Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kellys Arc 50 2017 Czyli Pytanie Po Stoktoć - Jaki Rower


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 RyszardB

RyszardB
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 07 maj 2017 - 09:20

Witam

Po raz pierwszy na Forum.

Wiem, że podobne pytania były zadawane po stokroć razy ale każdy z nas ma inne uwarunkowania.

Krótko przedstawię się.

Wiek 50+

W przeszłości przygoda z MTB zakończona wypadkiem i urazem.

Potem długi incydent biegowy. 7 maratonów ukończonych, nie liczyłem półmaratonów i dziesiątek.

W tej chwili kłopot ze stawem biodrowym. Bieganie aut, pozostaje rower - tak mówią ortopedzi.

Czy wybór roweru szosowego jak w temacie jest optymalny dla:

Dłuższych wycieczek z elementami konkurowania sam ze sobą ( inaczej chyba nie potrafię), może jakiś wyścigów amatorskich ( będzie mi pewnie za moment brakowało startów).

Budżet mię mocno nie ogranicza. Myślałem o kwocie ok 5 K bo chyba do moich zastosowań większy nie ma sensu.

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. 

Może inne propozycje.

Pozdrawiam



#2 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 07 maj 2017 - 12:09

ostatnio  oglądałem rowery Ridley, i zauważyłem ze nie duża rożnica w cenach miedzy rowerem z ramą karbonową , a alu

nie jestem jakims naganiaczem , ale mysle ze warto ogłądnąć.

 

http://www.bike4race...zosowe-101.html



#3 m__f

m__f
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 07 maj 2017 - 17:01

Geometria bardziej sportowa czy rekreacyjna? tarcze czy zwykle hamulce?

ja podrzucę moje propozycje wszystko praktycznie top allu ramy +shimano 105+cena do 5k (z rabatem)+dożywotnia gwarancja :

https://www.giant-bi....com/pl/tcr-slr

http://www.cannondal...caad-optimo-105

https://www.trekbike...p/1424000-2017/

https://www.giant-bi...pl/contend-sl-1

 

osobiście polecam poprzeglądać ofertę różnych producentów i wybrać to co się najbardziej podoba - sam wybrałbym  http://www.bike4race...himano-105.htmlz podlinkowanych wcześniej bo malowanie jest genialne ;D



#4 RyszardB

RyszardB
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 07 maj 2017 - 18:44

Dzięki za sugestie.

Geometria oczywiście bardziej rekreacyjna.

Hamulce - i tu problem - nie wiem.

W ostatnim linku malowanie rzeczywiście genialne.



#5 m__f

m__f
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 07 maj 2017 - 19:06

odnośnie hamulców moja mocno subiektywna opinia:

tarcze:

+hamowanie w ciężkich warunkach terenowo-pogodowych (deszcz, zjazdy w deszczu w górach etc)

+nie zużywają obręczy

-wyższy koszt roweru na tym samym osprzęcie w porównaniu do klasycznych

-droższa/bardziej skomplikowana obsługa/serwis

-waga około 400-500 gram więcej w stosunku do tego samego roweru na klasycznym hamulcu

-wygląd :)

Osobiście jestem zwolennikiem tarczy jedynie w  mtb, przełaju i pokrewnych wynalazkach typu gravel oraz rowerach szosowych - nazwijmy to "hard" endurance z oponami 30++ mm, coś jak np trek domane.

 

Moje przykłady rowerów są posortowane od tych z najbardziej agresywną geometrą (giant tcr) do tych bardziej w stylu endurance (contend/emonda)

 



#6 marlo

marlo
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądMysłowice

Napisano 08 maj 2017 - 05:33

A szczerze, to podoba ci się ten Kellys? Jak na mój gust, każdy z przedstawionych wyżej w linkach rowerów jest ładniejszy od tego Kellysa, którego malowanie to nieprzemyślany zestaw i jeszcze ta wielość naklejek czego to tam nie zastosowano! :/

Tarczówki bym odpuścił, windują cenę roweru i masę, podrażają koszt przy ewentualnej wymianie kół. Ja przejeździłem jeden sezon na takim rowerze i już się go z ulgą pozbyłem ;)



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 maj 2017 - 08:23

@m__f - bardzo dobra lista, choć:
 

-droższa/bardziej skomplikowana obsługa/serwis

Z tym nie do końca się zgodzę. Sprzęt jest droższy, to fakt, ale też raz zalany hamulec działa przez kilka sezonów bez problemów. Przekładka na inny rower również nie wymaga montowania linek i pancerzy od początku.
 
Dodatkowo wspomniana przez Ciebie kwestia zużywania się kół niweluje sporą część różnicy w kosztach. Wprawdzie, biorąc pod uwagę planowane zastosowanie rekreacyjne, bardzo drogie koła nie będą pewnie instalowane, ale warto o tym pamiętać.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 RyszardB

RyszardB
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 08 maj 2017 - 09:39

Czy ten Kellys mi się podobał. Chyba tak skoro po przejrzeniu netu wpisałem go jako pierwszy.

Rower http://www.bike4race...himano-105.html

Malowanie super ale jak dla faceta po 50-tce chyba niekoniecznie.

Na chwilę obecną chyba stawiałbym na ten:

http://www.bike4race...himano-105.html

Czy alu czy karb dla mnie chyba obojętne.

Geometria na pewno endurance.

Hamulce tarczowe odpuszczam.

Zależy mi na 105.

Pozdr

 

 

 

 



#9 RyszardB

RyszardB
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 13 maj 2017 - 15:19

Znalazłem jeszcze coś takiego:

 

https://www.btwin.co...tra-900-af.html

 

Bardzo korzystny stosunek ceny do konfiguracji.

Cokolwiek chciałbym nie chciał kupić w tym zestawieniu trzeba dołożyć 800 - 1000 zł.

Co myślicie o tym wynalazku.

Swoje oczekiwania napisałem wyżej i te rower spełnia moje oczekiwania.

Decathlon mam na miejscu a więc i kwestia serwisu ( choć nie wiem jak ten działo).

Pozdr


  • Gromowladny lubi to

#10 przemasso

przemasso
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 13 maj 2017 - 17:57

Znalazłem jeszcze coś takiego:

 

https://www.btwin.co...tra-900-af.html

 

Bardzo korzystny stosunek ceny do konfiguracji.

Cokolwiek chciałbym nie chciał kupić w tym zestawieniu trzeba dołożyć 800 - 1000 zł.

Co myślicie o tym wynalazku.

Swoje oczekiwania napisałem wyżej i te rower spełnia moje oczekiwania.

Decathlon mam na miejscu a więc i kwestia serwisu ( choć nie wiem jak ten działo).

Pozdr

 

Specyfikacja bardzo fajna. Do markowego roweru na takich kołach i pełnej 105 trzeba przynajmniej 1000zł więcej dać.

Zwróć uwagę na kasetę, bo nie każdemu będzie pasować 28 zębów z tyłu. 



#11 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 15 maj 2017 - 09:41

Witam

Po raz pierwszy na Forum.

Wiem, że podobne pytania były zadawane po stokroć razy ale każdy z nas ma inne uwarunkowania.

Krótko przedstawię się.

Wiek 50+

W przeszłości przygoda z MTB zakończona wypadkiem i urazem.

Potem długi incydent biegowy. 7 maratonów ukończonych, nie liczyłem półmaratonów i dziesiątek.

W tej chwili kłopot ze stawem biodrowym. Bieganie aut, pozostaje rower - tak mówią ortopedzi.

Czy wybór roweru szosowego jak w temacie jest optymalny dla:

Dłuższych wycieczek z elementami konkurowania sam ze sobą ( inaczej chyba nie potrafię), może jakiś wyścigów amatorskich ( będzie mi pewnie za moment brakowało startów).

Budżet mię mocno nie ogranicza. Myślałem o kwocie ok 5 K bo chyba do moich zastosowań większy nie ma sensu.

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. 

Może inne propozycje.

Pozdrawiam

Proszę zajrzeć do nas: 

https://www.rosebike...1326/aid:821333

Pełna 105tka łącznie z hamulcami i łańcuchem, koła Mavic, komponenty Ritchey.

Przy obecnym kursie euro cena z przesyłką to ok 4650 zł. 

Pomogę dobrać odpowiednią wielkość ramy jeśli byłby Pan zainteresowany. 



#12 RyszardB

RyszardB
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 15 maj 2017 - 20:16

Ten z Decatchlonu bez sensu. Dziś oglądałem.
Pozostawię bez komentarza. Propozycję na pw i forum ciekawe.
Pozdrawiam

#13 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 16 maj 2017 - 12:22

Jeśli chodzi o Ridleya to wśród rowerów endurance geometrię ma raczej mniej "endurancowatą" - patrz stosunek stack/reach. ,



Dodaj odpowiedź