Skocz do zawartości


Zdjęcie

Niebezpieczne Falowanie Przedniego Koła Przy Zjazdach ?

koło zjazd kierownica falowanie niebezpieczeństwo przyczyna pomoc

9 odpowiedzi w tym temacie

#1 vimex

vimex
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 11 czerwiec 2017 - 10:41

sss...

Witam

Osoby które chcą się podzielić swoją wiedzą i umiejętnościami bardzo chętnie wysłucham bo potrzebuję waszej pomocy.

Zacznę opis problemu od zdania " cholera wczoraj musiałem odpuścić pościg trójce twardzieli "

Nie będę opisywał tu uczucia jakie mi przy tym towarzyszyło...

Lepiej zajmę się problemem.

Defy Advanced firmy Giant.

Poraz pierwszy gdy poczułem to dziwne falowanie koła przedniego , a w zasadzie odczuwałem takie płynne łagodne kołysanie się koła a co za tym szło też kierownicy. W prawo i w lewo , i w prawo i w lewo. Pomyślałem " 8 "  Łagodnie zwolniłem do zera , zatrzymałem się na poboczu drogi i ręką zakręciłem przednim kołem. Ku mojemu zdziwieniu koło , obręcz , była idealnie prosta i trzymała się swojej lini .

 Warto tutaj dodać , w tym momencie , że prędkość moja w tamtej chwili była około 41/42 km/h a dłonie miałem wygodnie ułożone na dolnej części kierownicy , odcinek drogi był prosty , płaski i bardzo łagodny.

Kolejny moment zagrożenia poczułem niespełna 3 dni później na dość stromym zjeździe. Najpierw zauważyłem że koło zaczyna mi tańczyć na obie strony , odrazu  łagodny hamulec a ono przestało to ja na pedała a ono znowu na prawo i na lewo jak by chciało celowo urządzić mi niezły szlif na tym pięknym zjeździe. zwolniłem i nie próbowałem już tego dnia przekraczać 40km/h , po prostu zacząłem się bać.  Dodam jeszcze że dłonie miałem również ułożone wygodnie na dolnej części kierownicy.

Kolejnych sytuacji nie będę już opisywał bo wszystkie były takie same , ręce na dole , prędkość powyżej 40km/h

Chętnie przeczytam wszystkie osądy , domniemania , pomysły a może ktoś po prostu wie co jest nie tak z moim rowerem???

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 czerwiec 2017 - 10:49

A nie masz przypadkiem luzów gdzieś wyżej, np. na sterach albo na mostku, ewentualnie na łożyskach piasty albo na zacisku koła? Bo w zasadzie jedyna alternatywa to katastrofalna sztywność koła, ale nie wierzę, żeby było aż tak źle.

 

Paradoksalnie może się okazać, że ruch obrotowy koła stabilizował rower, a nie wyprowadzał go z równowagi :)

 

 

Możesz też po prostu zmienić koła na inne i sprawdzić, czy problem będzie występował nadal. W ten sposób sprawdzisz, czy problemem są koła, czy tzw. shimmy (po polsku najbliższe określenie to "myszkowanie") całej przedniej części roweru - które, nawiasem mówiąc, jest dość częstym problemem i nie zawsze łatwym do rozwiązania.


  • vimex lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 vimex

vimex
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 11 czerwiec 2017 - 11:13

A nie masz przypadkiem luzów gdzieś wyżej, np. na sterach albo na mostku, ewentualnie na łożyskach piasty albo na zacisku koła? Bo w zasadzie jedyna alternatywa to katastrofalna sztywność koła, ale nie wierzę, żeby było aż tak źle.

 

Paradoksalnie może się okazać, że ruch obrotowy koła stabilizował rower, a nie wyprowadzał go z równowagi :)

 

 

Możesz też po prostu zmienić koła na inne i sprawdzić, czy problem będzie występował nadal. W ten sposób sprawdzisz, czy problemem są koła, czy tzw. shimmy (po polsku najbliższe określenie to "myszkowanie") całej przedniej części roweru - które, nawiasem mówiąc, jest dość częstym problemem i nie zawsze łatwym do rozwiązania.

 

A czy przyczyną myszkowania mogą być opony ? zauważyłem że opona jest spękana w niektórych miejscach.



#4 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 czerwiec 2017 - 11:29

Wpisz w wyszukiwarkę "shimmy" - poczytaj, pooglądaj filmiki (większość będzie dotyczyła motocykli)  - zobacz, czy to co tam zobaczysz pasuje do zachowania twojego roweru.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 czerwiec 2017 - 11:55

A czy przyczyną myszkowania mogą być opony ? zauważyłem że opona jest spękana w niektórych miejscach.

Bardzo wątpię. Chociaż jeżeli zmienisz koło wraz z oponami, możesz zrobić kolejny eksperyment z samą oponą.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 grzybu_blaz

grzybu_blaz
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądRzeszów k. Błażowej

Napisano 11 czerwiec 2017 - 12:26

Spróbuj wychylać się bardziej w przód jak myszkuje bo wiele osób sądzi że to od złego rozkładu masy.

#7 Krzysztof303

Krzysztof303
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 07:19

Ja też mam podobny przypadek ale w crossówce Giant roam xr1. Pierwszy skończył się bardzo poważnym wypadkiem. Wymieniłem opony jednak wczoraj zdarzyło mi się to samo, lecz tym razem wyszedłem z tego. Czyżby więc przyczyną mogły być koła firmy Giant?

#8 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 14 czerwiec 2017 - 08:00

Istotna uwaga...



#9 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 14 czerwiec 2017 - 09:50

Rzecz banalna, ale może zacisk nie trzyma mocno koła w widelcu? Może wystarczy go mocniej dokręcić?



#10 Krzysztof303

Krzysztof303
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 11:11

Rzecz banalna, ale może zacisk nie trzyma mocno koła w widelcu? Może wystarczy go mocniej dokręcić?


Akurat w takich sprawach jestem strasznym estetą i wszystko zawsze sprawdzam wielokrotnie, a zacisk jest na prawdę mocno dociśnięty. Poza tym takie coś by wyszło chyba od razu a nie nagle po 100 km jazdy.



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koło, zjazd, kierownica, falowanie, niebezpieczeństwo, przyczyna, pomoc