Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kadencja. Z Jaką Jeździcie?


42 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kamil Wójcik

Kamil Wójcik
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 04 czerwiec 2017 - 22:35

Cześć,
Jestem ciekaw z jaką kadencją jeździcie. Staram się utrzymywać kadencję na poziomie 88 - 95, ale po skończonej jeździe sprawdzam zapisy w aplikacji, której używam i pokazuje mi wartości:
Średnia: 80-82
Maksymalna: 115-122


Jeżdżąc na trenażerze wartości są trochę inne:
Średnia: 87-92
Maksymalna: 105-108.

Co o tym sądzicie? Jest ok, czy może według was powinienem zwiększyć tempo pedałowania?

#2 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 05 czerwiec 2017 - 06:23

mi po podniesieniu wycjodzi ok 81 max ok 107

#3 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:16

90-105, według Stravy zwykle koło 80-85.

 

Wydaje mi się, że Strava do średniej kadencji liczy zera, stąd te różnice. Na trenażerze nie masz zjazdów i wynik zgadza się z twoim odczuciem.



#4 Kamil Wójcik

Kamil Wójcik
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:23

Właśnie sprawdziłem jak ma się kadencja do wysokości w czasie moich jazd i wychodzi na to, że faktycznie wartość zerowa przy zjazdach też jest brana do wyliczania średniej.

Wykres z Locus Pro.Dołączona grafika

#5 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:50

to chyba zalezy jak sie ustawi, w liczniku mam zawsze nizsza jak na stravie. W stravie bierze pod uwage tylko to co się kreci, a licznik caly przejazd, takie odnosze wrazenie. Odpowiadajac na pytanie u mnie av 90-100 z calosci zazwyczaj.



#6 sbdr115

sbdr115
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 05 czerwiec 2017 - 10:00

średnio 95-105  
max 132  ;)



#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 05 czerwiec 2017 - 11:57

Nawet jak ustawiamy w liczniku wartości niezerowe, to i tak nie ominiemy skrzyżowań, zjazdów itp. gdzie nasza kadencja mocno maleje, a to liczy się także do wartości średniej.
Kamil, patrz na licznik starając się trzymać wartości 85/100, tyle wystarczy, spokojnie, olej średnią choć jeśli dochodzi ci bliżej 80 niż 85 to raczej minimalnie wolno kręcisz. Z drugiej strony to też może wynikać z trasy.

#8 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 05 czerwiec 2017 - 11:59

Moje ostatnie Biesy (409 km, 4560 m pion) to średnia kadencja 73 rpm. Ale ja to ciężki "klocek" jestem i układ krążeniowy chyba nie do końca mam jak trzeba... ;)

Czym bardziej płaska trasa tym większa kadencja. Bywają i ponad 80 rpm (średnie) na w miarę płaskich trasach.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#9 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 05 czerwiec 2017 - 14:21

Mi średnia na szosie wychodzi zazwyczaj 85-90, częściej bliżej 85. Natomiast na podjazdach stwierdzam, ze najefektywniej(w sumie też najszybciej) jeżdżę z kadencją lekko powyżej 80.



#10 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 05 czerwiec 2017 - 18:34

Kwiato zdobył tytuł Mistrza Świata jadąc z kadencją średnią 83rpm i maksymalną 128rpm. Zatem jeździcie zawodowo :)

 

Ja się wypowiem z punktu widzenia entuzjasty kolarstwa (po prostu lubię jeździć na szosówce, nie stosuje żadnych metod treningowych). Licznika kadencji wprawdzie nie mam, ale z obserwacji prędkości i znajomości przełożenia wynika, że podjazdy najlepiej mi się jeździ z kadencją 75-85rpm (poniżej 75rpm odczuwam już znaczny dyskomfort), spokojna jazda po płaskim to 85-90rpm, szybko po płaskim to do 100rpm. Powyżej 100rpm to tylko zjazdy, maksymalnie 130-135rpm, ale tak wysoką kadencję wytrzymuje bardzo krótko. 

 

Jeszcze takie pytanie mi się nasuwa, czy wiecie może jaką kadencję jesteście w stanie osiągnąć na stromym podjeździe/fragmencie podjazdu, np. 0,8-1km ze średnią przynajmniej 15% (tak, dla mnie to już stromo :P ). Rzecz jasna podajcie przełożenie.



#11 Kamil Wójcik

Kamil Wójcik
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 05 czerwiec 2017 - 20:35

A powiem Ci, że wiem. Godzinę temu wróciłem z przejażdżki na południe od Krakowa. Nie katowałem się jakoś specjalnie więc większoś podjazdów robiłem na 34 z przodu i 25-32 z tyłu.
Kadencję na podjazdach starałem się trzymać powyżej 80.Dołączona grafika

#12 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 czerwiec 2017 - 21:51

 

 

Jeszcze takie pytanie mi się nasuwa, czy wiecie może jaką kadencję jesteście w stanie osiągnąć na stromym podjeździe/fragmencie podjazdu, np. 0,8-1km ze średnią przynajmniej 15% (tak, dla mnie to już stromo :P ). Rzecz jasna podajcie przełożenie.

 

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Dla mnie najniższa w miarę komfortowa to w okolicach 70rpm. Zdarzyło mi się jechać 25km podjazd ze średnią koło 65rpm i dało się wytrzymać. Fakt, że byłem wtedy słaby, a i wysokość robiła swoje. Teraz pewnie szybciej bym tam kręcił.

 

Na krótkich fragmentach z innego podjazdu, gdzie były momenty z grubo dwucyfrowymi wartościami nachylenia kadencja spadała do 50-55rpm i to było już straszne przepychanie.



#13 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1988 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 czerwiec 2017 - 22:02

w Laskowej na ścianie (30%) więcej niż 35 nie było (36x28) :P Ale to jest ekstremalny przypadek, człowiek się zastanawia czy nie poleci na bok bo jedzie 4km/h :) 

 

 

Średnia na przestrzeni 2 sezonów u mnie to 75, podobno za mało, ale jakoś mnie to nie martwi :) 



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#14 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 05 czerwiec 2017 - 23:00

U mnie było to ok. 75. Po zakupie licznika z czujnikiem kadencji i radach kliku znajomych zacząłem jeździć ze średnia ok. 90 i muszę powiedzieć, że jest dużo lepiej. Nogi tak nie cierpią, a ogólne osiągi znacznie się poprawiły, choć to pewnie w dużej mierze też zasługa treningów;-)
  • vector_zero_nine_zero lubi to

#15 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 06 czerwiec 2017 - 14:06

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Dla mnie najniższa w miarę komfortowa to w okolicach 70rpm. Zdarzyło mi się jechać 25km podjazd ze średnią koło 65rpm i dało się wytrzymać. Fakt, że byłem wtedy słaby, a i wysokość robiła swoje. Teraz pewnie szybciej bym tam kręcił.

 

Na krótkich fragmentach z innego podjazdu, gdzie były momenty z grubo dwucyfrowymi wartościami nachylenia kadencja spadała do 50-55rpm i to było już straszne przepychanie.

 

w Laskowej na ścianie (30%) więcej niż 35 nie było (36x28) :P Ale to jest ekstremalny przypadek, człowiek się zastanawia czy nie poleci na bok bo jedzie 4km/h :)

 

Dzięki za odpowiedzi. Właśnie o to mi chodziło. Na Laskową może kiedyś pojadę, żeby sprawdzić czy dam rade wyprowadzić rower :D


  • astronom lubi to

#16 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 06 czerwiec 2017 - 14:23

Na takich ścianach na szosówce zawsze będzie przepychanie.



#17 Kamil Wójcik

Kamil Wójcik
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 06 czerwiec 2017 - 15:03

Czasem i przepchnąć się nie uda. Rok temu próbowałem sił przy podjeździe na Kocierz przez Wielką Puszczę i poległem, ale tam autem ciężko wjechać.

#18 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 czerwiec 2017 - 21:10

Chyba piszesz o Targanicach z Wielkiej Puszczy? ;)

#19 Kamil Wójcik

Kamil Wójcik
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 06 czerwiec 2017 - 21:34

Piszę o tej trasieDołączona grafikaDołączona grafika

#20 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 07 czerwiec 2017 - 20:41

W czasie ostatniego wyścigu po górach miałem średnią kadencję 87. Dlaczego napisałem o wyścigu? Dlatego, że tam w ogóle nie patrzyłem na ten parametr i jechałem tak jak mi wygodnie.





Dodaj odpowiedź