Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ocieranie Łańucha W Jednym Momencie Obrotu Na Przedniej Przerzutcę


48 odpowiedzi w tym temacie

#41 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 czerwiec 2017 - 10:11

Ta sa te same elementy.

Os Rotora jest dluga, umozliwia zalozenie jej do wszystkich 30mm i nie tylko standardow. 30mm - PF30, PF30A, BBrigth, 386evo. Roznia sie one szerokoscia mufy suportu ramy (68mm, 75mm, 79mm i 86.5mm)

Na tych filmikach korba jest zakladana do 68mm muf.

Czyli, zeby taka korbe zalozyc, potrzeba zainstalowac 2 podkladkni dystansowe po obu stronach mufy.

Jesli masz mufe BBright 79mm, instaluje sie tylko jedna podkladke od strony nie-napedowej.

Jak masz rame z mufa pod  evo 386, to nie zakladasz zadnych podkladek dystansowych, bo cala dlugosc osi siedzi w ramie.

W PF30a zaklada sie rowniez 2 podkladki, z tym ze po nie-napedowej stronie bedzie 5mm wezsza w porownaniu do PF30.

 

Zrob zdjecie korby, jest ich pare modeli i zmienialy sie grafiki na nich.

 

 


  • nolimts i Marcin321 lubią to

#42 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPoznan

Napisano 13 czerwiec 2017 - 11:13

Odświeże trochę temat, kilka obserwacji i pytań.

 

Korbę totalnie wyczyściłem , płukałem , mufę postarałem się również umyć - ale tak delikatnie żeby nie wyczyścić łożysk w suporcie.

 

Sprawdziłem ten pająk. Wniosek jest taki że jest praktycznie prosta na oko. Aczkolwiek w jednej odnodze jednak troszkę się rusza. Tak minimalnie gdy postawie na stole (tylko na ile on jest prosty to nie wiem..) to sprawdzając punktowowo w jednym ramieniu pająka trochę się odbija od powierzchni. Nie jest to jakoś dużo ale jednak minimalnie odrywa się od powierzchni

 

Pytanie tylko czy taka mała różnica powoduję tutaj problem. Zauważyłem że dużo zależy od tego jak zakręcam korbę. To znaczy raz korba jakby się kręciła trochę prościej , raz znowu bardziej krzywo. I tutaj mój wniosek , nie wiem czy słuszny czy możliwe jest że prawa strona korby którą przykładam do ośki a później dokręcam nakrętką nie chce równo siędzieć bo ta końcówka osi jest już wyrobiona? Tochę dziwne się to wydaje ale jest taka szansa.

 

No i drugi fakt który skłonił mnie do tego wniosku. Regulowałem tą nakrętkę której wcześniej nie mogłem odkręcić. No i zauważyłem że korba ma dużo mniejsze bicie kiedy najpierw dokręcę to podkładkę dystansującą regulującą a później dopiero tę nakrętkę na korbę imbusową. No i wówczas tak btw dokręcając już tą nakrętkę na korbę słyszę "pyknięcię" . Tylko że to stuknięcie następuje też drugi raz jak dokręcam. A więcej to już się boje dziwne te "trzaski" Nie chce zerwać czegoś. Natomiast czuje że nakrętka jeszcze się kręci.

 

Zupełnie przeciwnie kiedy właśnie próbuje robić wg poradników. To znaczy. Najpierw dokręcamy korbę imbusem. (ja dokręcam ile mam sił ale "pyknięcia" o którym mowa w filmikach na yt nie ma. No przecież wątpię żeby tak mocno to trzeba było dokręcać. Później dokręcam do nakrętkę regulująca. No i kręci się nieco gorzej ten pajączek. 

 

 

I tutaj pytanie , czy gdy rok, 2 lata temu odkręcałem korbę natomiast nic nie robiłem z tą nakrętką to popełniłem błąd ? Bo może od jeżdżenia z luzem wyrobiła się trochę ta "końcówka ośki" - [ to jest moje przypuszczenie tylko że jest wyrobiona ]

I jeszcze jedno pytanie. Czy dokręcając korbę w ten sposób jak napisałem (tzn najpierw nakrętka dystansowa) nic nie uszkodzę ? No bo z chęcią dokręcił bym to później imbusem na maxa a tutaj ledwo co wkręciłem i już "pyk"

 

Sorry za ten słowotok, próbowałem opisać sytuację jak potrafię ;-

 

Aha  tak btw mam wrażenie że smar na ośkę korby to tylko przeszkadza. Przynajmniej ten teflonowy do lożysk - jakby za gęsty. Chyba już lepiej kapnąć troszkę roflhoffa. Ale nie wiem nie znam się, help ;-)



#43 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPoznan

Napisano 17 czerwiec 2017 - 17:53

Palcami to by tego nawet Pudzian nie ruszyl :) :):)
Ale jak juz bedziesz sie zabieral do tej korby, to bedziesz potrzebowal min 2 rzeczy:imbus 8mm do glownej nakretki korby i klucz do kaset, aby wykrecic podkladke.
Do skrecenia bedziesz jeszcze potrzebowal imbus 2mm do srubki kontrujacej nakretke od NDS.

Do sciagniecia pajaka potrzebujesz specjalny klucz (na zdjeciu na korbie).


34703306130_9987d8db4e_c.jpg

Powiesz mi dokladnie jak ten klucz się nazywa (do pająka?)  Postanowiłem że muszę to rozebrać.

Jeśli chodzi o klucz do kasety oraz klucze imbusowe to nie problem. Caly czas zastanawia mnie tylko jednak kwestia oglądając te tutoriale.Skoro imbusem odkrecam kobre od osi supportu. To co w takim razie odkrecam stosujac klucz do kasety, najpierw odkrecajac nakrętke , pozniej to druga nakretke kluczem do kasety a pozniej tą drugą nakrętka przewróconą na drugą stronę. Na tutorialu tak samo zdejmują tym Korbę z osi supportu? Czym się to różni ??

Totalnie nie rozumiem przeciez zwyklym imbusem osiagam ten sam efekt co stosując te "kombinacje jak na tutorialach" Wytlumaczy ktoś o co chodzi ??



#44 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 czerwiec 2017 - 19:49

Srube odkrecisz ale nke sciagniesz korby bez tej podkladki. To jests sciagacz korby.
Tu masz wszystko pokazane, instalacja i demontaz.



#45 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPoznan

Napisano 18 czerwiec 2017 - 08:47

Srube odkrecisz ale nke sciagniesz korby bez tej podkladki. To jests sciagacz korby.
Tu masz wszystko pokazane, instalacja i demontaz.

No jak nie sciagne jak wlasnie rozchodzi sie o to ze samym imbusem odkrecajac normalnie sciagam korbe z osi...



#46 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 czerwiec 2017 - 13:44

To albo masz niedokrecona srube albo to nie jest korba z zalaczonego filmiku. Nie chce mi sie wierzyc, ze gniazdo mocowania albo koncowka oski sa tak rozite, ze czesc z tarczami sama ci schodzi z oski po odkreceniu tylko glownej sruby.
Przez cztery lata mialem do czynienia z trzema korbami Rotora. Od czasu do czasu sciagam dla serwisu ta korbe, nie ma szans, zeby prawidlowo zamontowana korbe sciagnac bez uzycia tej podkladki (sciagacza).

#47 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPoznan

Napisano 19 czerwiec 2017 - 12:15

Mam 3D F. No właśnie mówię że samym imbusem odkręcam tę korbę od osi... Dziwne może stąd to "bicie korby" w jednym momencie..



#48 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 czerwiec 2017 - 13:10

Konstrukcja koncowki oski i gniazda w pajaku, jest tak pomyslana, ze przy skrecaniu obu czesci, te sie klinuja pomiedzy soba.

Jak dokrecisz glowna srube z sila 40Nm, to te dwie czesci sa tak zaklinowane, ze tego nie ma szans ruszyc reka. Do tego potrzeba sciagacza.

Jak montujesz korbe to: zakladasz prawa strone (z tarczami) na oske, wkrecasz podkladke wcieciem na zewnatrz i potem wkrecasz srube?



#49 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPoznan

Napisano 19 czerwiec 2017 - 21:11

Konstrukcja koncowki oski i gniazda w pajaku, jest tak pomyslana, ze przy skrecaniu obu czesci, te sie klinuja pomiedzy soba.

Jak dokrecisz glowna srube z sila 40Nm, to te dwie czesci sa tak zaklinowane, ze tego nie ma szans ruszyc reka. Do tego potrzeba sciagacza.

Jak montujesz korbe to: zakladasz prawa strone (z tarczami) na oske, wkrecasz podkladke wcieciem na zewnatrz i potem wkrecasz srube?

Jak montuje korbę? [(co masz na myśli mówiąc podkłade wcięciem na zewnątrz) - jeśli to co można odkręcić kluczem do kaset to tak jest ona tą stroną wypukłą tak jakby]

tak więc jak montuje korbę:

nakładam korbę na oś. Zakręcam imbusem. Robię to z siłą rąk. (nie pcham na maxa ale dosyć mocno). Nic nie klika. Dokręcam ta nakrętkę z drugiej strony do zlikwidowania luzu.





Dodaj odpowiedź