Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Szosa Piasta 130 Mm


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dzemba

Dzemba
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 26 lipiec 2017 - 18:21

Witam!

 

Mam problem z doborem kół do Giant Defy 3 2013. Zmierzyłem odległość między widłami z przodu (100mm - standard), a na tyle 130 mm. Z tego co szukałem na allegro wszystko na piastach maszynowych ma szerokość 135mm. Aktualnie mam założone Giant SR-2 z kasetą 9 rz, ale co chwilę pękają szprychy i nie chce mi sie już ich wymieniać. Jakieś propozycje?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 lipiec 2017 - 18:28

A nie możesz po prostu oddać koła do ponownego zaplotu u fachowca?

 

Jeżeli szprychy nie pękają przy samych łbach (co mogłoby wskazywać na wadę piasty, która niszczy szprychy ze względu na nieprawidłowe wykonanie otworów), to piasta sama w sobie nie jest wadliwa i wystarczy wymienić szprychy i porządnie zapleść koło.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Dzemba

Dzemba
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 26 lipiec 2017 - 18:31

Za każdym razem pękają przy samej piaście.



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 lipiec 2017 - 18:57

Na winę piasty wskazywałoby zwykle podcięcie szprychy dokładnie w otworze, tzn. na samym zgięciu szprychy. Jeżeli pęknięcie jest w pobliżu, przyczyn może być wiele - choć oczywiście piasta jest jedną z nich.

 

Mimo wszystko zacząłbym od ponownego zaplotu koła - koszt znacznie mniejszy, a z dużym prawdopodobieństwem tyle wystarczy.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Dzemba

Dzemba
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 26 lipiec 2017 - 18:59

Aktualnie w kole mam piastę na łożysku kulkowym, chciałbym zmienić na maszynowe - dalej opłaca się kupować łożysko i szprychy + koszt zaplecenia, niż całe koło ?



#6 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 26 lipiec 2017 - 19:42

Słabo szukasz bo są piasty tylne na maszynach 130 mm.



#7 Dzemba

Dzemba
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 26 lipiec 2017 - 20:11

@roweras88 jeśli jesteś chetny zapraszam do pomocy, a nie krytyki :)



#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2017 - 21:35

Może być np. taka piasta: http://allegro.pl/no...6895872156.html (jak już koniecznie chcesz nową na łożyskach maszynowych).

 

Ile tam masz z tyłu szprych i ile ważysz?

Które szprychy pękają (z której strony piasty)?

 

W celu zabezpieczenia przed ostrym rantem kołnierza piasty lub gdy otwory są większe niż standardowe, pod łebki szprych czasem stosuje się takie podkładki: http://velo.pl/czesc...ki-pod-szprychy.

Dobre serwisy powinny to mieć.

 

 

 

 

 



#9 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 lipiec 2017 - 04:03

130 Mm - ciężka sprawa, bo to 130 megametrów: http://www.elektroda...pic1665642.html

130mm na łożyskach maszynowych: http://www.synkros.p...B-tyl-299g.html

Tylko niby dlaczego łożyska maszynowe są lepsze od kulkowych?



#10 Dzemba

Dzemba
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 27 lipiec 2017 - 07:12

Same piasty 130mm na maszynie są dostępne, to nie jest problem. Kłopot zaczyna się w momencie rozpoczęcia poszukiwać całego koła z taką piastą na szosę.

 

A co do przewagi maszyny nad kulkami - z tego co się orientuję są trwalsze (szczelniejsze), stawiają mniejszy opór. Nie mam racji?



#11 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 lipiec 2017 - 07:39

Same piasty 130mm na maszynie są dostępne, to nie jest problem. Kłopot zaczyna się w momencie rozpoczęcia poszukiwać całego koła z taką piastą na szosę.

 

A co do przewagi maszyny nad kulkami - z tego co się orientuję są trwalsze (szczelniejsze), stawiają mniejszy opór. Nie mam racji?

Trwalsze - tak.

Szczelność - być może.

Opór większy.

Mogą przenosić większe obciążenia - masa układu rower + zawodnik.

Mam Fulcrum R3 na kulkowych i są dobrze uszczelnione, lekkie i całkiem nieźle niosą.

 

A może w Twoim przypadku sprawdziłyby się Fulcrumy R7 LG: https://wertykal.com...ACING-7-LG/2543tylko 649zł za komplet? Łożyska piast cylindryczne zamknięte. Teraz są w dobrej cenie - normalnie kosztują 845zł. Masz gwarancję i nie martwisz się o wycinane szprychy, czy zaplatanie obręczy :).



#12 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2017 - 12:02

Same piasty 130mm na maszynie są dostępne, to nie jest problem. Kłopot zaczyna się w momencie rozpoczęcia poszukiwać całego koła z taką piastą na szosę.

 

 

przecież 130mm to jest póki co najbardziej popularny standard w szosie i jest tego od groma...



#13 Dzemba

Dzemba
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 27 lipiec 2017 - 14:19

Z innej beczki, myślicie że kulkowe łożyska poradzą sobie bez problemu na nierównych jezdniach i nie będzie z nimi problemu? Wiadomą rzeczą jest to, że trzeba dbać o nie bardziej niż o maszynówki.

 



#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 lipiec 2017 - 17:52

Obciążenia znoszą równie dobrze.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#15 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 27 lipiec 2017 - 22:34

Obciążenia znoszą równie dobrze.


A nawet lepiej.

Ps. Najstarsi guru budowy kół powiadają że głównym powodem pękania szprych przy łebkach jest zbyt słaby naciąg szprych lub/i zbyt duży luz w otworach piasty, na tą okoliczność stosuje się podkładki przytoczone powyżej.

#16 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 28 lipiec 2017 - 17:14

Czyli proste szprychy maja tu przewagę. Szkoda,że nie są tak popularne jak haczykowate, a przez to droższe i trudniej dostępne.





Dodaj odpowiedź