Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Szosowe


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 25 lipiec 2017 - 17:40

Ja słyszałem. Znalazłem dwa przypadki pęknięć szprych CN Spoke, oba w modelach jeszcze z 21 szprychami i z tego jeden przy jeźdźcu 'na granicy' limitu wagowego. Strzelenie szprychy czasami się może zdarzyć, szczególnie biorąc pod uwagę stan naszych dróg, a na plus jest to, że załatwiają to w 2-3 dni bez problemu.

 

Nie pamiętam przy którym z producentów, ale gdzieś znalazłem opinię, że też szprycha strzeliła i producent robił problem z naprawą na gwarancji,. A więc w przypadku tych kół mnie to osobiście nie wystraszyło, bo zdarzyć się może, a tu ważnie że od razu to rozwiązują. A co więcej teraz w wersji z 24 szprychami z tyłu nie znalazłem żadnego przypadku pęknięcia.



#22 MAGMIRAS

MAGMIRAS
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądBYDGOSZCZ

Napisano 26 lipiec 2017 - 15:15

A co powiecie o kołach 

No Limited RACE 50

#23 Gosc_bartosh_*

Gosc_bartosh_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2017 - 15:48

Było już tutaj na forum ich porównanie do Rapid 56mm. W skrócie: Na Vinci Rapid łatwiej utrzymać prędkość, bardziej aero, sprawiają wrażenie, że lepiej niosą. No llimited z kolei wydają się być nieco sztywniejsze przy napędzaniu kosztem słabszego tłumienia małych nierówności.  Vinci ponadto odczuwalnie lepiej zachowują się przy bocznym wietrze, a ponadto są lżejsze przy wyższej i szerszej obręczy. No Limited za to nieco tańsze.



#24 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 26 lipiec 2017 - 19:40

 

A co powiecie o kołach 

No Limited RACE 50

 

 

Jak już je kupisz to napisz parę słów. Też właśnie nad tym nowym zestawem na straight pull dt 350 się zastanawiam.

No limited częściej widywane na zawadach wśród amatorów.

 

Tu masz taki drobny wpis który niedawno odnalazłem.

Jest tam jeszcze Jagu i RON

 

http://toady.pl/2017...a-wybrac-kupic/


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#25 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 27 lipiec 2017 - 07:57

Jak już je kupisz to napisz parę słów. Też właśnie nad tym nowym zestawem na straight pull dt 350 się zastanawiam.

No limited częściej widywane na zawadach wśród amatorów.

 

Tu masz taki drobny wpis który niedawno odnalazłem.

Jest tam jeszcze Jagu i RON

 

http://toady.pl/2017...a-wybrac-kupic/

 

Fajne porównanie, chodź w praktyce poza przytoczeniem podstawowych danych ze stron producentów niewiele wnosi, ale jako artykuł dla kogoś zielonego w temacie dobrze się sprawdzi. Ja jednak osobiście odradzałbym Jagu, znane są z obręczy miękkich jak masło ;P



#26 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 27 lipiec 2017 - 08:02

Marek, innych porównan polskich marek niestety nie ma.

Serwisy internetowe prześcigają się jedynie w artykułach sponsorowanych danej marki ;)

Ciekawi mnie ten RON bo aż trudno mi uwierzyć że tu u nas w kraju robią obręcze.

 


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#27 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 lipiec 2017 - 08:34

Zerknalem na te Ron-y.
Moga je robic w Polsce, bo to zadna filozofia przykleic kawalek karbonu do aluminiowej obreczy.
Karbon w tych kolach nie jest integralna czescia konstrukcji. Odgrywa role aero-wizualna.
Jest kilku producentow, ktorzy dalej maja takie rozwiazania w swojej ofercie.

#28 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 27 lipiec 2017 - 08:38

Zerknalem na te Ron-y.
Moga je robic w Polsce, bo to zadna filozofia przykleic kawalek karbonu do aluminiowej obreczy.
Karbon w tych kolach nie jest integralna czescia konstrukcji. Odgrywa role aero-wizualna.
Jest kilku producentow, ktorzy dalej maja takie rozwiazania w swojej ofercie.

 

Co więcej, robią to dość słabo:

 

LSAEZ-bJYgCG.jpg?v=2

 

LSAEZ-PjOe5g.jpg?v=2

 

LSAEZ-Ui4uKq.jpg?v=2



#29 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 lipiec 2017 - 13:31

lightweight ma podobne "niedolewy". Można to szpachlować, ale po co.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#30 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 27 lipiec 2017 - 13:43

lightweight ma podobne "niedolewy". Można to szpachlować, ale po co.

 

Przecież to ewidentnie niedorobione koło. Nie bardzo rozumiem, jak można coś takiego sprzedawać. Wentylek nawiercony pod takim kątem też jest ok?:

 

NMqnOUpSYzy8vSI0U87r5VstAYTjDegky4OzWyUt



#31 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 lipiec 2017 - 14:43

Wentylek to jak najbardziej wada, swoją droga ciekawe jaka jest technologia nawiercania :D.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#32 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 27 lipiec 2017 - 15:45

:o


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#33 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 lipiec 2017 - 17:51

Nie wierzę w rodzimą produkcję, to zwykłe składaki na chińskopodobnych komponentach. Równie dobrze można samemu zaimportować podzespoły i dać do złożenia w kraju, wyjdzie taniej i konkretnie pod specyfikację jeźdźca. 



#34 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 27 lipiec 2017 - 18:55

Nie wierzę w rodzimą produkcję, to zwykłe składaki na chińskopodobnych komponentach. Równie dobrze można samemu zaimportować podzespoły i dać do złożenia w kraju, wyjdzie taniej i konkretnie pod specyfikację jeźdźca. 

 

Z niecierpliwością czekam na sprawdzone propozycje ;)


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#35 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 lipiec 2017 - 08:27

Ja złożyłem u forumowego kolegi, wszystko dobrałem pod siebie (ilość i rodzaj szprych, nypli, szerokość i wysokość obręczy, piasty), a całość w przedzamówieniu wyniosła mnie równe 2600zł.

#36 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 28 lipiec 2017 - 08:38

Jak nie możesz tu to może na priv. marka, model, kolega ;)

 

Kiedyś składałem koła w zakładzie we Wrocławiu, który już nie istnieje i byłem mega zadowolony (głównie koła zjazdowe i mtb), ale jak oglądam pracę niektórych kołodziejów to widzę że w chinach robią dużo lepiej i mają lepszy sprzęt (chociaż sprowadzanie gotowców nie jest opłacalne)

 

Taki chińczyk który jest bardzo dobrze przeszkolony ma stałą sprawdzoną procedurę na dany model i trzepie tych kół setkami, wzbudza moje zaufanie bardziej niż ktoś kto składa kilka kół w miesiącu :)

To samo tyczy się innych kół fabrycznych.

 

Wiec potrzeba sprawdzonego kołodzieja godnego zaufania.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#37 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 28 lipiec 2017 - 08:50

Jakiś czas temu zamówiłem koła u "forumowego" zaplatacza i złożył je tak, że skończyło się na zwrocie.



#38 Jacenty_071

Jacenty_071
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 02 sierpień 2017 - 08:06

Jakiś czas temu zamówiłem koła u "forumowego" zaplatacza i złożył je tak, że skończyło się na zwrocie.

 

Możesz rozwinąć?

Kto, jakie koła, jakie problemy?





Dodaj odpowiedź