Skocz do zawartości


Zdjęcie

-13 Kg Masy +? Do Prędkości


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lajkonik

Lajkonik
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 07 lipiec 2017 - 15:43

Witam mam pytanie odnośnie masy. Obecnie moja waga razem z rowerem to 86 kg i daje to średnie na 50 km ok 26 km/h ( 1,5 mies od pierwszej jazdy) z moich obliczeń wynika że za ok 6 mies ta masa osiągnie ok 73 kg i z tąd moje pytanie czy przy takim spadku "balastu" wyniki i prędkości się znacznie poprawią czy jednak różnica będzie mała i wpływ będzie miał wyłącznie trening. Niby te 13-15 kg wydaje mi się że to sporo ale nie wiem czy zobaczę różnice

#2 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lipiec 2017 - 16:36

Jeśli nie jeździsz po większych górach to prędkości spadną przy stałej wydolności.

Mógłbyś zdradzić te obliczenia, bo też bym chciał sobie obliczyć jaką będę miał wagę za 6mies :)


  • Tom6 lubi to

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#3 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 07 lipiec 2017 - 16:43

Twój post skłonił mnie do wykonania obliczeń, z których wychodzą następujące wnioski:
- po 2,5 roku zostanie Ci tylko rower.

#4 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 lipiec 2017 - 16:44

Jeśli nie jeździsz po większych górach to prędkości spadną przy stałej wydolności.

 

 

A te obliczenia to skąd?



#5 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 07 lipiec 2017 - 17:13

taki test robili w ostatnim bikeboardzie... zakladajac stala moc pedalowania, przy roznicy wagi kolarzy ok 9kg, wyszlo im ponad 10% roznicy w czasie... czysto empirycznie bez specjalnych obliczen

#6 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 lipiec 2017 - 18:21

taki test robili w ostatnim bikeboardzie... zakladajac stala moc pedalowania, przy roznicy wagi kolarzy ok 9kg, wyszlo im ponad 10% roznicy w czasie... czysto empirycznie bez specjalnych obliczen

To by się zgadzało z tym co obserwuje u siebie, trasy całodniowe przy +5-8 kg w stosunku do wagi rok temu trwają zamiast ~20h około 21.5h (z postojami, ale to szczegół bo ich średnio zawsze jest tyle samo na 100km).


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#7 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 07 lipiec 2017 - 18:26

Tyle, że najogólniej biorąc wraz z masą wzrasta moc. I rzecz w tym, że na płaskim ważniejsza jest moc bezwzględna a pod górę W/kg.
Oczywiście, że jeśli stała moc, to na płaskim szybciej pojedzie lżejszy. Tylko takie porównanie nie ma większego sensu, bo należałoby je wykonać dla TEGO SAMEGO kolarza, który w krótkim okresie zbije wagę.
  • ROZMIAR i Rumcajs lubią to

#8 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 lipiec 2017 - 18:36

Tyle, że najogólniej biorąc wraz z masą wzrasta moc. I rzecz w tym, że na płaskim ważniejsza jest moc bezwzględna a pod górę W/kg.
Oczywiście, że jeśli stała moc, to na płaskim szybciej pojedzie lżejszy. Tylko takie porównanie nie ma większego sensu, bo należałoby je wykonać dla TEGO SAMEGO kolarza, który w krótkim okresie zbije wagę.

Z mocą owszem, czuję się wytrzymalszy niż rok temu. Ale nie ma tej dodatkowej mocy (W/kg) na tyle dużo, by jazda pod górę szła tak samo szybko jak rok temu. Wleczenie cięższego tyłka pod górki zbija średnie co prowadzi do tychże właśnie 1-1.5 h różnic (porównanie to robię na tych samych trasach, z bardzo małymi odchyleniami, m/km praktycznie tyle samo). 


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#9 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 07 lipiec 2017 - 18:40

Astronom, musiałbyś to wszystko pomierzyć. Sprawdzić przede wszystkim, czy generujesz wyższą moc. A z własnego doświadczenia wiem, że wzrost wagi często idzie w parze z mniejszą ilością treningów, co powoduje wręcz spadek mocy.

#10 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 lipiec 2017 - 18:58

Chyba będzie tak:

-schudnie, a moc zostanie ta sama, to  po płaskim(aero) i pod górę(W/kg) będzie jechał szybciej

-schudnie, a moc spadnie, na płaskim wolniej, pod górę może być podobnie jak teraz

-schudnie, a moc wzrośnie, wiadomo, wszędzie szybciej :)

@Lajkonik, czyli musisz być wąski jak rama aero i generować moc Kittela, wtedy bedziesz najlepszy, proste, nie? :)



#11 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 07 lipiec 2017 - 19:09

Ja wiem jedno - schudniesz to z górki będziesz jechał wolniej bo nie ma co ciągnąć w dół :P 


  • Robert74 lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#12 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 lipiec 2017 - 19:10

Astronom, musiałbyś to wszystko pomierzyć. Sprawdzić przede wszystkim, czy generujesz wyższą moc. A z własnego doświadczenia wiem, że wzrost wagi często idzie w parze z mniejszą ilością treningów, co powoduje wręcz spadek mocy.

Najlepiej pomierzyć, fakt. Tylko za co ? ;) Ja tu przytaczam obserwacje swoich jazd tak naprawdę z ostatnich 6 sezonów. Prawidłowość jest zawsze ta sama, inaczej, średnie zależą tak samo od funkcji masy.

Nie, treningów tyle samo. Wzrost masy to efekt marcowej podróży do RPA gdzie żywią nas mięchem i obserwujemy całe noce (więc nocą też jemy i krótko śpimy - wysokość nie pozwala spać ponad 6h, w efekcie w 2 tyg. dochodzi 5 kg...). Co z tego że zimę przepracuję jeśli marcowe maratony pod niebem to kasują. Rok temu się z tego wyjazdu wywinąłem i sezon był świetny. 4,3 i 0 lat temu się nie udało i na swój rytm wskakiwałem (wskoczę?) dopiero końcem sierpnia.


  • puchaty lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#13 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 07 lipiec 2017 - 19:36

Na płaskim przy tej samej mocy będziesz minimalnie szybszy (jakieś 0.5km/h). W pagórkowatym i górzystym terenie zyskasz trochę więcej. Na 5% podjeździe jeśli dotychczas jechałeś 18km/h to po schudnięciu pojedziesz 20km/h. Na 5% zjeździe jeśli dotychczas jechałeś 46.6km/h to po schudnięciu pojedziesz 43km/h. Powiedzmy więc, że w mocno pagórkowatym terenie zyskasz 1-1.5km/h (na zjazdach i tak najważniejsza jest technika i brak strachu;)). Wejdź na cyclingpowerlab.com i sobie poeksperymentuj (http://www.cyclingpo...alAnalysis.aspx).


  • puchaty lubi to

#14 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 07 lipiec 2017 - 19:36

Fakt faktem, ja też wolę być lżejszy niż cięższy, nawet jeśli miałbym stracić coś z mocy :)
  • astronom i Arked lubią to

#15 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 07 lipiec 2017 - 20:21

Jeszcze kwestia co się zrzuca, tzn. jeśli w 90% jest to nadmiarowa tkanka tłuszczowa to widzę same plusy.



#16 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 lipiec 2017 - 20:35

Dokładnie o 1-1.5/h mam teraz niższe średnie niż rok temu...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#17 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lipiec 2017 - 20:43

A te obliczenia to skąd?

Jakie obliczenia?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#18 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 07 lipiec 2017 - 20:54

Ja się tam nie znam, ale w sportach wytrzymałościowych mniej kg nawet kosztem mocy to lepiej.
W sportach siłowych więcej watów kosztem nawet większej masy to lepiej.
Kolarstwo poza sprintem na płaskim etapie, TT po płaskim i torem to jednak ta pierwsza kategoria.

#19 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 08 lipiec 2017 - 07:35

Dodałbym jeszcze do drugiej wiatry na płaskich etapach.

#20 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2017 - 11:46

W sportach siłowych więcej watów kosztem nawet większej masy to lepiej.
 

Przykładem choćby słynny radziecki ciężarowiec Wasilij Aleksiejew.

http://kif.pl/www/wp...leksiejew_4.jpg

http://www.sfd.pl/Wa...jew-t35985.html





Dodaj odpowiedź