Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Koła/obręcze Karbonowe Z Aliexpress?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jakuda

Jakuda
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 18 lipiec 2017 - 11:35

Hej,

W kołach alu właśnie znika mi znacznik i planuję przejść na karbonowe z szytką.

Mam pare amatorskich pytań:

 

1. Czy to dobry pomysł do treningów i jazdy po mieście (chodniki). Teraz jeździłem na 23mm i pare razy obręcz dostała w jakiejś szczelinie między płytami chodnikowymi-przy carbonie by było nie wesoło- czy szersza guma lepiej ochroni?

2. Jak uniknąć cła przy kupnie kół? Czy przy samych obręczach też doliczają?

3. Jakieś konkretne brać albo jakiś konkretnych nie brać?

4. Jaki dobrać stożek (obecnie mam 25mm)? szerokości obręczy też są różne?

5. Na ile szprych brać (obecnie mam 20/24)? 16/20 też będzie ok?

 

Z góry dziękuję za porady.



#2 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 11:01

Oh, widzę sporo dość podstawowych pytań. Nie wiem, czy z tym poziomem wiedzy warto bawić się w Chiny lub składanie, no ale jeśli musisz to:

 

Podaj swoją wagę, podaj po jakich trasach jeździsz (płaskie, pagórkowate, góry), podaj jaki styl jazdy preferujesz (ciągłe zrywy, utrzymywanie prędkości, równa jazda?)



#3 Jakuda

Jakuda
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 11:10

Hej, Dzięki za odpowiedź.

No w niektórych obszarach jestem noobem ale w innych już trochę bardziej pro. Kilka kół już zaplotłem, więc jak tylko dobrze dobiorę szprychy to z samą robocizną nie będę miał problemu.

 

75kg, Rower to Carbonowy Torpado Celeste. Jestem z Krakowa także podjazdy są i te 1500m się robi na treningu (jeżdzę na OTRy w Trendzie). Nigdy nie jeździłem na żadnych zawodach, ot tak chcę poprawić kondycję). Pewnie za wybitnie ekonomicznie nie jeżdzę, całe życie na MTB wiec odruchowo jeździłem z kadencją 45:) ale w peletonie plinuję okolic 90.

 

No i muszę dodać, że często jeżdzę też po mieście, po chodnikach- zresztą asfalt jaki jest każdy wie i na trasie się na dziury trafi, zwłaszcza jak sie jedzie na kole i nikt nie raczy powiedzieć...

Także nie chciałbym zajechać kół taką jazdą.

Teraz w lecie nie łapię kapci w ogóle, ale na wiosnę i po mokrym to złapałem ze 4, raz 2 w jednym kole, potem naraz z przodu i z tyłu (to szkło, to kamyczek, to cierń).

 



#4 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 11:18

Ok, już coś wiadomo. Przy tej wadze i takim stylu jazdy w ogóle bym nie rozważał 16/20 szprych. Nic Ci to nie da, na wyniku Ci przecież nie zależy. 24 w tylnym kole minimum. 

 

Sama obręcz raczej brałbym ze sprawdzonego źródła, na ali łatwo trafić na bubel. Ale wiadomo, koszty. Cło możesz złapać zawsze, tak samo Vat. Przy kompletnym kole dochodzi jeszcze ryzyko cła antydumpingowego 48%. 

 

Szerokości obręczy jak najbardziej są różne, osobiście dla mnie nie wchodziło by już w grę nic węższego aniżeli 25mm (zewnętrzna max. szerokość). Im szerzej tym lepiej leży szersza szytka, a taką bym w Twoim przypadku rekomendował. Tak, szersza lepiej chroni.

Obręcz pod szytkę generalnie trudniej uszkodzić przy jeździe po chodniku, wpadnięciu w dziurę itp. więc tu szytka na plus.

 

Stożek przy tego typu przewyższeniach celowałbym w okolice 40mm.



#5 Jakuda

Jakuda
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 11:28

Super- dzięki za konkrety.

To zdecyduję się na 20/24 tak jak miałem.

 

Czyli przy samych obręczach też mogą doliczyć? (kupowałem tam kilkadziesiąt rzeczy, w tym kierownice proste i baranki- i nigdy nic).

 

No ale to nie jest tak że im szersza obręcz tym mniej się "chowa" za oponą? 

Dotychczas jeździłem na 23 i było spoko. Polecasz żeby przejść na 25?

 

Wiadomo, że nie o wynik chodzi bo nie jeżdzę na zawody. ale im "szybszy" rower tym łatwiej (a odczuwam ogromną różnicę przy dobitych oponach na max, a jak po paru dniach trochę ujdzie)- choć do celu dojechałbym i na składaku...

 

stożek 40 (dokładnie to mają chyba 38) na przód i tył? teraz miałem 25 i było estetycznie.  Wydaje mi się, ze większa korzyść jest z mniejszego stożka i mniejszej wagi, niż z większego i lepszego aero (zwłaszcza, że podobno to częsciej przeszkadza niż pomaga-wiatr boczny).



#6 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 11:37

Super- dzięki za konkrety.

To zdecyduję się na 20/24 tak jak miałem.

 

Czyli przy samych obręczach też mogą doliczyć? (kupowałem tam kilkadziesiąt rzeczy, w tym kierownice proste i baranki- i nigdy nic).

 

No ale to nie jest tak że im szersza obręcz tym mniej się "chowa" za oponą? 

Dotychczas jeździłem na 23 i było spoko. Polecasz żeby przejść na 25?

 

Wiadomo, że nie o wynik chodzi bo nie jeżdzę na zawody. ale im "szybszy" rower tym łatwiej (a odczuwam ogromną różnicę przy dobitych oponach na max, a jak po paru dniach trochę ujdzie)- choć do celu dojechałbym i na składaku...

 

stożek 40 (dokładnie to mają chyba 38) na przód i tył? teraz miałem 25 i było estetycznie.  Wydaje mi się, ze większa korzyść jest z mniejszego stożka i mniejszej wagi, niż z większego i lepszego aero (zwłaszcza, że podobno to częsciej przeszkadza niż pomaga-wiatr boczny).

 

Przy dobrych U-kształtnych obręczach wysokości 38mm wiatr boczny nie będzie Ci przeszkadzał. Masa też niewiele większa niż brak stożka a estetyka moim zdaniem. Ponadto, gdzieś widziałem test z którego wynikało, że już od prędkości bodajże 20km/h bardziej się opłaca mieć aero sprzęt aniżel lekki. A +20km to często nawet na podjazdach się trzyma, a zjechać też trzeba, więc chyba w PL nie ma takich tras, by statystycznie nie opłacał się lekki stożek.

 

Szersza opona jest minimalnie mniej aero niż węższa, ale ponoć wyrównuje się to na oporach toczenia. Przy czym szersza opona na szerszej obręczy jest bardziej aero aniżeli wąska na wąskiej, taki paradoks ;). Polecam szytki 24-25mm zdecydowanie, tym bardziej że realnie i tak często wypadają węższe.

 

Zgodnie z przepisami nawet przy pojedynczej sztuce obręczy powinni doliczyć cło i Vat więc jest spora szansa, że doliczą. Możesz poprosić nadawcę, by zadeklarował niższą wartość towaru, ale tak naprawdę to celnicy nie są głupi i +/- się orientują ile co warte i istnieje prawdopodobnieństowo, że poproszą Cię o dowód wpłaty itp. 



#7 Jakuda

Jakuda
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 11:44

oki, coraz więcej wiem- i coraz mniej pytań mam:)

 

czyli nie brać absolutnie tych węższych kół 20.5? pod szytki 25mm ani nawet 23?

 

To 38 brać na oba koła? czy może jednak na tył jeszcze więcej (albo na przód jeszcze mniej?).

 

Gdzieś coś czytałem, że wysyłają jako że ze Szwecji czy coś i wtedy zwykle nie wklepią nic. 

 

 

 



#8 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 13:19

Ja bym na Twoim miejscu nie brał. Osobiście to bym wziął około 40 na przód i około 50 na tył, bo wolę bardziej aero zestawy. Obręcze na pewno brałbym szerokie, to na 100%.



#9 Jakuda

Jakuda
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 20 lipiec 2017 - 08:16

Ok dzięki wielkie za rzeczowe porady.

Na dniach będę przeglądał co tam jest do wyboru z kół lub obręczy i coś może zdecyduję.

Dzięki jeszcze raz.

Pozdro



#10 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 lipiec 2017 - 21:12

1. Tak.

2. Poprosić, żeby napisali zadeklarowaną wartość poniżej 22 euro. Może przejdzie, a może nie. 

3. Obręcze z Aliexpress to loteria. Możesz trafić spoko, a możesz trafić na badziewie, z którym będziesz mieć same problemy. 

4. Jeżeli jeździsz po górkach to lepiej wybierz niższe, poniżej 40 mm. 

5. W żadnym wypadku nie kupuj kół, ani obręczy z 16/20 szprychami. Takie koła nigdy nie będą wystarczająco sztywne, a jak pęknie ci szprycha, to nie dojedziesz do domu nawet na rozpiętych szczękach. Tylko 20/24.


  • puchaty lubi to



Dodaj odpowiedź