Skocz do zawartości


Zdjęcie

Myszkująca Kierownica

kierownica myszy

22 odpowiedzi w tym temacie

#21 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 10 kwiecień 2017 - 22:12

vuc..

Z "shimmą" spotykam się już wiele lat. Artykułów przeczytałem masakrycznie dużo (bo miewam takie pomysły jak projektowanie rowerów..). I w sumie ze wszystkich pozycji (włącznie z biblią "Motorcycle frame design") nikt nie daje jasnego i oczywistego rozwiązania. Się pojawia i tyle. Problem polega na tym, że wynika z wielu, często niemierzalnych parametrów. Nawet "czołowi" producenci mają z tym problem.. i poprawiają metodą prób i błędów. Pech.

 

Co do tego konkretnego przpadku. Zmiana wyprzedzenia widelca jest moim "faworytem". Nawet różnica 1mm może spowodować wychodzenie ze stanu stabilności. Myszkowanie sugeruje, że ten widelec ma mniejszy offset.

Można spróbować podnieść główkę przy pomocy specjalnych podkładek (albo.. jak ahead.. po prostu przy pomocy dystansów).

 

Jak nie pomoże.. to albo polubić, albo szukać sztywniejszego widelca (np. alu albo węgiel).


  • grzybu_blaz lubi to

#22 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 14:14

Pełna zgoda: Nie ma jednego a nawet trzech rozwiązań, z których jedno "na pewno" pomoże.
Raczej są to propozycje rozwiązań.
Niemniej przyznasz, że te:  "ktoś jeździ z luzem na piastach", albo "zapomniał 1cm podkładek pod mostek", albo "pancerze ciągną".
Raczej nie są przyczynami i takie głosy staram się zawsze napiętnować.



#23 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 12 kwiecień 2017 - 11:04

vuc..

 

Co do tego konkretnego przpadku. Zmiana wyprzedzenia widelca jest moim "faworytem". Nawet różnica 1mm może spowodować wychodzenie ze stanu stabilności. Myszkowanie sugeruje, że ten widelec ma mniejszy offset.

 

Podzielam Twoja opinię. Należy się najpierw zastanowić CO SIĘ ZMIENIŁO. No widelec się zmienił i to z jego przyczyny są problemy. Może to być nierówno nabita bieżnia i wystarczy, żeby widelec był nieco krzywo ustawiony, przez co koła nie są w osi i płaszczyźnie, co skutkuje powstanie niewielkiej siły powodującej skręt roweru np. w lewo. Offset widelca generuje siłę prostującą koło, ale ona słabnie, kiedy koło zaczyna jechać prosto. Zaczyna więc dominować siła skręcająca koło w lewo i cykl się powtarza - mamy oscylacje. Możliwe, że ramiona widelca nie są idealnie równe i koło jest minimalnie pochylone - efekt podobny, rower chce skręcać.

W rowerze mtb tez miałem taki trzepanie kierą, ale przyczyną były ogromne luzy na widelcu.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kierownica, myszy