Skocz do zawartości


St-5700 - Oporna Lewa Klamka


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 04 lipiec 2017 - 19:11

Cześć,

nabyłem ostatnio rower i jest w nim grupa 105 ST-5700. Ogólnie działa spoko - rower nie jest nowy więc zdecydowałem się na wymianę w sprawdzonym serwisie wszystkich pancerzy, linek, regulację itp. Zrobione ale mimo to lewa klamka od przedniej przerzutki chodzi dosyć powiedzmy to opornie. Tzn. nie zawsze, zrzucanie czy trym do góry idzie ok, ale wrzucenie na duży blat wymaga jednak sporo siły.

 

Nie wiem czy "to tak ma", czy "musi się wyrobić" (bo choć rower używany, to niewiele i klamki są jak nowe) czy coś tu jednak jest nie tak. Mam porównanie z ultegrą ST-6600 oraz ST-6603 i tam też wrzucanie dużego blatu wymagało nieco siły, ale jednak mniej niż tu. Inna sprawa, że tam klamki są inne tj. znacznie większe. 



#2 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 04 lipiec 2017 - 21:58

Sprawdź prowadzenie linki przy śrubie mocującej linkę do przerzutki. Brzmi jakby była pod niewłaściwym kątem i wtedy na skutek innej dźwigni pojawia się "większy zakres" ale wymaga więcej siły. 



#3 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 05 lipiec 2017 - 22:26

Hm... niby jest ok, poza tym rower był na generalnym przeglądzie i ustawianiu. Ale praca tej lewej klamki mi się nie podoba, za ciężko to chodzi. Inna sprawa, że nie mam porównania do czegoś na tej grupie... i w ogóle zastanawiam się, czy lepsze 105 5700 czy ultegra 6600 - bo na chwilę obecną mam możliwość aby osprzęt, przynajmniej częściowo, przerzucić z dotychczas używanej szosy do nowego roweru. Na pewno na plus jest kształt klamek - lubię ultegrę 6600 za duże wymiary i wygodę, ale "kompaktowa" 105 okazała się jeszcze wygodniejsza. No i nie ma bocznej linki, wszystko ładnie schowane.



#4 gello1

gello1
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • SkądLublin/Kraśniczyn

Napisano 06 lipiec 2017 - 07:01

Dużo zakrętów pancerza pod owijką i słabej jakości linka może generować duże opory. Sprawdź jeszcze stan i czystość dolnego ślizgu pod ramą. najlepiej go wyczyść na glanc i zaaplikuj jakiś suchy smar teflonowy. Miałem ostatnio taki przypadek w rowerze kolegi tez na 105 5700. I tył chodzi ok ale z tym przodem to masakra. Po zrobieniu tego co napisałem wyżej jest znaczna poprawa ale nie ma porównania do mojego roweru gdzie mam tiagre 4700.



#5 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 06 lipiec 2017 - 09:09

Sprawa wygląda tak, że jest tam wewnętrzne prowadzenie linek. Pod przerzutką przednią jest czysto, serwis też właśnie wrzucił tam smar.



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 lipiec 2017 - 10:32

Na pewno masz dobrze wykończone wszystkie końcówki pancerza? Bardzo często przy cięciu pancerza zdarza się zmiażdżenie jego końca, przez co powstaje opór.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 06 lipiec 2017 - 13:23

A ja dodam, że skoro "opór" występuje tylko przy przerzucaniu na blat to będzie wiązało się z ustawieniem linki na śrubie mocującej przy przerzutce. Opór na pancerzu odczuł by się przy pozostałych operacjach (trym, redukcja na małą koronkę). Jak byłby duży opór w pancerzu to sprężyna w przerzutce może być za słaba by naciągać linkę. 

Problemem może być też samo wprowadzanie linki przy wlotach na ramie - tak, można tam nie trafić odpowiednio i linka się zagina już za pancerzem.





Dodaj odpowiedź