Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek Emonda Slr 6 Vs Rose X-Lite Team-3000 Ultegra


60 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2017 - 08:14

Czemu te rowery tak mocno różnią się cenowo? Co on w sobie ma takiego, że się tak ceni? Potraficie uzasadnić przewagę Treka?

 

Trek ma koszmarną kominową sztycę, która nie podoba się nikomu kogo znam, ale to Trek, więc każdy udaje, że tego nie widzi, a co ciekawe to udają również, że nie widzą tego przesadnie dużego slopingu, którego normalnie również nie trawią, ale to przecież Trek, dlatego nawet skrytykować nie wypada, aby nie narazić się na śmieszność, ehh... :/



#22 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 sierpień 2017 - 09:33

Rowniez rozwiazanie suportu pod oski 24mm, imo nie jest rewelacyjne. Ale to mozna obejsc mniejszymi lozyskami.



#23 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 14 sierpień 2017 - 16:08

Jedyna rzecz jaka mnie powstrzymuje to brak elementów aero w emondzie a moim marzeniem jest mieć coś z rozwiązaniami aero i poniżej 7kg i mogę poczekać do przecen aby zmieścić się w 3k euro



#24 Gosc_mexy_*

Gosc_mexy_*
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2017 - 22:30

Dopłaciłbym do czerwonego ;-)

 

A tak poważnie wierzę w firmy, które mają swój dział rozwojowy i same projektują ramy. Wolę to od ramy z tajwańskiego katalogu i krzykliwej naklejki. Osprzęt sprawa wtórna.



#25 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 16 sierpień 2017 - 11:35

1. Rose zapewne mocno zaniża wagę. Na forach internetowych i samych ocenach rowerów w ich sklepie jest to częsty zarzut. Mój Trek Emonda SL w rozmiarze M ważył tyle ile deklarował producent.

2. Geometria H2 jest dobra na epickie wypady do sklepu po bułki. Wielu amatorów montuje mostki z bardzo dużym minusem. To nie wygląda fajnie.

 

 

Trek ma koszmarną kominową sztycę, która nie podoba się nikomu kogo znam

Wygląd sprawa gustu- dla mnie jest ok. Za to na pewno jest super wygodna i komfortowa. Zawsze jak przesiadam się z innego roweru to zastanawiam czy nie mam flaka, bo tak ładnie tłumi nierówności.



#26 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 16 sierpień 2017 - 11:52

1. Rose zapewne mocno zaniża wagę. Na forach internetowych i samych ocenach rowerów w ich sklepie jest to częsty zarzut. Mój Trek Emonda SL w rozmiarze M ważył tyle ile deklarował producent.

2. Geometria H2 jest dobra na epickie wypady do sklepu po bułki. Wielu amatorów montuje mostki z bardzo dużym minusem. To nie wygląda fajnie.

 

Jak to jest u Treka? Które modele występują w obu wersjach geometrii? Czy są dostępne średniobudżetowe modele S*, SL* i ALR* Emondy w geometrii H1?



#27 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 16 sierpień 2017 - 15:40

Czy tak mocne i częste zaniżanie wagi przez Rose nie jest przypadkiem działaniem z premedytacją?

#28 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 16 sierpień 2017 - 17:59

 

Jak to jest u Treka? Które modele występują w obu wersjach geometrii? Czy są dostępne średniobudżetowe modele S*, SL* i ALR* Emondy w geometrii H1?

Trek w swojej kolekcji nie oferuje w Europie rozróżnienia na dopasowanie H1 i H2 w modelach ALR, S i SL. H1 charakteryzuje się obniżeniem główki ramy o 3cm.

 

Rose zapewne mocno zaniża wagę. Na forach internetowych i samych ocenach rowerów w ich sklepie jest to częsty zarzut. Mój Trek Emonda SL w rozmiarze M ważył tyle ile deklarował producent.

Rose pisze +-5% i ja też znalazłem mnóstwo opinii, że jest to równiusieńko +5%, w jednym z magazynów Bike wyczytałem, że to dlatego, że niedawno rozpoczęli współpracę z jakąś nową fabryką, która jeszcze nie trzyma dobrze standardów - tak się tłumaczył szef, kiedy go zapytali, dlaczego w porównaniu roweru  testowego do kupionego incognito różnica w wadze była znaczna (bodajże 400g).

 

 

Mam wątpliwości co do Treka i Rose a nie powinienem mieć. Trek - brak rozwiązań aero w Emondzie, Madone nie jest w promocji aktualnie, geometria H2 - nie jestem przekonany, czy to jest geometria do wyścigów, Rose - do wagi należy doliczyć 5% no i faktycznie chciałoby się mieć rower z Tourów, ładniejszy no i z rozwiązaniami aero.

 

Na celownik wpadł Canyon, może zrobią przecenę: https://www.canyon.c...f-slx-8-0.html Koła nie byłyby mi potrzebne, mam już lżejsze, z moimi rower zszedłby poniżej 7kg. Pytanie, czy udało by mi się je odsprzedać. Przy okazji znalazłem markę BH i fajny rower (nie wiem, czy nie lepszy od Canyona ?? ): https://www.bhbikes....g6-pro-ultegra



#29 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 16 sierpień 2017 - 18:15

Rose pisze +-5% i ja też znalazłem mnóstwo opinii, że jest to równiusieńko +5%, w jednym z magazynów Bike wyczytałem, że to dlatego, że niedawno rozpoczęli współpracę z jakąś nową fabryką, która jeszcze nie trzyma dobrze standardów - tak się tłumaczył szef, kiedy go zapytali, dlaczego w porównaniu roweru  testowego do kupionego incognito różnica w wadze była znaczna (bodajże 400g).

Tłumaczenie równie dobre jak u Canyona i ich ewidentnie wadliwego lakieru, który ponoć "tak ma wyglądać" :) Dobrze, że te wysyłkowe rowery można odsyłać. Rose mogło przemyśleć odpowiedź dotyczącą fabryki nietrzymającej standardów, bo skoro nie trzymają standardów wagi to może nie trzymają się jakości dotyczącej wytrzymałości ram? Moim zdaniem naginają rzeczywistość podając mocno zaniżoną wagę i tyle. Niska waga w katalogu wygląda pięknie i na pewno zachęca do zakupu.



#30 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 16 sierpień 2017 - 20:52

5% to by było tyle co nic. Nie chce mi się szukać, ale na Bikeradar czy Road.cc jest test jakiegoś roweru szosowego
Rose, gdzie różnica jest ZNACZNIE większa.
Do tego w jednym z numerów Bike jest opisana następująca sytuacja: testowano teoretycznie takie same rowery Rose-
jeden egzemplarz dostarczył producent, drugi egzemplarz redakcja kupiła incognito. I co się okazało?
Rama kupiona incognito miała zdecydowanie gorsze parametry niz ta dostarczona przez producenta. Rose próbowało
sytuację tłumaczyć,ale było to mocno pokrętne.
Tutaj jest o tym wspomniane:
https://www.forumrow...nce-max-4400zl/

#31 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 17 sierpień 2017 - 06:27

5% to by było tyle co nic. Nie chce mi się szukać, ale na Bikeradar czy Road.cc jest test jakiegoś roweru szosowego
Rose, gdzie różnica jest ZNACZNIE większa.

 

Może chodzi o ten test Rose Pro SL 2000:

 

http://www.bikeradar...0-review-51224/

 

Waga przetestowana roweru z ramą lakierowaną na biało w rozmiarze 55 cm podają 8,7 kg.

 

Na stronie Rose deklarowana waga dla rozmiaru 57 cm i w czarnym matowym malowaniu: 7,95 kg +/- 5%

 

https://www.rosebike...1326/aid:821333



#32 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 17 sierpień 2017 - 07:20

Dokładnie o to mi chodziło.
Czyli rower jest prawie 10% cięższy niz deklaruje sklep. A warto zwrócić uwagę, że testowano rozmiar 55, a więc
w przypadku rozmiaru 57 różnica byłaby jeszcze większa niż 10%.
Delikatnie rzecz ujmując: duże przegięcie.

#33 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 17 sierpień 2017 - 10:40

Tłumaczenie równie dobre jak u Canyona i ich ewidentnie wadliwego lakieru, który ponoć "tak ma wyglądać" :) Dobrze, że te wysyłkowe rowery można odsyłać.

 

Drugi raz na tym forum czytam o problemach z malowaniem Canyona.  Na czym dokładnie polega ten problem z lakierem? Dotyczy wszystkich modeli? Z chęcią dowiem się więcej bo planuję zakup szosy na przyszły sezon - może być PW. Z chęcią zobaczę jakieś zdjęcia



#34 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 sierpień 2017 - 11:22

To nie malowanie ale wykonczenie zew warstwy karbonu (pod lakierem), ktore wizualnie pozostawialo wiele do zyczenia.

Dluga krecha lecaca po calej dlugosci gornej rury. Jest tu na forum pare zdjec obrazujacych w czym rzecz.



#35 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2017 - 11:31

Ta sprawa dotyczy nie tylko Canyona.

 

Mój znajomy zamówił dla klienta taki rower Authora i sytuacja była bardzo podobna: http://pl.author.eu/...ua42879001-4757

 

Klient też był oburzony, dlatego zamówiono dla niego drugi egzemplarz i wspomniane smugi również na nim występowały, ale były ułożone nieco inaczej. Stwierdzono, że wszystkie tak mają i że jest to taka uroda karbonu, a więc odpowiedź była bardzo podobna, jak ta z Canyona. Pamiętam, że jeden kolega z forum też odsyłał swojego Canyona, a nowy egzemplarz również posiadał podobne skazy. Z tego co się orientuję, to sprawa dotyczy chyba tylko koloru czarny mat.



#36 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 17 sierpień 2017 - 12:03

2. Geometria H2 jest dobra na epickie wypady do sklepu po bułki. Wielu amatorów montuje mostki z bardzo dużym minusem. To nie wygląda fajnie.

 

Nie przesadzaj z tymi bułkami i H2 :-) To jest bardzo fajna geometria do amatorskiej jazdy na dłuższych dystansach. 


  • astronom i puchaty lubią to

#37 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 17 sierpień 2017 - 13:36

Dokładnie, wcale nie trzeba wiele kombinować z tą H2 aby wyszedł z tego fajny rower do ścigania o dobrym wyglądzie. Byle tylko nie mieć za dużej ramy. Inna nakładka sterów (niższa) most -7 lub -10 (na fotce -7) i jest całkiem agresywnie.

gallery_3882_116_1143859.jpg


  • astronom i Arked lubią to

#38 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 17 sierpień 2017 - 14:06

no ładne cacko :-)

 

Mój służy mi do nabijania kilometrów (nie ścigam się) przez co widać torbę podsiodłową itd. Mam też wyżej stery. Muszę w końcu zrobić jakieś bardziej 'katalogowe' ;-) fotki. 

 

Trek.jpg


  • puchaty lubi to

#39 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 17 sierpień 2017 - 15:06

no ładne cacko :-)

 

Mój służy mi do nabijania kilometrów (nie ścigam się) przez co widać torbę podsiodłową itd. Mam też wyżej stery. Muszę w końcu zrobić jakieś bardziej 'katalogowe' ;-) fotki. 

 

attachicon.gifTrek.jpg

Jaki to rozmiar ramy i ile masz wzrostu? Przymierzam sie do kupna "framesetu" Emondy, żeby zbudować na tym rower i nie wiem jaki rozmiar wybrać.



#40 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 17 sierpień 2017 - 15:10

Mój model to Madone 4.7 a więc już kilkuletnia konstrukcja na Ulterga 6700. Rozmiar 54. Wzrost to 176cm. 





Dodaj odpowiedź