Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odrestaurowanie Starej Szosówki

Szosówka Claris

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 4estR

4estR
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 10 maj 2017 - 09:03

Z zamiarem odrestaurowania szosówki którą dostałem od Taty chodziłem już od dłuższego czasu i wreszcie się za to zabrałem.

 

Rower kupiony był jakoś ponad 20 lat temu (musiałbym sie dokładnie dopytać). Rower dostałem już w pomarańczowym kolorze - wcześniej był chyba niebieski.

 

https://1drv.ms/f/s!...-7-8QYQkcl8yA3A

 

Zaczęło się od rozkręcenia wszystkiego do 0 i zerwaniu starej farby. Następnie próbowałem to malować farbą w sprayu ale efekt nie był zbyt zadowalający, więc poprosiłem kolegę aby mi wypiaskował ramę i pomalował ją proszkowo (gdybym wcześniej wiedział że może mi coś takiego zrobić, nie brałbym się nawet za samodzielne lakierowanie)

 

https://1drv.ms/i/s!...4Lh_XWr6zWX17PQ

 

W efekcie dostałem ładnie i równo pomalowaną ramę (jest taka półmatowa - bez lakieru bezbarwnego)

 

Następnie przyszedł czas na kompletowanie części. Zamówiłem 2 koła (stare były już mocno scentrowane), kasetę i łańcuch.

https://1drv.ms/i/s!...3Z1XyEd-jw_VBbw

 

Później przyszły:

  • pancerze,
  • linki,
  • wkład suportu (do tej pory był wmontowany ten wieloczęściowy z kulkami wiankami itp) z łożyskami maszynowymi,
  • pedały (koszyczki - na zatrzaski przyjdzie jeszcze czas :P),
  • korby z przednimi tarczami
  • przerzutka tylna (Shimano Claris)
  • klucze i spinka (nie miałem kluczy do tego typu wkładu suportu i kaset a takie coś sie zawsze przyda)
  • owijka (biała San Marco)
  • klamki (tektro) - stare miałem shimano, ale były dość mocno styrane już

https://1drv.ms/f/s!..._OxgvHO9ZHeGHig

 

Na koniec wleciały naklejki. Kiedy dostałem go w wersji pomarańczowej, posiadał naklejki shimano, więc teraz też takie kupiłem.

https://1drv.ms/i/s!...5KfGPo89sIsFxtg

 

Ponieważ spodobało mi sie jeżdżenie szosówką a przerzucanie biegów na ramie nie jest zbyt wygodne, zamówiłem też:

klamkomanetki Shimano Claris ST-2400

Przerzutkę przednią Claris FD-2400,

przelotkami na ramę (aby oprzeć pancerz)

nowe owijki (stare się pewnie podrą przy zdejmowaniu - a jeśli nie to zmienie je w przyszłości)

Dodatkowo zamówiłem też inne stery kierownicy - mam aktualnie zamontowane stare (dość mocno obdrapane)

 

W sumie w ten sposób ze starego roweru zostanie kierownica, widelec, rama i hamulce shimano exage

 

Co o tym sądzicie?

 

 

 


  • HycHoHyc lubi to

#2 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 10 maj 2017 - 13:11

Ładne :) Wypoleruj Hamulce ;)



#3 4estR

4estR
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 11 maj 2017 - 17:10

Hamulce będę polerował prawdopodobnie w weekend. Mam Problem ze sterami - stare są mocno obdrapane więc kupiłem nowe (Neco H615). Dół jest ok, ale nie idzie wkręcić nakrętek na widelec. Zupełnie jakby nakrętka była minimalnie mniejsza niż gwint na widelcu. Stara nakrętka wkręca się normalnie. Spotkał się ktoś z czymś takim? mam rozumieć ze mam widelec z innym typem gwintu?

 

Klamkomanetki przyjdą jutro :D



#4 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 08 czerwiec 2017 - 07:35

Rama to romet sport. Zerwij te naklejki Shimano bo są przypałowe i jak "restaurujesz" to zamów oryginalne naklejki do Sporta.
Kolejna sprawa, pancerz przedniej przerzutki ma iść w tej ramie nad mufą, nie pod, teraz przy tej przelotce na dole jest nienaturalnie wygięty, więc pewnie linka już się w tym miejscu załamuje.
Ostatnia sprawa - stery, popracuj nad starymi albo poluj (będzie trudno) na oryginalne stery, bo one miewały (w zależności od rocznika na pewno, ale w dużej mierze też od tego co im się trafiło na fabryce) swój własny rometowski standard.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Szosówka, Claris