No właśnie jakie są? Mam na mysli mniejszą tarczę. "Na oko" wygląda jeszcze całkiem dobrze ale po założeniu nowego łańcucha napęd wydaje dziwne dzwięki, rzęzi;-) Myślałem, że tak jak z zuzytą kasetą łańcuch powinien przeskakiwać a tu tylko te dzwięki. Po przerzuceniu na blat wszystko wraca do normy.
Objawy Zużytej Tarczy
#4
Napisano 15 czerwiec 2017 - 20:28
Jeszcze pojeżdżą.
Dopóki biegi zmieniają się jak trzeba i nie ma przeskakiwania na świeżym łańcuchu, możesz jeździć.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Napisano 15 czerwiec 2017 - 21:22
Trudno żeby była zużyta, skoro to Campa
Na wszystkich kombinacjach na małej tarczy Ci trzeszczy? Obstawiałbym złe wyregulowanie przerzutki.
#9
Napisano 16 czerwiec 2017 - 05:21
W takim razie być może tarcza zaczyna nie przyjmować nowego łańcucha. Nic nie będzie jeszcze przeskakiwało, ale może zacząć pracować nieco głośniej.
W tym momencie wybór należy do Ciebie - taki stopień zużycia nie ma większego wpływu na pracę napędu od strony technicznej, ale tak jak widzisz, hałas zaczyna dokuczać.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#11
Napisano 16 czerwiec 2017 - 06:13
Cyklo Ziutek dobrze to określił, jazda jak po drabinie. Chrobot i taka nierówna praca. Teraz nie wiem co zrobić. Dojezdzic do końca stary łańcuch kosztem kasety czy szukać nowej tarczy a nową tarcze z kolei ciężko dostać. Z 53z nie ma problemu, z 39 już gorzej. A tak ładnie jeszcze z wyglądu się prezentuje... Może na Allegro puścić jako prawie nową ;-)
#12
Napisano 16 czerwiec 2017 - 08:50
A weź imbus na długim ramieniu i spróbuj mocno dokręcić śruby scalające obie tarczy korby do siebie. Może jedna jest poluzowana? Ja tak kiedyś miałem. Rozkręciłem wszystkie 5 (Ultegra 6700), przesmarowałem miejsca łączenia tarcz i skręciłem.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#14
Napisano 16 czerwiec 2017 - 22:48
Jak się dobrze przypatrzeć, to widać "zęby rekina". Czyli wygląda na to, że zaczyna się objawiać zużycie. Prawdopodobnie po ~100-500 km, kiedy łańcuch lepiej "dopasuje" się do tarczy, te dźwięki zmniejszą się albo nawet znikną.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#15
Napisano 10 lipiec 2017 - 19:27
Nie będę zakładał nowego tematu, może tu ktoś odpowie. Mam możliwość kupna tarcz od napędu 8 albo 9s, nie jestem pewien ale z tych starszych. Na tarczach napis 39AS i 53AS. Nie wiem czy będą pasowały do napędu 10s a jak tak to wymieniać obie czy tylko tą z objawami zużycia?
#16
Napisano 10 lipiec 2017 - 20:37
Musiałbyś zmierzyć grubość tarcz w miejscu pracy łańcucha, albo przypasować łańcuch czy się nie zakleszczy, tarcze muszą pasować do ramienia otworami, starsze nowe 8/9s nie ma znaczenia, aczkolwiek stary Dura Ace pojeździ. Wymieniałbym tą zużytą, dojechał i wymianka następnej.
CykloOpole !!!