Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regualcja Hamulców Direct Mount


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 18 lipiec 2017 - 13:58

heja,

mam hamulce direct mount u siebie.Wydaja sie ustawione prawidlowo klocki po obu stronach obreczy w takich samych odleglosciach niestety zuzywaja sie niewspolmiernie.Lewa strona patrzac od kokpitu jest zjechana w polowie a prawa jak nowy.Nie widze specjalnie czym mozna to ustawiac poza sróbka imbusowa na ramieniu,macie jakies pomysły?



#2 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 lipiec 2017 - 20:32

Może, to Ci coś pomorze: https://youtu.be/b5cRzvw5r7M

zobacz czy nie masz scentrowanego koła i jedna i druga strona hamulca Ci równo odbija, może trochę płynnego smaru w miejsca obrotu pomoże? Coś już robiłeś wymieniałeś linki, pancerze? 



#3 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 26 lipiec 2017 - 11:16

pomorze

 

A co ma pomorze  (kraina leżąca nad morzem, czyli blisko morza) do pomagania (pomoże)? Niby różnica w rz/ż, ale sens zmienia całkowicie...

Podobnie jak w pytaniu kr1s1983 - jakie hamulce (producent, typ, oznaczenie...)?

Jeśli mocowanie jest DM to prawdopodobnie są to jakieś nowsze hamulce hydrauliczne, ale dla przypomnienia zasada działania zacisków hamulca tarczowego. W przypadku zacisków uruchamianych linką jest strona czynna (ruchoma) i bierna (nieruchoma), pierwsza jest dociskana do tarczy, druga strona ("bierna") tzn. przy docisku przesuwa się klocek wypychany dociska do tarczy, przy mocniejszym docisku tarcza lekko wygina się i dociska do klocka po drugiej stronie. Stąd w hamulcach "linkowych" niezbędna jest dokładna regulacja strony "biernej", tak aby klocek był możliwie blisko tarczy, jednak nie ocierał o niego i w miarę zużycia klocka regulacja odległości nieruchomego klocka od tarczy hamulcowej.

W tym przypadku na ogół klocek po stronie "biernej" będzie słabiej się zużywał, właśnie dlatego, że do do dociśnięcia go jest niezbędne lekkie odgięcie tarczy klockiem po przeciwnej stronie. Stąd nierównomierność zużycia klocków przy mechanicznych tarczówkach jest raczej normą i o ile konstrukcja klocków na to pozwala można po jakimś czasie (połowa eksploatacji?) zamienić klocki miejscami, jednak należy liczyć się z kolejnym docieraniem klocków.

Gdyby zacisk był "pływający" (a takie na ogół występują w hamulcach samochodowych, wyjątkiem są hamulce z tłoczkami z dwóch stron zacisku) to zacisk (a co za tym idzie i zużycie klocków) byłby równomierny i przy jednej ruchomej stronie.

W rowerach stosuje się na ogół zaciski stałe, w przypadku hamulców hydraulicznych klocki wypychane są z dwóch stron za pomocą tłoczków przesuwanych jednocześnie, dzięki czemu oba klocki powinny zużywać się mniej więcej tak samo. Jeśli z jednej strony klocek jest "jak nowy", a z drugiej zużyty, to świadczyć to może o tym, że jedna ze stron nie jest przesuwana tłoczkiem. W takim przypadku należałoby przeprowadzić serwis układu hamulcowego i zweryfikować poprawną jego pracę, w szczególności czy poprawnie pracuje tłoczek od strony z której zużycie klocka jest niewielkie.

 

No i co to za śrubka (a nie śróbka!) imbusowa?


  • patolog lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 104 postów

Napisano 26 lipiec 2017 - 12:32

DM - chodzi chyba o szczękowe z dwiema osiami.

 

No i dla ścisłości - są też linkowe tarczówki z symetrycznie pracującymi klockami - na pewno TRP Spyre, może jeszcze jakieś.



#5 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 lipiec 2017 - 22:26

A co ma pomorze  (kraina leżąca nad morzem, czyli blisko morza) do pomagania (pomoże)? Niby różnica w rz/ż, ale sens zmienia całkowicie...

Podobnie jak w pytaniu kr1s1983 - jakie hamulce (producent, typ, oznaczenie...)?

Jeśli mocowanie jest DM to prawdopodobnie są to jakieś nowsze hamulce hydrauliczne, ale dla przypomnienia zasada działania zacisków hamulca tarczowego. W przypadku zacisków uruchamianych linką jest strona czynna (ruchoma) i bierna (nieruchoma), pierwsza jest dociskana do tarczy, druga strona ("bierna") tzn. przy docisku przesuwa się klocek wypychany dociska do tarczy, przy mocniejszym docisku tarcza lekko wygina się i dociska do klocka po drugiej stronie. Stąd w hamulcach "linkowych" niezbędna jest dokładna regulacja strony "biernej", tak aby klocek był możliwie blisko tarczy, jednak nie ocierał o niego i w miarę zużycia klocka regulacja odległości nieruchomego klocka od tarczy hamulcowej.

W tym przypadku na ogół klocek po stronie "biernej" będzie słabiej się zużywał, właśnie dlatego, że do do dociśnięcia go jest niezbędne lekkie odgięcie tarczy klockiem po przeciwnej stronie. Stąd nierównomierność zużycia klocków przy mechanicznych tarczówkach jest raczej normą i o ile konstrukcja klocków na to pozwala można po jakimś czasie (połowa eksploatacji?) zamienić klocki miejscami, jednak należy liczyć się z kolejnym docieraniem klocków.

Gdyby zacisk był "pływający" (a takie na ogół występują w hamulcach samochodowych, wyjątkiem są hamulce z tłoczkami z dwóch stron zacisku) to zacisk (a co za tym idzie i zużycie klocków) byłby równomierny i przy jednej ruchomej stronie.

W rowerach stosuje się na ogół zaciski stałe, w przypadku hamulców hydraulicznych klocki wypychane są z dwóch stron za pomocą tłoczków przesuwanych jednocześnie, dzięki czemu oba klocki powinny zużywać się mniej więcej tak samo. Jeśli z jednej strony klocek jest "jak nowy", a z drugiej zużyty, to świadczyć to może o tym, że jedna ze stron nie jest przesuwana tłoczkiem. W takim przypadku należałoby przeprowadzić serwis układu hamulcowego i zweryfikować poprawną jego pracę, w szczególności czy poprawnie pracuje tłoczek od strony z której zużycie klocka jest niewielkie.

 

No i co to za śrubka (a nie śróbka!) imbusowa?

Twoja wypowiedź oprócz przypomnienia zasad ortografii nic nie wnosi nowego do tego tematu. 

Pozdrawiam.



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8553 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 lipiec 2017 - 22:30

Jeśli mocowanie jest DM to prawdopodobnie są to jakieś nowsze hamulce hydrauliczne

Chyba pomyliłeś flat mount i direct mount, reszta wywodu to już tylko konsekwencja tej pomyłki ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 27 lipiec 2017 - 13:50

chodzi o szczekowe hamulce ultegra mocowane na 2 sruby po obu stronach widelca.



#8 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 lipiec 2017 - 18:03

chodzi o szczekowe hamulce ultegra mocowane na 2 sruby po obu stronach widelca.

Pewnie chodzi Ci o Ultegra BR-6800. Jeśli tak to mam z nimi podobny problem.



#9 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 lipiec 2017 - 07:31

Chyba pomyliłeś flat mount i direct mount, reszta wywodu to już tylko konsekwencja tej pomyłki ;)

 

Fakt, mea culpa :/

Ale gdyby na początku wstawił informację, że ma BR-5800R (taką jak w wątku Hamulec Direct Mount Problem - zresztą też jego autorstwa i praktycznie można było go kontynuować) to takiej gafy bym nie strzelił... No chyba, że wymienił 105 (bo 5800 to 105...) na Ultegrę, czyli jak wyżej 6800...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 28 lipiec 2017 - 08:16

sorry zamieszalem sie to sa 105 Direct Mount.Wtedy byl problem z tylnym teraz przedni.Przy mocnym hamowaniu czuje szarpanie czyli mam rozumiec ze to przez koła?





Dodaj odpowiedź