Duży Zasięg Kierownicy
#1
Napisano 17 lipiec 2017 - 22:53
#2 Gosc_marvelo_*
Napisano 18 lipiec 2017 - 00:52
Może taka (wbrew opisowi na aukcji, mocowanie jest na 26 mm)?
http://allegro.pl/ki...2-ecf4bbd60ca8
A tu parametry: http://www.cheapbike...5-anatomic-bar/
#9 Gosc_marvelo_*
Napisano 18 lipiec 2017 - 12:47
Mam jeszcze taką sugestię, przed dalszymi zakupami. Obróć mostek na plus, odwiń owijkę, przesuń klamkomanetki trochę do góry na kierownicy, ale całą kierownicę zamontuj tak, by dolne chwyty (dropy) nie opadały tak bardzo, a były bardziej równoległe do ziemi. Oczywiście górna część kierownicy (tuż za łapami) będzie teraz opadać, ale gdy klamki powędrują do tyłu, a cała kierownica zostanie obrócona do dołu, skróci się wyraźnie zasięg w chwycie na łapach, a także w dolnym chwycie. Obrócony na plus mostek zniweluje obniżenie obu chwytów i może być podobnie z wysokością, jak poprzednio, tylko bliżej.
Moim zdaniem warto spróbować.
#12 Gosc_marvelo_*
Napisano 18 lipiec 2017 - 13:57
No właśnie o takie ustawienie mi chodziło.
Kierownica jest dość dziwna, bardzo głęboka i faktycznie ma duży zasięg (choć w te 145 mm trudno uwierzyć).
Ta Deda którą linkowałem wcześniej ma dużo bardziej równoległe ustawienie części górnej względem dropów (jest też jakby bardziej "kanciasta" jeśli chodzi o gięcie), ale i tak te starsze kierownice pod 25.8-26 mm znacznie się różnią od dzisiejszych kompaktów.
Tu ( https://allegro.pl/k...ga-spo-1-2-0511) masz jeszcze dwie kierownice Ritchey Biomax (ta węższa w lżejszej wersji Comp). To całkiem inna koncepcja, z lekko rozchodzącymi się na boki dropami i bardzo płytka.
Chcąc mieć duży wybór kierownic kompaktowych faktycznie musisz zastosować mostek 31.8 mm. Z montażem manetek Daytona na takiej kierownicy nie będzie problemu, bo w miejscu ich montażu wszystkie kierownice mają obecnie średnicę 23.8-24.2, a pogrubienie jest tylko przy mostku (ewentualnie cała górna część do pierwszego zagięcia).
#17
Napisano 21 lipiec 2017 - 08:56
Jak zmierzyć kąt na Starym mostku żeby nowy kupić o tym samym kącie?
Przede wszystkim nie ma sensu celować w mostek z takim samym kątem. Przy innej kierownicy i tak Ci się to zmieni, tym bardziej, że obecna ma dziwne gięcie i do chwytu idzie Ci mocno w dół. Weź mostek +/-6 stopni, powinien być ok.