Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Karbonowe Stożki 55Mm Czy 42Mm Alu Jako Podstawowe W Sezonie


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pulse555

Pulse555
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 10:35

Witam,

 

Kuszą mnie koła karbonowe stożki 55mm lub 42mm.

Budżet 2-4k zł.
 

Chiałbym na kołach jeździć w sezonie wiosenno-letnim.

Nie chciałbym za bardzo bawić się w przekładki z uwagi na wiatr. Czy 55mm to nie za wysoko żeby nie musieć się oglądać na wiatr? Skolei czy 42mm to nie za nisko żeby czerpać więcej z jazdy na kołach aero?

Obecnie jeżdzę na budżetowych mavic cosmic elite 31mm.



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 czerwiec 2017 - 10:59

Duzo zalezy od twojej wagi i samych obreczy.

Jezdze na 45/58mm (przod/tyl), w sumie tu wazny jest przod. Jakby wiatr pomiatal mna na tym zestawie, bedzie pomiatal na kazdym niskim profilu z przodu. Spokojnie sobie radzi nawet przy wiekszym wietrze.

Ale roznice czuje juz spora, jak zaloze 82mm, to prawie 40mm wiecej obreczy. 

Nie sadze zeby byla wielka roznica pomiedzy 42mm a 55mm. Szedlbym w wiekszy stozek.

 



#3 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 11:13

Moje doświadczenie z tego typu kołami jest bardzo niewielkie: ostatnio pojeździłem na stożkach 40 mm (Reynolds Assault) około 400 km.

Akurat trafiłem na silne wiatry i muszę powiedzieć, że boczne podmuchy były bardzo odczuwalne, Nie ścigam się, często jeżdżę sam

i po dystansie, który zrobiłem (może za krótko, może jestem za cienki) dla tego typu jazdy nie widziałem żadnych korzyści, wręcz 

podczas wiatrów było gorzej. A od dłuższego czasu ciągle wieje i często mocno.

Wyobraźnia podpowiada mi jak byłoby przy 55 mm. 

 



#4 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 11:27

Ja mam 40 mm i nie miałem sytuacji by sprawiały jakikolwiek problem nawet przy silnym wietrze. Trochę nawet żałuję, że nie wziąłem 55mm bo różnicę między poprzednimi kołami bez stożka a tymi 40mm bez problemu wyczuwam. Ale koła są innej klasy, więc pytanie na ile to wpływa na różnicę w jeździe, a na ile sam stożek?



#5 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2017 - 12:59

stozki 55mm U-Shape pod szytke od https://www.lightbicycle.com

 

waze 76 kg i mocny podmuch wiatru a niekiedy nawet wymijany samochod ciezarowy potrafi bujnac mna bardzo mocno

 

moze to kwestia techniki, ale mocno bym sie zastanowil drugi raz nad tak wysokim stozkiem

 

t.



#6 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 12 czerwiec 2017 - 14:23

 Skolei czy 42mm to nie za nisko żeby czerpać więcej z jazdy na kołach aero?

 

Ale czego więcej? Radość posiadania może i większa. Korzyści czasowe z kół aero w płaskim terenie będziesz miał, jeśli jeździsz ze średnimi 35-40 km/h. W górach wysokie stożki to zło ;) Zresztą w ogóle carbonowe koła w górach i to jeszcze na oponkę to nieporozumienie. Po pierwsze drogie i łatwo zniszczyć, to jeszcze można zaakceptowac jeśli cię stać. Po drugie niebezpieczne i tu już żadne pieniądze się nie liczą ;)



#7 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 czerwiec 2017 - 15:05

moim zdaniem stożek 5 cm przy mocnym wietrze to już naprawdę spory żagiel.

 

Ja akurat jestem lekki i przy dość mocnym bocznym wietrze nawet na mniejszych stożkach nieraz miałem wrażenie, że podetnie mi rower i zaliczę glebę.

 



#8 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2017 - 15:56

Nie jestem w tej kwestii ekspertem, ale...  Bardzo istotnie, może nie mniej niż wysokość obręczy wpływa na "rzucanie" jej kształt. Mam i używam jedne koła o kształcie obręczy U-shape, drugie V-shape. Drugie bez porównania bardziej reagują na boczne podmuchy i nic tu nie pomaga moja (nad)waga. Oczywiście mówimy o reakcjach na przednim kole. Warto to wziąć pod uwagę.



#9 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 12 czerwiec 2017 - 16:13

Jak Kolega wyżej, w tej chwili mam Mavic Cosmic Exalith 2017 45mm w wersji "U" (z oponą 23mm wysokość prawie identyczna jak FFWD 50 z szytką 21mm) i FFWD 50mm w wersji "V".

 

To jest przepaść, jeśli chodzi o pracę przedniego koła na boczny wiatr. W ogóle nie czuję szarpania roweru od bocznego wiatru przy prędkości 30-40 km/h na Mavicach. No ale ja ważę 83kg ;-)



#10 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 16:48

Dokładnie. Ja też mam U i tak jak pisałem nie czuje żadnych problemów na wietrze. Koła 'aero' z obręczą V nie mają dla mnie racji bytu ;p



#11 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 05:20

Mozna poprosic o definicje (różnice) kół U-shape i V-shape ?

#12 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 13 czerwiec 2017 - 05:39

Mozna poprosic o definicje (różnice) kół U-shape i V-shape ?

 

np:

 

https://www.tokyowhe...l-carbon-wheels



#13 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 07:46

Zatem pytanie do fachowców o koła, na których miałem okazję  jeździć

 

https://www.reynolds...eels/Assault_DB

 

to są V czy U  ?



#14 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwiec 2017 - 08:53

V to były alu. Ale nikt o tym nie wspomni bo dane by się nie zgadzały.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#15 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 09:32

V to były alu. Ale nikt o tym nie wspomni bo dane by się nie zgadzały.

 

Co masz na myśli bo nie rozumiem? Że nie było/nie ma V karbonowych?



#16 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 13 czerwiec 2017 - 10:17

To są V.

#17 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwiec 2017 - 10:17

To jest V

532C03DF-13D3-44D5-90DB-F19E27FB0565.jpe

 

A to że koło jest mniej podatne na wiatr, oznacza że mniej zwalnia, a nie że łatwiej się na nim jedzie w wietrzne. Bo stożki 88mm i dyski są mają na wykresach doskonały cień oreo/aero, ale w wietrzne dni nie polecam ;) Oczywiście mówimy o wiatrach bocznych, bo przy czołowym różnice są naprawdę małe.

Nie zmienia to faktu, że nowe profile są nieznacznie lepsze od starszych, ale czasem wystarczy głowę pochylić by zyskać więcej.

Autorowi tematu polecam porządne 40mm i jakąś super gumę co by dobrze niosła.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#18 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 10:47

No tak, to są V, co nie zmienia faktu, że typowe V w carbonie też często występuje.

I na profilu 'U' mniej nosi przy bocznym wietrze, bo koło od boku ma mniejszy opór aero => koło jest mniej podatne na boczny wiatr => boczny wiatr mniej 'pcha' koło w bok. Mowa oczywiście o kołach o takiej samej wysokości stożka, jedno obręcz V, drugie U.



#19 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwiec 2017 - 11:09

Tak, a dysk ma jeszcze mniejszy opór aero, a nosi bardziej :D, jest jeszcze ciekawiej, że klasyczne koła 25mm mają większy opór a noszą mniej.

Wykresy przedstawiają jedynie dane siły "na wprost". Porównując właśnie obręcze tej samej wysokości różnice są małe. Ale selektywna percepcja i mamy wspaniale profile U. Ogólnie zjawisko to na rynku rowerowym jest wspaniałe, niektórzy powiedzą że nawet stożek 60mm jest dobry w wietrze:)

Profil V w karbonie to chyba tylko LW jeszcze robi, no może jakiś chińczyk.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#20 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 11:17

Tak a dysk ma jeszcze mniejszy opór aero, a nosi bardziej :D

Profil V w karbonie to chyba tylko LW jeszcze robi, no może jakiś chińczyk.

 

Dysk ma mniejszy opór aero patrząc od boku aniżeli koło o stożku 40mm? Opór aero podczas jazdy a podatność na noszenie przy bocznych podmuchach to dwie różne rzeczy. Profil U mniej nosi do V, ale nie dlatego, że ma mniejszy opór aero - chodź też ma.

Nie kojarzę tak na szybko kto jeszcze robi, ale na rynku przewija się jeszcze mnóstwo V z karbonu i pełno ludzi jeszcze na tym jeździ (co rusz widzę mavici, eastony ,reynoldsy z karbonowym V)





Dodaj odpowiedź