Skocz do zawartości


Zdjęcie

Duży Zasięg Kierownicy


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 17 lipiec 2017 - 22:53

Witam. Doszukuje się przyczyny mojej "wyciagnietej" pozycji na rowerze. I dochodzę do wniosku ze chyba zasięg kiery jest trochę za duży. Mam kierownicę i mostek ITM kierownica 25.8mm mostek 100mm na 1" rurze sterowej. Zasięg (reach) u mnie jest około 145mm a głębokość(drop) około 165mm. Problemem jest słaba dostępność kierownic na 26mm. Może ktoś pomoże i doradzi? Celuje w reach około 85mm

#2 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2017 - 00:52

Może taka (wbrew opisowi na aukcji, mocowanie jest na 26 mm)?

http://allegro.pl/ki...2-ecf4bbd60ca8 

A tu parametry: http://www.cheapbike...5-anatomic-bar/

 



#3 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 06:52

A gdybym zamomtowal mostek 1 i 1/8" i potem kiere 31.8MM? Dużo większy wybór kierownic. Mam klamkomanetki campagnolo daytona. Trochę starsze. Będą wtedy pasowaly na kiere 31.8mm?

#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 08:18

To istnieją kierownice z tak potwornie wielkim reachem jak 145 mm?

Nawet 85 mm to nie jest mało.



#5 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 09:49

Istnieją:) Rama pasuje mi ale kiera to masakra

#6 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 11:04

Aż ciężko uwierzyć, że są takie kierownice. 145 mm to jest 60 mm dłużej od niekompaktowej kierownicy, a 60 mm to odpowiednik

ramy większej o 3 -4 rozmiary.

Czy mógłbyś zamieścić zdjęcie?



#7 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 11:38

https://forum.szajba.../#comment-20926

#8 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 11:38

Mój rower i nieszczęsna kiera na zdjęciu

#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2017 - 12:47

Mam jeszcze taką sugestię, przed dalszymi zakupami. Obróć mostek na plus, odwiń owijkę, przesuń klamkomanetki trochę do góry na kierownicy, ale całą kierownicę zamontuj tak, by dolne chwyty (dropy) nie opadały tak bardzo, a były bardziej równoległe do ziemi. Oczywiście górna część kierownicy (tuż za łapami) będzie teraz opadać, ale gdy klamki powędrują do tyłu, a cała kierownica zostanie obrócona do dołu, skróci się wyraźnie zasięg w chwycie na łapach, a także w dolnym chwycie. Obrócony na plus mostek zniweluje obniżenie obu chwytów i może być podobnie z wysokością, jak poprzednio, tylko bliżej. 

Moim zdaniem warto spróbować.

 



#10 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 13:38

Kolego wejdź jeszcze raz na tego linka z fotkami. Wrzuciłem zdjęcie jak wygladalo colnago tuż po zakupie. Zmieniłem do takiego stanu jak teraz bo mi się nie podobało ale masz rację mogłoby to dużo zmienić podczas jazdy

#11 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 13:44

Chyba spróbuję wrócić de tej opcji i zobacze jak sie bedzie jezdzilo na dluzsza mete.

#12 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2017 - 13:57

No właśnie o takie ustawienie mi chodziło. 

Kierownica jest dość dziwna, bardzo głęboka i faktycznie ma duży zasięg (choć w te 145 mm trudno uwierzyć).

Ta Deda którą linkowałem wcześniej ma dużo bardziej równoległe ustawienie części górnej względem dropów (jest też jakby bardziej "kanciasta" jeśli chodzi o gięcie), ale i tak te starsze kierownice pod 25.8-26 mm znacznie się różnią od dzisiejszych kompaktów.

Tu ( https://allegro.pl/k...ga-spo-1-2-0511) masz jeszcze dwie kierownice Ritchey Biomax (ta węższa w lżejszej wersji Comp). To całkiem inna koncepcja, z lekko rozchodzącymi się na boki dropami i bardzo płytka.

 

Chcąc mieć duży wybór kierownic kompaktowych faktycznie musisz zastosować mostek 31.8 mm. Z montażem manetek Daytona na takiej kierownicy nie będzie problemu, bo w miejscu ich montażu wszystkie kierownice mają obecnie średnicę 23.8-24.2, a pogrubienie jest tylko przy mostku (ewentualnie cała górna część do pierwszego zagięcia). 

 

 



#13 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 18 lipiec 2017 - 18:42

Średnica 25,4 (26) jest już w zaniku - zmień mostek na 31,8, a wybór fajnych i niedrogich kierownic kompaktowych jest duży. Na pewno coś dobierzesz. 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#14 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 22:46

Dzięki serdeczne za rady. Zmieniam mostek na 31.8mm

#15 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 22:51

Jak zmierzyć kąt na Starym mostku żeby nowy kupić o tym samym kącie?

#16 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 20 lipiec 2017 - 22:57

Pro LT compact. Co myślicie?

#17 lewy888

lewy888
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 lipiec 2017 - 08:56

Jak zmierzyć kąt na Starym mostku żeby nowy kupić o tym samym kącie?

 

Przede wszystkim nie ma sensu celować w mostek z takim samym kątem. Przy innej kierownicy i tak Ci się to zmieni, tym bardziej, że obecna ma dziwne gięcie i do chwytu idzie Ci mocno w dół. Weź mostek +/-6 stopni, powinien być ok.



#18 Grucha1987

Grucha1987
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 05 sierpień 2017 - 09:54

Mostek i kiera zmieniona . Kierownica Pro plt i mostek haibike 100mm 6stopni. Wrzuciłem zdjecia

#19 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 09 sierpień 2017 - 14:08

Zmiana kierownicy i mostka cos dala?

#20 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 09 sierpień 2017 - 18:41

Gdzie są zdjęcia?





Dodaj odpowiedź