Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szytka Corsa Cx Iii - Puszcza Ciśnienie


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 09 lipiec 2017 - 17:24

Witam,

Mam dwie szytki Vittoria Corsa Graphene, trzyma ciśnienie i Vittoria Corsa CX III. Ta druga puszcza dość szybko, napompowana do 12bar po 2h ma już poniżej 10 a dziś po 5h musiałem się zatrzymać, już nie dało się jechać. Czy one tak mają? Bo mam ją od miesiąca i od początku tak puszcza. Jeśli te typ tak ma (bo czytałem, że ten model trzeba pompować codziennie - prawda to ?) To czy ją jakoś uszczelniacie? Bo na dłuższą wyprawę się nie nadaje..



#2 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 09 lipiec 2017 - 17:38

Witam też mam na tyle corse G+i tak samo puszcza ciśnienie po nabiciu tak do 10 bar 3 dnia trzeba już pompować a jak rower stoii tak ok 5 dni bez jazdy to spada do 1-2 bara ale np po 5 godzinnym treningu nie zauważam żeby coś ubywało podczas jazdy ps to nie conti sprinter którego dobijam raz na miesiąc



#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 lipiec 2017 - 17:44

Matko boska, to ile wy wazycie, ze pompujecie te szytki do 10-12 bar?
Z tym wyciekiem, to zdecydowanie za szybko. Moze masz jakas mikro dziurke? Mialem tak pare razy. Jedynym rozwiazaniem jest uszczelniacz. No chyba ze chcesz znalezc wyciek, otworzyc szytke i zalatac detke. Nie polecam. Duzo latwiej z uszczelniaczem.
  • patolog lubi to

#4 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 09 lipiec 2017 - 17:51

Matko boska, to ile wy wazycie, ze pompujecie te szytki do 10-12 bar?
Z tym wyciekiem, to zdecydowanie za szybko. Moze masz jakas mikro dziurke? Mialem tak pare razy. Jedynym rozwiazaniem jest uszczelniacz. No chyba ze chcesz znalezc wyciek, otworzyc szytke i zalatac detke. Nie polecam. Duzo latwiej z uszczelniaczem.

 

Matko bosko ja bije w okolicach 8-10 bar na tył a waże 82



#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 lipiec 2017 - 19:31

To nie wiesz ile walisz? 116psi i 145psi nie ma dla ciebie roznicy?
Nawet te 8 bar przy twojej wadze to przesada.

#6 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 postów

Napisano 09 lipiec 2017 - 20:01

10 - 12 bar?

Dane producenta:

 - Vittoria Corsa Graphene max pressure 175 psi (12 bar)

- natomiast Corsa CX max pressure to już 200 psi, 14 bar.

A ja zapytam nie o Waszą wagę, ale o koła na których jeździcie. Radziłbym się zainteresować maksymalnym ciśnieniem jakie mogą znieść te Wasze koła. Nowoczesne szytki  wytrzymują bardzo wysokie ciśnienia, ale koła karbonowe to już niekoniecznie, zwłaszcza te z niższej półki.

PS. szytki pompujemy codziennie, przed każdą jazdą.



#7 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 09 lipiec 2017 - 20:19

Nie widzę związku pomiędzy ciśnieniem w szytkach a wytrzymałością obręczy karbonowych. Pod oponki to tak, ale nie szytki

#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 lipiec 2017 - 20:46

Z takimi cisnieniami to mozna ewentualnie na torze albo super gladkim asfalcie, F1 standard. Na normalnych drogach, zdecydowanie pogarsza sie trakcja, opory toczenia i efektywnosc (moc idzie w trzepanke). No ale kto komu broni.
Faktycznie, kolom szytkowym to raczej obojetne jest cisnienie. Co do codziennego pompowania, to bez wzgledu na detke (lateks, czy butyl) to calkiem nie glupi zwyczaj. Aczkolwiek przy butylu mozna sobie pozwolic na niecodzienne uzywanie pomki.
  • puchaty lubi to

#9 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 10 lipiec 2017 - 09:26

Ja jeśli znam trasę to staram się dobrać ciśnienie właśnie do gładkości asfaltu. Jeśli wiem, że będzie super gładki to daję 10 na tył i 9.5 na przód. Jeśli mocno porowaty, nierówny to na tył 8 na przód 7.5. Przy niewiadomej trasie bądź taka uniwersalna kombinacja to u mnie 8.5 tył 8 przód i jest ok.



#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 lipiec 2017 - 16:58

To nie wiesz ile walisz? 116psi i 145psi nie ma dla ciebie roznicy?
Nawet te 8 bar przy twojej wadze to przesada.

Co się dziwisz, jeden gość od jakże modnych obecnie filmów na YT tekże zaleca pompować do limitu jaki fabryka dała. A spróbuj z nim polemizować, że to bez sensu, że pogarszają się właściwości jezdne itp. Zapomnij, on tak pompuje i tak ma być, podano by do 20bar, to też by tyle ładował :D Ja się tylko zastanawiam, jaka jest wtedy różnica pomiędzy takimi kołami, a tymi drewnianymi od powozu?

#11 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 10 lipiec 2017 - 18:21

Co się dziwisz, jeden gość od jakże modnych obecnie filmów na YT tekże zaleca pompować do limitu jaki fabryka dała. A spróbuj z nim polemizować, że to bez sensu, że pogarszają się właściwości jezdne itp. Zapomnij, on tak pompuje i tak ma być, podano by do 20bar, to też by tyle ładował :D Ja się tylko zastanawiam, jaka jest wtedy różnica pomiędzy takimi kołami, a tymi drewnianymi od powozu?

Każdy bije ile uważa i jak mu się na tym jeździ i tyle w temacie dla mnie bijcie sobie i po 5 bar ,ja bije od 8-do 10 bar a szytka ma max 12



#12 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 10 lipiec 2017 - 18:23

Mam coś takiego: https://www.notubes....ce-tire-sealant

Wypróbuję przy najbliższej okazji. Szkoda mi to wlewać, bo koła mam lekkie.

 

Jeśli chodzi o ciśnienie - potwierdzam, szytki mają oznaczenia odpowiednio 12 i 14bar. Ja nabijam różnie. Zaczynałem od 10 i ostatnio faktycznie 12, waga 80kg. Corsa Graphene 10bar. Trochę się przyznam, że eksperymentuję, szosówkę mam od niedawna a szytki od 6 jazd, z czego 5 to wyścigi. Mogę potwierdzić, że czuję różnicę w jeździe na różnych nawierzchniach. Mówiąc o dobrej nawierzchni, bez dziur, to na chropowatym asfalcie jest gorzej, jedzie się 38km/h w miarę komfortowo. Jak wjadę na asfalt gładki (bez domieszki kamyków) to jadę 43-45km/h i czuję, że lecę. Różnica jest ogromna. Jeśli to efekt 12 bar to ja chce pompować 12 bar. Jeśli na chropowatym asfalcie 10 bar będzie lepiej ciągnęło to będzie 10 bar bo jednak tego gładkiego asfaltu i tego uczucia ciągu na trasie jest ok 30% dystansu. Podane prędkości to prędkości wyścigowe, na treningach nie jeżdżę tak szybko.

 

Priorytetem nie jest dla mnie komfort jazdy, tylko ściganie, jakby ktoś pytał.



#13 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 lipiec 2017 - 18:45

Nie musisz tego duzo lac. No tubes jest dobry. Jak zalane szytki dluzej stoja to warto je podpompowac troche i poobracac, tak aby nie posklejalo detki.
Ja bym jeszcze sprawdzil wentyl i przedluzke.
Co do cisnienia, to podaje praktyczne rady, a czy ktos z tego skozysta to juz nie moja sprawa.
10-12 to duzo jak na 80kg. Ja mam z 15 wiecej a jezdze na ok 100-105psi przod/tyl to jest ok 7-7.5 bar. Przod 23, tyl 25 Veloflex Carbon/Arenberg, podobnie na innych szytkach.
Juz pomijajac to co zostalo napisane o korzysciach z jazdy na nizszym cisnieniu, dochodzi jeszcze kwestia wiekszej odpornosci na przebicia. Przy nizszy cisnieniu spada ryzyko zlapania kapcia.

#14 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 15 lipiec 2017 - 19:19

Nalałem NoTubes i faktycznie działa, nic nie wycieka, już 4 dni trzyma, dziś jeździłem 2h bez problemów. Ostatnia wyprawa i ostatnie 20min było już praktycznie bez powietrza, powolutku i na stojaka, końcówka to prowadzenie roweru. Trochę mi wyszło kleju, widać było na bokach a teraz wypuściłem powietrze, żeby zobaczyć czy szytka jest mocno przyklejona. Okazuje się, że w niektórych miejscach odchodzi z jednej strony bez odklejania, z drugiej strony klej trzyma ale mam wrażenie, że bardzo lekko. Mam wątpliwości, czy nie zdjąć jej całej i przykleić jeszcze raz. Jeżdżę teraz na płaskim ale wybieram się w góry na urlop i może warto by było ją zdjąć i przykleić ponownie. Co byście zrobili? Klejone było w sklepie rowerowym jedną warstwą Contintentala.



#15 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 15 lipiec 2017 - 20:38

Czemu ludziska staraja sie na sile odkryc na nowo kolo, tasmy, jedna warstwa kleju itd, itd?
Jak nie chcesz czyscic obreczy z kleju, zeby uzyc Mastika, sciagnij szytke, oczysc pozostalosci kleju z tasmy. Naloz warswe kleju, tak aby pokryla cala tasme. Obrecz, to trzeba ocenic jaki jest stan kleju i jaka warstwa. Jak jest w miare rowno, po odczekaniu 12h od nalozenia kleju na szytke, naloz warstwe kleju na obrecz i zakladaj szytke. Nie znam tego kleju, nie wiem czy jest dobrze odczekac kilka minut zanim sie zacznie zakladac szytke, czy tez zaleca sie robic to od razu.

#16 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 11:49

Nalałem NoTubes i faktycznie działa, nic nie wycieka, już 4 dni trzyma, dziś jeździłem 2h bez problemów. Ostatnia wyprawa i ostatnie 20min było już praktycznie bez powietrza, powolutku i na stojaka, końcówka to prowadzenie roweru. Trochę mi wyszło kleju, widać było na bokach a teraz wypuściłem powietrze, żeby zobaczyć czy szytka jest mocno przyklejona. Okazuje się, że w niektórych miejscach odchodzi z jednej strony bez odklejania, z drugiej strony klej trzyma ale mam wrażenie, że bardzo lekko. Mam wątpliwości, czy nie zdjąć jej całej i przykleić jeszcze raz. Jeżdżę teraz na płaskim ale wybieram się w góry na urlop i może warto by było ją zdjąć i przykleić ponownie. Co byście zrobili? Klejone było w sklepie rowerowym jedną warstwą Contintentala.

 

Jak masz wątpliwości, czy szytka dobrze trzyma to odklejaj i przyklej raz jeszcze, zgodnie z zaleceniami producenta kleju. Continental nie zaleca jednej warstwy kleju, jak kleić jest opisane na każdej tubce, nie wiem co za serwis Ci to robił, że dali jedną warstwę kleju Continental i tyle... Masakra co się dzieje w niektórych serwisach, byleby przy odbiorze szytka była przyklejona i pa pa...



#17 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 17:37

Cześć, dzięki za pomoc, szytka zdjęta, na drugiej wycieczce trysnęła mlekiem i chyba nic już nie poradzę. Może na jakimś niskim ciśnieniu by chodziła ale strach dalej wyjeżdżać.



#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 lipiec 2017 - 20:31

A Tufo Extreme próbowałeś? Jest szansa, że trwale zaklei dziurę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#19 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 lipiec 2017 - 18:33

Masakra co się dzieje w niektórych serwisach, byleby przy odbiorze szytka była przyklejona i pa pa...

Realne oszczędności, kasa się liczy. Po co na jednej puszcze przykleić 5 kompletów skoro można 10? To jest min. powód, dla którego warto samemu zajmować się serwisem rowerów.





Dodaj odpowiedź