Skocz do zawartości


Zdjęcie

Piasta Shimano FH-HG50 - dwie wersje


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 22 lipiec 2010 - 21:08

Ostatnio zakupiłem piastę na zapas
http://allegro.pl/it...hit_cenowy.html
Dziś dotarła i ją rozebrałem. Moim oczom ukazały się stożki bez uszczelnień. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że pomiędzy pierścieniem kołnierza piasty a stożkiem jest dość spora szczelina. W środku smar za to jest czyściutki.
Mam u siebie FH-HG50, ale z dopiskiem SEALED MECH. i ta już ma o-ringi z zamkami na konusach.
Natomiast mój nowy nabytek nie ma żadnego oznaczenia co do uszczelniania.
Na dodatek ta strona:
http://www.moruyabic...rear.html#p3624
wskazuje, iż stożki dla tej piasty nie mają uszczelnień.
Więc jak to jest z tymi piastami? Czy w tym wypadku Shimano rezygnowałoby na początku z uszczelnień?

#2 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 23 lipiec 2010 - 08:25

To mój pierwszy post na tym forum wiec witam wszystkich serdecznie.
Co do meritum to posiadam taka piastę jak widac na uakcji od kilku lat i orginalnie była bez uszczelnień na konusach. KOmbinuję czy by nie podmienic tych konusów na jakieś bardziej szczelne ale wiekszy problem mam z bembenkiem. Piasta ma przebiegu cos pomiedzy 1000-2000km, a bemebenek zaczyna już przepuszczać. Zastanawiam się czy da rade nakręcić na ta piaste bebenek na 8 -9 trybów, a jesli nie to jaki bembenek w ogóle bedzie do niej pasował.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipiec 2010 - 08:29

ten korpus był wykorzystywany i w innych modelach, przegladnij katalogi, szosy i mtb

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 23 lipiec 2010 - 08:51

Dzięki wielkie za odpowiedź, cookie, bo już myślałem, że już ktoś zrobił mnie w bambuko sprzedając naprawianą piastę. :-)
Czyli były dwie FH-HG50 - sealed i non sealed, które różniły się stożkami.
Obawiam się, że nie uszczelnisz tej piasty innym sposobem niż wymiana pierścienia zewnętrznego na inny, o mniejszej średnicy otworu wewn. Właśnie się też rozglądam za oryginalnymi konusami z o-ringami i bardzo trudno je dostać...
Chociaż z drugiej strony to po pewnym przebiegu te plastikowe pierścionki się mocno wycierają i szczelność spada.
Też mam już kłopot z bębenkiem i potrafi przepuścić o jedno wcięcie raz na 50-80 km.
SPIKE z korpusami jednak chyba ma rację - mam koło z piastą Deore LX i wygląda tak samo jak FH-HG50, wymiary tez się wydają być podobne. Myślę, że bębenek będzie pasował nawet ze starego XTR do tej HG50. Ktoś się orientuje w tym, jak wygląda ta kompatybilność?

edit:

Swoją drogą niezły z Ciebie fachura, SPIKE. :mrgreen: Stało się z tym zalanym bębenkiem dokładnie jak przepowiadałeś.

#5 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 23 lipiec 2010 - 09:24

Też mam już kłopot z bębenkiem i potrafi przepuścić o jedno wcięcie raz na 50-80 km.
SPIKE z korpusami jednak chyba ma rację - mam koło z piastą Deore LX i wygląda tak samo jak FH-HG50, wymiary tez się wydają być podobne. Myślę, że bębenek będzie pasował nawet ze starego XTR do tej HG50. Ktoś się orientuje w tym, jak wygląda ta kompatybilność?

Też mam w drugim rowerku piastę deore lx i rzeczywiście wygląda bardzo podobnie i o ile dobrze pamietam ma konusy uszczelniane cokolwiek lepiej.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipiec 2010 - 13:16

stare piasty, stare nie jezdzone rower , manetki itd - smar w nich, w konusach, w bębenkach itd po iluś tam latach zestala sie .

Musisz bębenek rozłozyc na czesci i wypłukać całosć, nałozyć nowe smary i jazda - jeśli to nowa piasta.

Co do samych bebenków, dawniej wiekszosc niby była kompatybilna, ale zwrócic trzeba uwage na uszczelnienie konusa w bębenku bo były rózne, czasem trzeba przełożyc z jednego do drugiegi, czasem pasuje, czasem nie , no w końcu to zabawa.

Co do samych bodu piast to robili róne wersje, zmieniali offset piasty, itd itp

Mam gdzie nawet komplet piast 50 , zobacze

a jak ktoś ma problem cos ze starymi szpejami Shimano to zapraszam na Retromtb naszą strone, tam paru zapaleńców jest w tematyce i lubią kopać po lieraturze i szpejach.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 lipiec 2010 - 19:22

Musisz bębenek rozłozyc na czesci i wypłukać całosć, nałozyć nowe smary i jazda - jeśli to nowa piasta.

Ech, a ja właśnie tego chciałbym uniknąć... :-/ nie chcę rozbierać bębenka. Smar na kulkach lekko jest zestalony, ale oporów wybitnych nie czuję. Więc też większego sensu w wymianie smarowidła nie widzę.

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 lipiec 2010 - 20:36

h/k. sory ale ja nie widze połowicznych metod tak jak reanimowanie zardzewiałych linek jakimś olejem czy smarem.
Wiem że kluczy do bębenków brak na rynku , ale jeśli sie wyczysci bebenek na git to będzie chodził jak tralala.

Najgorzej jak dostał wilgoci albo wody i chrupie tam gdzie małe kuleczki to w sumie kaplica .

gdzies za dwa tygodnie będe gadał z gościem odnośnie kluczy do bębenków, zobacze jak z wykonaniem i ceną, no chyba ze wcześniej coś znajde jakiegoś wykonawce.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 lipiec 2010 - 21:30

Hm, to najpierw spróbuję może reanimować niedomagający bębenek. ;-) Ale to jak już złożę drugą szosę. Jak nie wyjdzie, to spróbuję z LX-a przełożyć.

h/k. sory ale ja nie widze połowicznych metod tak jak reanimowanie zardzewiałych linek jakimś olejem czy smarem.
Wiem że kluczy do bębenków brak na rynku , ale jeśli sie wyczysci bebenek na git to będzie chodził jak tralala.

Toć chyba się źle zrozumieliśmy. Chodzi mi o to, że nie ma sensu grzebać w bębenku w mojej nowo zakupionej piaście. Lekko zestalony smar powinien być w tym wypadku zaletą - bo go nie wywali na zapadki, które de facto tam pracują głośniej niż w obu używanych piastach - czyli na sucho i poprawnie. No i obraca się bez żadnego problemu.

#10 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 25 lipiec 2010 - 09:27

h/k. sory ale ja nie widze połowicznych metod tak jak reanimowanie zardzewiałych linek jakimś olejem czy smarem.
Wiem że kluczy do bębenków brak na rynku , ale jeśli sie wyczysci bebenek na git to będzie chodził jak tralala.

Najgorzej jak dostał wilgoci albo wody i chrupie tam gdzie małe kuleczki to w sumie kaplica .

gdzies za dwa tygodnie będe gadał z gościem odnośnie kluczy do bębenków, zobacze jak z wykonaniem i ceną, no chyba ze wcześniej coś znajde jakiegoś wykonawce.

SPIKE, takie klucze są w Pro-Bike z Jeleniej Góry, w cenie detalicznej 16PLN.
Dołączona grafika

#11 krokuss0

krokuss0
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 maj 2012 - 23:45

Mam piastę FH-HG50 uszczelnianą bębenek jest nasadzany na klasyczną rozetę i mocowany śrubą na imbus 10mm, tak że większość bębenków 8/9 będzie pasować.

#12 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 czerwiec 2012 - 12:26

Tak jak ktos pisał było kilka rodzaju tych piast - na 126 i 130 mm i z dopiskiem sealed mech i bez takiej nalepki, miałem jedno i drugie z tym, że 126 mm miała zapięcie na nakrętki 15 a druga miała szpile - sealed mech padł po około 25 - 16 kkm - wyrobiła się bieżnia ale to jedna z najfajniejszych starych piast na jakich pociskałem, była szczelna nawet bardzo - a jeżdżę w każdą pogodę. Po wyrobieniu tej cześci kupiłem drugą i przełożyłem bebechy - tj oś na szpilę i konusy do drugiej - pociska dobrze i teraz czeka na lepsze czasy.

#13 Mramsterdam

Mramsterdam
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 21 styczeń 2022 - 09:43

Odświeżę troszkę temat :-P czy jest szansa dostać aktualnie jakiś bębenek 8rz pod tą piastę ? FH-HG50?



Dodaj odpowiedź