Skocz do zawartości


Zdjęcie

Objawy Zużytej Tarczy


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 15 czerwiec 2017 - 14:24

No właśnie jakie są? Mam na mysli mniejszą tarczę. "Na oko" wygląda jeszcze całkiem dobrze ale po założeniu nowego łańcucha napęd wydaje dziwne dzwięki, rzęzi;-) Myślałem, że tak jak z zuzytą kasetą łańcuch powinien przeskakiwać a tu tylko te dzwięki. Po przerzuceniu na blat wszystko wraca do normy. 



#2 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 15 czerwiec 2017 - 14:40

Zęby są osssstre.

#3 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 15 czerwiec 2017 - 19:07

Czy te zębby wyglądają na ostre i zużyte? 

201201112_aqaenaw.jpg



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 czerwiec 2017 - 20:28

Jeszcze pojeżdżą.

 

Dopóki biegi zmieniają się jak trzeba i nie ma przeskakiwania na świeżym łańcuchu, możesz jeździć.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 15 czerwiec 2017 - 20:38

Tylko dźwięk wydaje jak stara ukraina z nienoliwionym łańcuchem. Wstyd tak jezdzic. Na dużej tarczy cisza.  



#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 15 czerwiec 2017 - 21:06

Czym smarujesz łańcuch?



#7 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 czerwiec 2017 - 21:22

Trudno żeby była zużyta, skoro to Campa :P

 

Na wszystkich kombinacjach na małej tarczy Ci trzeszczy? Obstawiałbym złe wyregulowanie przerzutki.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#8 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 16 czerwiec 2017 - 03:01

Na wszystkich trzeszczy. Jak zmienie na stary łańcuch wszystko jest ok. Smaruje olejem do pił rózne napędy od 40 tys km i to raczej nie ma znaczenia.



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 czerwiec 2017 - 05:21

W takim razie być może tarcza zaczyna nie przyjmować nowego łańcucha. Nic nie będzie jeszcze przeskakiwało, ale może zacząć pracować nieco głośniej.

 

W tym momencie wybór należy do Ciebie - taki stopień zużycia nie ma większego wpływu na pracę napędu od strony technicznej, ale tak jak widzisz, hałas zaczyna dokuczać.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 16 czerwiec 2017 - 05:28

Na małej nie wiem jak jest. Na dużej kiedyś gdy ją zajeździłem, to przy nowym łańcuchu (chyba wybieranie luzu) - jazda jak po drabinie :).



#11 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 16 czerwiec 2017 - 06:13

Cyklo Ziutek dobrze to określił, jazda jak po drabinie. Chrobot i taka nierówna praca. Teraz nie wiem co zrobić. Dojezdzic do końca stary  łańcuch kosztem kasety czy szukać nowej tarczy a  nową tarcze z kolei ciężko dostać. Z 53z nie ma problemu, z 39 już gorzej. A tak ładnie jeszcze z wyglądu się prezentuje... Może na Allegro puścić jako prawie nową ;-)



#12 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 16 czerwiec 2017 - 08:50

A weź imbus na długim ramieniu i spróbuj mocno dokręcić śruby scalające obie tarczy korby do siebie. Może jedna jest poluzowana? Ja tak kiedyś miałem. Rozkręciłem wszystkie 5 (Ultegra 6700), przesmarowałem miejsca łączenia tarcz i skręciłem.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#13 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 16 czerwiec 2017 - 09:07

Wszystko ładnie skręcone. Tak jak pisałem, na starym łańcuchu napęd chodzi idealnie.



#14 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 16 czerwiec 2017 - 22:48

Jak się dobrze przypatrzeć, to widać "zęby rekina". Czyli wygląda na to, że zaczyna się objawiać zużycie. Prawdopodobnie po ~100-500 km, kiedy łańcuch lepiej "dopasuje" się do tarczy, te dźwięki zmniejszą się albo nawet znikną.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#15 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 10 lipiec 2017 - 19:27

Nie będę zakładał nowego tematu, może tu ktoś odpowie. Mam możliwość kupna tarcz od napędu 8 albo 9s, nie jestem pewien ale z tych starszych. Na tarczach napis 39AS i 53AS. Nie wiem czy będą pasowały do napędu 10s a jak tak to wymieniać obie czy tylko tą z objawami zużycia?



#16 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 10 lipiec 2017 - 20:37

Musiałbyś zmierzyć grubość tarcz w miejscu pracy łańcucha, albo przypasować łańcuch czy się nie zakleszczy, tarcze muszą pasować do ramienia otworami, starsze nowe 8/9s nie ma znaczenia, aczkolwiek stary Dura Ace pojeździ. Wymieniałbym tą zużytą, dojechał i wymianka następnej.


CykloOpole !!! :)


#17 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 11 lipiec 2017 - 10:17

Grubość tarcye mierzona suwmiarką jest taka sama, może jakbym zmierzył mikromierzem to jakaś różnica by była ale wątpie. Tylko jak wymienie zużytą to nie wiem czy nie będzie problemu z wrzucaniem z małej na dużą. Może lepiej obie wymienić od razu.



#18 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 11 lipiec 2017 - 13:03

Wystarczy pomiar suwmiarką :) A czemu miałby być problem? skoro wymiarowo się zgadza, to powinno być wszystko ok.


CykloOpole !!! :)


#19 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 11 lipiec 2017 - 13:32

Kiedyś założyłem tarcze 50z do tarczy 42z i był problem z wrzuceniem na większą. Nie pamietam ale chyba na tej 42 był napis 53/42. Dlatego wydaje mi się, że tarcze powinny być od kompletu.



#20 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 12 lipiec 2017 - 08:25

Jeżeli wcześniej w miejscu tej 50z była 53z, to w przypadku zmiany na mniejsza należy jeszcze obniżyć przerzutkę.


CykloOpole !!! :)




Dodaj odpowiedź