Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulacja Przedniej Przerzutki Ultegra 6800


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 mstaniszczak

mstaniszczak
  • Użytkownik
  • 77 postów

Napisano 09 sierpień 2017 - 18:00

Mam problem z przednią przerzutką. Zmiana z mniejszej zębatki na większą śmiga ale gdy zrzucam, muszę manetką "zrzucić" jeszcze raz, żeby przerzutka nie ocierała o łańcuch. Wygląda to tak, jakby zrzucenie niewystarczająco naciągało linkę i trzeba ją jeszcze dociągnąć. Macie pomysł co może być przyczyną?

#2 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 881 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 09 sierpień 2017 - 18:20

1. Zrzucanie z przodu nie polega na napinaniu linki a na jej luzowaniu.

 

2. Wziąłeś pod uwagę, że w klamkomanetce masz dwa główne biegi i dwa jakby półbiegi za pomocą których można uniknąć ocierania łańcucha o prowadnice przedniej przerzutki? Stawiam, że w tym właśnie upatrujesz problemu, który tak na prawdę jest funkcją klamkomanetki.


  • EverRestOnTheBike lubi to

Trzepak 

"MAMIL"


#3 mstaniszczak

mstaniszczak
  • Użytkownik
  • 77 postów

Napisano 09 sierpień 2017 - 18:47

Ad 2. Możliwe. Czyli konieczność podwójnego zrzucenia biegu to norma? U mnie wygląda to tak, że muszę dwa razy "majchnąć" małą dźwignią żeby dobrze ustawić prowadnice (raz + gdy łańcuch zejdzie, drugi raz poprawka).

Edit: już wiem I co chodzi. To po to żeby dało się używać przerzutek "po przekątnej" bez tarcia łańcucha o prowadnice? Tyle tylko, że i tak nie powinno się tak ustawiać biegów? :-D

#4 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 175 postów

Napisano 09 sierpień 2017 - 20:55

Przy jednym i dwóch tarczach z przodu spokojnie można jeździć na całej kasecie, niezależnie od przodu.

#5 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1905 postów
  • SkądSheffield

Napisano 10 sierpień 2017 - 15:10

To chyba jakaś nowa szkoła, bo od zawsze była zasada, żeby nie robić przekosów. Ekstremalne przełożenia są na sytuacje awaryjne w napędzie 2x i zdecydowanie nie należy ich używać na co dzień.  


23k3loh.jpg Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman mwxj52.jpg


#6 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 317 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:57

No właśnie tutaj jest jedna ciekawostka co do przekosów https://www.youtube....h?v=O7FxZ1kFIW0



#7 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 29 sierpień 2017 - 09:43

To chyba jakaś nowa szkoła, bo od zawsze była zasada, żeby nie robić przekosów. Ekstremalne przełożenia są na sytuacje awaryjne w napędzie 2x i zdecydowanie nie należy ich używać na co dzień.  

 

U mnie przy dużej zębatce z przodu i z tyłu (6700) przekos jest ogromny. Łańcuch jest potwornie wygięty i oczywiście nie używam takiego przełożenia. Trochę to zależy to od wielkości ramy tzn. od odległości korby od kasety. Im większa rama tym ten efekt będzie relatywnie mniejszy. 



#8 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4990 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 sierpień 2017 - 06:52

Trochę to zależy to od wielkości ramy tzn. od odległości korby od kasety. Im większa rama tym ten efekt będzie relatywnie mniejszy. 

 

Tak Ci się tylko wydaje, popatrz na geometrię roweru (tu Focus Izalco Max 4):

izalco_max_geo.jpg

Rozmiar E - Chain stay length w mm w każdym rozmiarze jest taki sam: 405mm.

 

Giant TCR Advanced (2017):

TCRAdvSLGeometryChart5.JPG

To samo.

 

Scott Addict:

GeoChart_Addict-SL-Team-Issue-10-15-201.

Cervelo S5:

GeoChart_R5.gif

Accent Draft:

accent_-_geometria_draft.jpg

Chyba wystarczy? Niezależnie od rozmiaru ramy w rowerach szosowych wartość CS jest taka sama: 40,5 cm. Jak widać również niezależnie od producenta (choć być może znajdą się i tacy, którzy produkują szosówki z inną wartością CS). Oczywiście powyższa wartość jest stosowana w rowerach szosowych, w rowerach innego typu CS może być inne np. w przełajówkach Accenta/Focusa to 425mm, Felta 430mm, ramy gravelowe mają jeszcze dłuższy CS: Accent 435mm, rowery MTB jeszcze dłuży, głównie w zależności od rozmiaru kół, mniejszy w 26", większy 27" (ok. 425mm), największy 29" (w okolicach 447mm), aż do FAT bike (495mm).

 

Jak widać CS zależy nie od rozmiaru ramy, ale od rozmiaru koła i to obutego w oponę, stąd najmniejszy rozmiar w szosówkach (najmniejsza średnica koła z oponą szosową), a największy w FAT bike...

Stąd można wysnuć wniosek, że korby od kasety będzie taka sama, obalając Twoje błędne twierdzenie ;).


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#9 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 30 sierpień 2017 - 09:29

Chyba wystarczy? 

 

Nie wystarczy ;-)

 

Niezależnie od rozmiaru ramy w rowerach szosowych wartość CS jest taka sama: 40,5 cm

 

Nie :-)

 

Zgadzam się że to co napisałem jest za bardzo ogólne, ale też nic mi się nie wydaje. Są producenci (bardzo znani) którzy stosują różną długość chainstay w zależności od rozmiaru danego modelu. Poniżej to tylko przykłady. Stąd wniosek że czasem ;-) CS zależy od rozmiaru ramy. 

 

(polecam ten cały dokument: http://ukrbike.com.u...11_geometry.pdf )


#10 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4990 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 31 sierpień 2017 - 22:58

Trek szosówki - różnica długości to praktycznie do 2mm przy największych ramach, Spec: do 5mm, Ridley tylko przy największej ramie 3mm, Vitus również 3mm przy ramach >60cm, Kross przy 2 największych ramach: 2mm - to naprawdę nie jest żadną różnicą i zdecydowanie nie ma znaczenia jeśli chodzi o odległości korby od kasety, te 2 do max 5mm praktycznie  nie wpływają na linię łańcucha.


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź