Skocz do zawartości


Zdjęcie

Uszkodzenie Obręczy Kinlin Xr-19W

Kinlin xr-19w

11 odpowiedzi w tym temacie

#1 gello1

gello1
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • SkądLublin/Kraśniczyn

Napisano 15 czerwiec 2017 - 07:40

Witam.

 

Po roku użytkowania kół tylna obręcz zakończyła żywot.

 

Koła były zaplatane w profesjonalnym serwisie.

 

Oto specyfikacja:
Piasty Novatec 291/482  24/28 otworów
Obręcze Kinlin XR-19W 
Szprychy Sapim D-light
Nyple Sapim alu 
 
Tylne koło a dokładnie obręcz przy nyplach zaczęła pękać. Nie zauważyłbym tego gdyby nie bicie promieniowe. Po bliższym przyjrzeniu pod światło widok jest taki. Pęknięcia są  w wielu miejscach.
 
d64686c38f958b10d3f0b2eddbf62.jpg Uploaded with fotem.pl
 
57cd6e324eb73e4e159f04845301b.jpg Uploaded with fotem.pl
 
Nie ważę dużo max 65kg. Nie zaliczyłem na pewno jakiś dziur w asfalcie. Co o tym myśleć?


#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 15 czerwiec 2017 - 08:12

Obrecz do wymiany. Na pierwszy rzut oka, reklamacja ale wczesniej upewnilbym sie z jaka sila byly naciagniete szprychy i jaki jest limit dla tych obreczy.



#3 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 15 czerwiec 2017 - 13:18

Też uważam, że zaplatacz spierniczył robotę i powinno to pójść na reklamację. O tyle jeszcze dobrze, że te obręcze są tanie i dostępne, da się to naprawić bez problemu.

 

Z ciekawości, kto to składał jak nie tajemnica?



#4 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwiec 2017 - 13:30

Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że zaplatacz spierniczył robotę

Bywały i są nadal obręcze na rynku, które pękają na potęgę, nawet przy poprawnym naciągu szprych, np pacenti forza Sl23

Tu obręcz jest oczkowana, więc szprychy naprawdę musiały by być solidnie przeciągnięte.

 

Nie wiem kto Ci je zaplatał, ale po prostu idź do gościa i zobacz co powie. Jeżeli dba o markę firmy to na pewno się dogadacie.

 

T. 

 

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 15 czerwiec 2017 - 17:56

Też mi się tak wydaje. 

https://www.google.p...nd spoke holes

Nie twierdzę, że te Kinliny to słabe obręcze, ale może jakaś wadliwa seria produkcyjna?

 

A jeśli już mówimy o błędach zaplatacza, to moim zdaniem nie tylko za mocny naciąg szkodzi obręczy, ale także za słaby. Istotne są nie tylko obciążenia statyczne, ale i dynamiczne, a te występują miejscowo przy za słabym naciągu. Aluminium ma ograniczoną odporność na zmęczenie materiału i takie cykliczne szarpanie oczka na nypel, które występuje przy za słabym naciągu, może w konsekwencji doprowadzić do pęknięć.

W żadnym ze składanych własnoręcznie kół nie zdarzyło mi się takie pęknięcie, a ciągnę mocno. Zresztą chyba mało który zaplatacz przekracza dopuszczalny naciąg, bo przecież to zajmuje więcej czasu i wymaga wysiłku (zwłszcza gdy gwinty nie są posmarowane). Raczej większość kół składanych w przeciętnych serwisach ma za słaby naciąg.

Oczywiście mówię to jako zaplatacz-amator, nie dysponujący tensometrem i składający koła jedynie na wyczucie i słuch. W każdym razie moje doświadczenie i intuicja jak na razie się sprawdzają. 



#6 gello1

gello1
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • SkądLublin/Kraśniczyn

Napisano 15 czerwiec 2017 - 20:45

Wszystkie pęknie są na zaplocie od strony kasety(czyli na tym mocniejszym). Kontaktuje się z firmą która montowała koła. Zobaczymy co odpowiedzą. Dziwi mnie tylko że waże tylko 65kg i do głowy by mi nie przyszło że obręcz padnie. A zazwyczaj patrzę w asfalt i unikam dziur. czekam na rozwój sytuacji. Będę informował.



#7 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 26 czerwiec 2017 - 19:58

Kiedyś kupiłem okazyjnie koło 36h na mavic open pro. Szprychy sapim 2mm po kilku latach jazdy także znalazłem takie pęknięcia przy oczkach od strony kasety. Obręcz została wymieniona i jest spokój. Moje koło było wiekowe , mogło być wymęczone. W Twoim przypadku coś ewidentnie poszło nie tak. Daj znać w jakim kierunku temat poszedł do przodu - sam zastanawiałem się nad tymi obręczami.



#8 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 27 czerwiec 2017 - 08:15

Kiedyś kupiłem okazyjnie koło 36h na mavic open pro. Szprychy sapim 2mm po kilku latach jazdy także znalazłem takie pęknięcia przy oczkach od strony kasety. Obręcz została wymieniona i jest spokój. Moje koło było wiekowe , mogło być wymęczone. W Twoim przypadku coś ewidentnie poszło nie tak. Daj znać w jakim kierunku temat poszedł do przodu - sam zastanawiałem się nad tymi obręczami.

 

Aluminium to materiał, który ulega zmęczeniu, więc jak po kilku latach znalazłeś pęknięcia w obręczy to nic szczególnie dziwnego. W alu starszym niż 3-4 lata intensywnej eksploatacji zawsze się coś może stać, szczególnie, gdy miejsce jest obciążone na limit wytrzymałości.



#9 adaslaw

adaslaw
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 26 kwiecień 2020 - 11:44

mam podobny problem z obręczami szosowymi kinlin pod szytkę. u mnie wyrwało 4 szprychy tak, że prawie nyple przeszły przez obręcz. obręcze są niekapslowane. wygląda na to, że są one bardzo miekkie, bo bardzo często muszę czyścić klocki hamulcowe z opiłków obręczy, które wbijają się w klocki. na innych kołach nie mam problemu z tymi samymi klockami. koła na obręczach kinlin mam od kilku lat, ale naprawdę sporadycznie używałem. nigdy więcej tej dziadowskiej marki. obręcze zakupione w dandyhorse. 



#10 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 kwiecień 2020 - 18:43

mam podobny problem z obręczami szosowymi kinlin pod szytkę. u mnie wyrwało 4 szprychy tak, że prawie nyple przeszły przez obręcz. obręcze są niekapslowane. wygląda na to, że są one bardzo miekkie, bo bardzo często muszę czyścić klocki hamulcowe z opiłków obręczy, które wbijają się w klocki. na innych kołach nie mam problemu z tymi samymi klockami. koła na obręczach kinlin mam od kilku lat, ale naprawdę sporadycznie używałem. nigdy więcej tej dziadowskiej marki. obręcze zakupione w dandyhorse. 

 

Zrobiłem bardzo dużo kół na tych obręczach i to są bardzo dobre obręcze. Nigdy nie miałem problemu. Naciąg robię na ok 110-115kgf od strony napędowej, skalibrowanym tensometrem. 

 

Obręcze są pinowane, tak więc przed oddaniem klientowi, obrabiam łączenie papierem ściernym 600 na mokro, a potem specjalną gąbką do matowienia na sucho. W ten sposób klocki nie haczą o łączenie.

 

Ile ważysz i ile masz szprych na koło?

Jaki zaplot?

Jaki model obręczy?


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#11 adaslaw

adaslaw
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 26 kwiecień 2020 - 20:02

kinlin tb20 pod szytke. kolo popsute tylne to 24 szprychy na 2 krzyze. przod 24 szprychy na słoneczko, ale jeszcze sie trzyma.
waga jezdzca 75-78kg.

#12 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 kwiecień 2020 - 07:51

To rzeczywiście lipa. Liczba szprych dobrze dobrana do wagi. Albo zbyt duży naciąg albo faktycznie obręcz. Nie mniej jednak, nie skreślałbym Kinlina. Wiele obręczy pęka, łącznie z DT Swiss


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04




Dodaj odpowiedź