Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kilka Pytań Odnośnie Własnoręcznie Składanego Roweru


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 czerwiec 2017 - 23:15

Witajcie,

 

mam jeszcze kilka pomniejszych ale chyba równie ważnych pytań technicznych odnośnie roweru.

Jestem w trakcie składania sobie szosy na bazie alu-karbonowego setu Accent Draft 2017.

 

e21873aef388b759bb4451c1313950f2_orig.jp
 

Osprzęt natomiast leży już u mnie ponad rok oczekując na założenie. Teraz kiedy przyszło mi zmagać się z tematem mam kilka wątpliwości :

 

1. mając przednią przerzutkę FD-4600 czy jestem w stanie rozróżnić czy jest ona przeznaczona do górnego czy dolnego ciągu ?

 

2. czy konieczne jest stosowanie regulatorów napięcia linki na pancerzach przerzutek ?

 

3. czy lewa korba montowana w systemie Hollowtech 2 powinna mieć w komplecie zaślepkę żeby nie było wielkiej dziury w miejscu montowania jej na supporcie ?

 

4. czy mam wstępnie przyciąć rurę sterową zanim jeszcze przymierzę się do roweru i będę wiedział jaka długość mi odpowiada ? jeśli tak to o ile powinienem ją skrócić na tym etapie ? bo przecież żeby usiąść na rowerze nie mówiąc już o jeździe muszę mieć rurę sterową zaciśniętą grzybkiem a bez przycięcia to nie da się go zamontować...

 

To tyle na tym etapie. Pytania może dla niektórych wydadzą się śmieszne ale w końcu od czego jest forum jak nie od zadawania pytań i dyskusji... ;)

 

pozdrawiam

 

 


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#2 Kumi

Kumi
  • Użytkownik
  • 106 postów

Napisano 27 czerwiec 2017 - 00:01

1. Ztcw FD-4600 jest tylko z dolnym ciągiem, innych nie ma. W ogóle Shimano ma jakieś śladowe ilości przerzutek szosowych z górnym, w 99% są to modele trekingowo/crosowo/góralowe. (dlatego np. rama Cx-One ma rolkę do zmiany ciągu). Są też jakieś modele z dowolnym (g/d).

Jak ciągniesz linkę to napinasz sprężynę i przesuwasz wózek na dużą tarczę - wystarczy sprawdzić, z której strony trzeba ciągnąć konkretną przerzutkę.

 

2. Na tylnej przerzutce masz baryłkę, a na przedniej? Bez regulatorów ciężko ustawić przerzutki, więc raczej tak. Chyba, że masz je przy klamkach.

 

3. Lewa korba HT2 chyba powinna mieć wkręcany korek do kasowania luzu łożysk. Moja ma ale ja mam inny model, aczkolwiek ta wygląda na Tiagrę FC-4600 więc też powinna mieć, vide instrukcja, element nr 5 
http://bike.shimano....69830749584.pdf

 

4. Można zamontować bez cięcia, rurę przecież trzyma przykręcony do niej mostek a nie grzybek - na etapie testów wysokości możesz się bez niego obejść. Grzybek tylko kasuje luzy na sterach i to jeszcze przed zaciśnięciem mostka. Więc najpierw sprawdź jak Ci się wygodnie jeździ, a dopiero potem tnij rurę.



#3 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 27 czerwiec 2017 - 07:16

Punkt 4 - spójrz na zdjęcie. On nie chce wcale ciąć na razie, czyli zgodnie z twoją radą musiałby dołożyć z 8cm podkładek nad mostek :P

 

Carloc76 - kawałek musisz uciąć, zostaw z zapasem, ale nie zostawiaj aż takiego masztu ;) Zostaw z 2cm nad mostkiem, dołóż kilka podkładek, potem je tylko przekładaj nad/pod mostek według uznania, aż ustalisz jak wysoko chcesz mieć kierownicę. Wtedy ucinasz do ustalonej wysokości.

 

 



#4 Kumi

Kumi
  • Użytkownik
  • 106 postów

Napisano 27 czerwiec 2017 - 07:23

Nic by nie musiał  :P

Przecież napisałem, że grzybek mu chwilowo zbędny, a skoro tak to po grzyba mu podkładki nad mostkiem.
Nie wiem jak Ty ale ja jestem w stanie skasować luz na sterach ręką. Przynajmniej na tyle, żeby się dało przetestować pozycję.



#5 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 czerwiec 2017 - 08:41

Na sterach nie skasuje luzu bo stery są zintegrowane - bez gwintu. Do tego widelec jest karbonowy więc, jeśli się dobrze orientuję, nie można zaciskać samego mostka na rurze sterowej bez grzybka bo grozi to pęknięciem rury. Chyba zrobię tak, że dołożę jeszcze z dwie podkładki pod mostek, z dwie nad mostkiem i utnę go w tym miejscu żeby móc założyć korek z grzybkiem. Będę w stanie wtedy wszystko dokręcić i potestować różne ustawienia w praktyce. Dzięki za porady.

Jeszcze jedno mnie męczy - może mi ktoś przesłać zdjęcie lub linka do tego korka, który jest w lewej korbie i zasłania dziurę od supportu ? w pdfie podlinkowanym wyżej widzę że jest ale nie wiem jeszcze jak wygląda. A muszę go poszukać albo dokupić bo jakoś go nie namierzam w komplecie z korbą :(


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#6 Kumi

Kumi
  • Użytkownik
  • 106 postów

Napisano 27 czerwiec 2017 - 08:56

No raczej wszystkie aheady są bez gwintu, od ich wynalezienia...

Jeśli do znalezienia optymalnej pozycji będziesz potrzebował dłuższego czasu to tnij tak jak tu planujesz. Byle nie za dużo, bo skrócić rurę zawsze można ale w drugą stronę to średnio  :)

 

To czego szukasz to prawdopodobnie Shimano Y1KS13000 (jeśli to jest korba FC-4600)

http://www.shimano-c...69830753741.pdf

 

A tak w ogóle to co Wy ludzie, od jeżdżenia na rowerze macie parę tylko w nogach, a rękach to już nic?

Mostka nie dacie rady docisnąć do sterów? :D

 



#7 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 27 czerwiec 2017 - 13:50

Rura karbonowa nie pęknie, jeśli przykręcisz mostek z "głową"

 

Zamiast kilku pieter podkładek, zastosuj jedną wyższą stożkową, będzie bardziej estetycznie.

 





Dodaj odpowiedź