Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prośba O Identyfikację Roweru Peugeot

peugeot

6 odpowiedzi w tym temacie

#1 zools

zools
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 17 lipiec 2017 - 13:45

Cześć. ,

 

Niedawno stałem się posiadaczem roweru szosowego Peugeot.

Rower już przeszedł mały "remont" wymiana klocków,linek,centrowanie kół itd.

 

Chciałbym zapytać znawców tematu jak zidentyfikować model i rocznik takiego egzemplarza , czy po numerze ramy ? Gdzie on się znajduje?

 

No i przy okazji prośba o opinię czy dobry zakup czy przepłaciłem (koszt 5 banknotów z Władysławem Jagiełło)

 

Mam też problem ze znalezieniem opon do tego modelu oznaczenia są takie na aktualnych oponach :

 

Przód - 28x1 5/8x1 1/4 , 700C 32-622

Tył - 27x1 1/4 , 28-630

 

Dzięki za odpowiedźZałączony plik  2.jpg   153,7 KB   20 Ilość pobrańZałączony plik  1.jpg   151,4 KB   15 Ilość pobrańZałączony plik  3.jpg   157,07 KB   15 Ilość pobrańZałączony plik  6.jpg   96,67 KB   14 Ilość pobrańZałączony plik  27.jpg   104,44 KB   14 Ilość pobrań



#2 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 17 lipiec 2017 - 18:57

Wydaje mi sie ze to moze byc jakis PX10 z lat 70tych.Kat nachylenia siodla i kierownicy ramy?reynolds rama,jakas naklejka?nie jestem pewny ale widelec moze nie ma oryginalnego malowania.jakie kola,korba,manetki,hamulce?

#3 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2781 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 17 lipiec 2017 - 19:37

Któreś koło nie jest oryginalne, bo są to dwie różne średnice (622 vs. 630). 630, czy inaczej 27 x 1 1/4 (x 1 1/8) to stary standard, obecnie już nie stosowany, ale opony wciąż można kupić (nawet znanych marek, np. http://allegro.pl/op...6886890586.html). W takim układzie jak masz obecnie, czyli z przodu opona grubsza (32 mm), a z tyłu cieńsza (28 mm), średnica zewnętrzna kół jest bardzo podobna, więc geometria roweru zbytnio nie cierpi. 


  • zools lubi to

#4 zools

zools
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 17 lipiec 2017 - 22:24

https://www.galeriea...eria/9489280/36 link do pełnej galerii roweru

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka



#5 zools

zools
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 08:19

Wydaje mi sie ze to moze byc jakis PX10 z lat 70tych.Kat nachylenia siodla i kierownicy ramy?reynolds rama,jakas naklejka?nie jestem pewny ale widelec moze nie ma oryginalnego malowania.jakie kola,korba,manetki,hamulce?

 

Przerzutka Simplex,hamulce mafac,mostec atax  , mam dużo zdjęć od sprzedawcy

 

https://www.galeriea...eria/9489280/36



#6 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 11:51

Popatrz na oznaczenia na komponentach.Na przerzutce tylnej Simplex ,moze byc oznaczenie typu '70'.Przednie kolo to jest chyba Chrolux lata 70.tylna obrecz jest inna,poszukaj jakiegos napisu,oznaczenia.Pod korba moze byc jakis serial number.mostek atax ok,byl jakis model,ktory byl niebezpieczny do jazdy.model?UA,PA...lata 70.Niepasuje mi tu przedni widelec,malowanie.Okreslic model i rok to raczej w Peugeotach,tak na oko.Tyle zrobili rowerow ,co Romet srubek,szczegolnie modele z dolnej polki.
Co do wartosci?moje osobiste zdanie,za ten model z dolnej polki,prawdopodobnie oryginalnie niekompletny,kondycja ramy i nalepek,ja bym 5 stow nie dal,wartosc raczej sentymentalna i hipsterowa

#7 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2781 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 18 lipiec 2017 - 12:36

Jeśli chodzi o koła to warto zrobić tak, by obręcze były tej samej średnicy. Oryginalnie w tych starych Peugeotach mogli montować 630 (czyli tył jest z oryginału), ale znalezienie porządnej aluminiowej obręczy w tym rozmiarze graniczy z cudem (choć nasz forumowy kolega SPIKE coś kiedyś o takich wspominał, więc można zapytać). Na zdjęciach wygląda, że tylny hamulec da się jeszcze wyregulować (czyli obniżyć klocki) pod koło 622, więc ja bym chyba przeplótł tył na 622.

A czy któraś obręcz obecnie jest stalowa? Stalowe obręcze poza ładnym wyglądem (jeśli nie są pordzewiałe) mają same wady. Ciężkie, mało precyzyjnie wykonane,  łatwo się wgniatają przy dobiciu, no i praktycznie nie hamują na mokro (trochę pomaga radełkowana powierzchnia).

 

Z ceną jestem podobnego zdania jak mój przedmówca, choć z drugiej strony 500 zł czy 300 zł to kwotowo niewielka różnica. Podobał Ci się, kupiłeś, masz rower w jakimś sensie nietuzinkowy, choć może z niższej półki.  

 

Ten przedni widelec w innym kolorze trochę psuje wygląd, no i koła różnej średnicy. Lakier wystarczy jeszcze dopieścić (wypolerować) i będzie ok. Ja wolę oryginalne, nawet lekko podrapane malowania. Może jedynie widelec prysnąć pod kolor ramy. 

 

Wywaliłbym w pierwszej kolejności te pedały. Chyba nie ma już bardziej niebezpiecznych niż takie z zestarzałą gumową nakładką. No i ważą około 600 g. Zwykłe plastiki za kilkanaście złotych np. VP,  będą bardziej przyczepne i o połowę lżejsze. Albo jakieś stylowe aluminiowe z epoki.

 

Na kierownicę najlepiej skórzana owijka lub obszycie.

Takie moje sugestie.

 

 

 

     





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: peugeot