedyne 15,90€ (10 sztuk) i alternatywa:
Szczegółowy opis tutaj. Za ułamek grosza. Od siebie dodam, że tak długa część taśmy izolacyjnej nie jest potrzebna, wystarczy kawałek na tyle długi, żeby trzymał się obręczy. Stuki znikają jak ręką odjął.
- Malik lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#20
Napisano 22 maj 2017 - 07:37
@Prozor
Dzięki za info o vibrastopie. Jakiś czas temu kupiłem dętki do szosy w Decathlonie i po rozpakowaniu zdziwiłem się, że wentyle w nich nie mają gwintu. Założyłem je w starym rowerze i faktycznie wentyl potrafi stukać o obręcz.