Skocz do zawartości


Zdjęcie

Bardzo Stare Mavic Ksyrium A Tubeless

mavic tubeless

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPoznan

Napisano 20 kwiecień 2017 - 19:03

Witam

 

Mam stare koło mavica które ponoć idealnie nadaję się do przerobienia do opon bezdętkowych. Z racji że się nie znam zapytam jak się do tego zabrać.

 

1) - Czy wystarczy mi jedna taśma specjalna do systemu tubeless 12m czy też druga jest potrzebna/przydatna ? Mam tu na myśli trochę szerszą z decathlona która zabezpiecza przed nyplami ?

2) - czy te taśmy się czymś przykleja czy też nie ? na jakiej zasadzie się one "trzymają"

 

 

 



#2 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 22 kwiecień 2017 - 22:04

Ksyriumy nie mają w obręczach od strony dętki otworów na nyple, więc żadne taśmy nie są potrzebne.

 

A czy opona się uszczelni ... tego nie wiem.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPoznan

Napisano 23 kwiecień 2017 - 16:49

Ksyriumy nie mają w obręczach od strony dętki otworów na nyple, więc żadne taśmy nie są potrzebne.

 

A czy opona się uszczelni ... tego nie wiem.

nie są potrzebne ale czy przydatne ?



#4 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 23 kwiecień 2017 - 19:26

No, ale do czego one (tzn. taśmy) miały by być potrzebne, skoro służą do tego, aby zakryć i uszczelnić otwory na nyple w zwykłej obręczy.

 

Weź koła do ręki i zobaczysz, że w ksyriumach np SL i Elite (nie wiem tylko jak jest w Eqiupe) od strony dętki nie ma otworów na nyple, więc jak zakładasz dętkę, to też nie musisz dawać opaski na obręcz. 

 

Pozostaje tylko uszczelnić otwór na zawór.

 

Nie wiem, czy da się jeździć na takim zestawie, czy opony szosowe się uszczelnią.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 kwiecień 2017 - 20:41

Zestaw może się nie uszczelnić, jeżeli rant opony nie zakleszczy się poprawnie pomiędzy rantem obręczy a wewnętrzną powierzchnią obręczy (tą, na której normalnie byłyby otwory na nyple). Myślę, że tylko eksperyment pozwoli to ustalić.

 

Jeżeli opona się poprawnie nie zakleszczy, pozostaje Tobie uzupełniić wolną przestrzeń za pomocą opaski - m.in. Joe's No Flats ma w ofercie specjalną opaskę "podnoszącą" powierzchnię obręczy i ułatwiającą zakleszczenie się opony.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: mavic, tubeless