Cervelo R5 Budżetowy Revamp
#1
Napisano 01 czerwiec 2017 - 20:37
I w koncu wziąłem sie za realizowanie pomyslu.
Rama i karbonowe czesci ida do szlifowania. Jakis juz tam pomysl na wykonczenie mam ale jeszcze nie na 100%.
Czesci, to co lezy w domu. Jedyne co musialem kupic, to mostek i Ti sruby do niego. Zostana jeszcze hamulce.
Ogolnie nie chce wydawac na to fortuny, minimum, to co niezbedne. Glownie chodzi, zeby miec frajde z samego procesu.
Rozmiar 58, gola rama z prowadzeniem linek 832g, widelec 294g
3T Ergosum Ltd 44
3T Dorico Ltd
Tune Speedneedle
Mostek Kalloy Uno sciagniete malowanie i wymienione sruby na Ti 130 (czesc ukonczona)
Pozostale czesci to: Klamki Reda 2012, przerzutki tez Reda ale 22, kola combo Zippa 303 i 404 szytki, korba - mam nowego Rotora 3D, mam tez wolny pajak od 3D+, ktory jest CNC, w przeciwienstwie do 3D, ktory jest kuty (z tego co sie orientuje, to na tym koniec roznic pomiedzy tymi korbami). Problemem beda zebatki, mam rowniez nowe Rotora ale standardowe okragle. Jezdze na ich owalach juz ladnych kilka sezonow i jest mi z nimi dobrze. W ostatecznosci bede przekladal korbe z S5, Rotor 3D+ z QXL i P2M s.
Hample moj wybor to EE ale nie wiem czy sie przekonam do ceny, ma byc tanio, bez szalenstw. Nie jestem przekonany do koloru zaciskow Reda.
Pedaly na 100% Keywiny Carbon. Po zakupie Carbon Ti, mam wolne Carbony. Do tego mam zestawy naprawcze lozysk, slizgow i zapiec ( te pedaly mozna kompletnie przebudowac). Jak bede na jakiejs magicznej granicy wagowej, zawsze moge podmienic 163g Carbon Ti z S5
Dla przypomnienia, prawie ostateczna wersja (byl pozniej jeszcze e-tap) przed finalna rozbiorka.
- impa, Ciachoorsky, stryjek i 2 innych osób lubią to
#2
Napisano 02 czerwiec 2017 - 13:35
- uraz lubi to
#3
Napisano 02 czerwiec 2017 - 13:40
#4
Napisano 02 czerwiec 2017 - 21:05
- uraz lubi to
#5 Gosc_adazz_*
Napisano 06 czerwiec 2017 - 07:46
@1415chris
Fajny pomysł z tym planem na custom
Mam pytanie zupełnie z innej "beczki", masz porównanie kierownicy karbonowej vs. aluminiowej? *(jestem z dylematem kupić karbon, nie kupić, miałem już FSA SLK i straszna "guma", a lubię sztywno mieć jednak w tak ważnym miejscu jak kierownica)
#7
Napisano 06 czerwiec 2017 - 11:30
Buduje sie od nowa
@ adazz
Tu nie ma regul. Trzeba porownywac konkretne modele.
Ogolnikowe twierdzenie, ze alu jest sztywniejsze od karbonu, to kolejny powielany przesad.
Moze ten test pomoze ci w wyborze:
http://blog.fairwhee...ndlebar-review/
#8 Gosc_adazz_*
Napisano 07 czerwiec 2017 - 06:25
@ adazz
Tu nie ma regul. Trzeba porownywac konkretne modele.
Ogolnikowe twierdzenie, ze alu jest sztywniejsze od karbonu, to kolejny powielany przesad.
Moze ten test pomoze ci w wyborze:
THX! Żeby już nie "rozmywać" tematu, nie jestem purystą w żadną stronę, do mojego "czerwelko" pasowałaby 3T Aeronova, ale mam niestety złe doświadczenia z karbo-kierą *(w tym znaczeniu że FSA SLK była gumowa, pracowała, nie czułem dobrze roweru, a w dolnym chwycie wręcz byłem niepewny prowadzenia)
#9
Napisano 07 czerwiec 2017 - 08:20
#10
Napisano 07 czerwiec 2017 - 09:17
Czesc, nie ocieraly Ci te kola ? Fakt moze troszke ciezki jestem, ale swoje musialem sciagnac po kilku jazdach i powrocic do sklepowych HED, ktore nie sa nawet zle. Druga sprawa to szytki FMB moje dziwnie poczernialy po bokach po zimie przechwywane w temperaturze pokojowej czy spotkales sie z czyms takim?
#11
Napisano 07 czerwiec 2017 - 10:06
Fajna fura.
Twoj chyba powinien miec wiecej miejsca w widelkach (?) Moja rama jest z 2012.
Raczej nie zauwazylem problemu, pomijajac jak zakladalem szersze gumy, szczegolnie z przodu. 25mm to byl bezpieczny max.
Z ktorego roku masz te kola? Chyba w 2014 zmienili zaplot na tyle z radialnego po DS na 2x. Mialem z rardialnym
Szytki FMB, uzywane i nowe leza u mnie juz moze nawet i rok. Caly czas maja ten sam kolor. Oczywiscie ta uzywana nieco ciemniejsza.
Co do FMB, Competition 26, mialem ja pozwijana jako zapas. Po rozwinieciu jest sporo miejsc, w ktorych bieznik poodklejal sie na brzegach.
FMB, bardzo fajnie niosa ale jak dla mnie maja troche problemu z jakoscia. Mialem 4 sztuki, z tego z trzema bylo cos nie tak (czwarta jeszcze nie jezdzona....)
Sporo jezdzilem na Veloflexach i tu kompletnie zadnych problemow.
#12 Gosc_adazz_*
Napisano 09 czerwiec 2017 - 16:34
Mysle, ze nie mialbys podobnych odczuc z kiera aero Cervelo (3T). Ale to juz kawal karbonu 275g, Aeronova ltd z tego co pamietam 235g. Sporo sie z nia siluje w dropach i blokach a maly nie jestem. Z ciekawosci zalozylbym Aeronowe ltd zeby miec bezposrednie porownanie ale jest nowa w pudelku, a nie wiem czy bede ja zostawial czy puszczal w swiat.
Kiera Cervelo jest zbyt "kosmiczna" jak dla S3, do S5 pasuje idealnie, ja bym do S3 dał coś mniej "radykalnego" Aeronova kusi mocno...jak będziesz puszczał ją w świat to nie zapomnij napisać do mnie na prv )
Tymczasem ... katuję *(dołsownie) alu FSA Energy, ogólnie świetna.....ale 5 lat używam tę samą kierę, czas na jakieś zmiany, albo chociaż testy
#13
Napisano 09 czerwiec 2017 - 21:31
Rower kupilem na poczatku zeszlego roku,czyli jest z 2015 tak jak i kola, do ktorych nie wlozyl bym wiecej jak 25mm co i sugeruje producent. Wydaja mi sie dosyc miekknie, a ja mam to do siebie, ze zdarza mi sie podjezdzac krotkie podjazy silowo, na maxa. Jednak na plaskich odcinkach bardzo dobrze sie kreca, wiec nie ma co narzekaac. Moje FMB poczernialy i rozkleily sie sie nawet te zwiniete i nigdy nie zakladane... raczej wiecej ich nie kupie, a szkoda, bo to niezle szytki tylko z trwaloscia gorzej. Veloflexy tez mialem, ale rozdarlem jednak tak niefortunnie,ze zaden uszczelniach nie pomogl. Niedawno kupilem Tufo zobaczymy co z tego wyniknie.
#15
Napisano 29 maj 2020 - 22:15
Polerka i zabezpieczenie woskiem, UV. Wiertarka z niskim biegiem do tego zestaw gabek polerskich z buffem. Widel, sztyca i kiera. Wygladaja duuuzo lepiej niz po samym wykonczeniu papierem 1200 na mokro.
Zastanawialem sie czy dac do jakiegos fancy malowania, czy tez sam lakier, to bym sam zrobil. W koncu decyzja padla na minimalistyczne wykonczenie, tak aby cieszyc oko golym karbonem i mozliwie najnizsza waga. Minusem takiego rozwizania bedzie grafika, beda musialy to byc naklejki (wolalbym stencils). I tez nie wiem czy znajde w odpowiednim kolorze.
Na weekend zabieram sie za rame. Nastepny update za 3 lata
- kaloo, Ciachoorsky, joesatch i 1 inna osoba lubią to
#16
Napisano 02 czerwiec 2020 - 22:46
Usuniecie lakieru z ramy, pod pozostawienie widocznego karbonu, golego lub pod bezbarwny lakier, jest dosc zmudne. Godziny spedzone z papierem sciernym i dopiero co widac swiatlo w tunelu....
#17
Napisano 03 czerwiec 2020 - 05:33
Popsułeś rower
#18
Napisano 10 czerwiec 2020 - 15:01
Klamki byly troche pokiereszoweane, szczegolnie plastikowa obudowa, po przeszlifowaniu wyglada to o niebo lepiej. Teraz musze znalezc cos aby dodac czerni do wypolerowanej czesci, tak aby bardziej zlewala sie z reszta.
- Ciachoorsky i Marcin321 lubią to
#19 Gosc_chris1990accent_*
Napisano 12 czerwiec 2020 - 20:39
Ciekaw jestem zysku wagowego na całości