Zakres to 11-32. (11-13-15-18-21-24-28-32)
Największa zębatka przydaje się bardzo często, ale mógłbym zrezygnować i przejść na 28
Korba na kwadrat a jej waga bez suportu to poniżej 700g (dokładnie nie pamiętam, ale chyba 680g).
Przeskok o 3 zęby jest nie dla mnie (za słaba noga), ale myślę, że o 2 ząbki byłoby już ok.
Widzę, że duży z tym problem i chyba nic nie wymodzę tanim kosztem Myślałem, że może da się kupić osobno zębatki i samemu poskładać. Jednak przy 8rzędach to też nie byłoby możliwe uzyskać to co bym chciał.
Najlepiej byłoby wymienić cały napęd łącznie z przerzutkami i manetką i zrobić 2x10 - a to już będzie koszt nieopłacalny.
Kaseta od Marvelo pójdzie do przemyśleń. Zastanawiam się też nad mniejszą korbą.
Moim celem jest bardzo płynny przeskok przy prędkościach 28-40 tak żeby dało się utrzymać kadencję w okolicach 100 lub więcej. ale też przydałyby się większe koronki do podjazdów.
Teraz mam tak, ze przy prędkości np. 30/35km/h gdy zmienię bieg bo się obroty kończą (przeskok o 3 ząbki), robi się ciężko, tu by pewnie przydał się przeskok o jeden ząbek? Max dwa.
Nie wiem jak to ugryźć ;/ Chyba jednak sobie daruję i się jeszcze przemęczę na tym zestawie, albo wymienię samą kasetę tracąc na podjazdach. Zimą będę szukał nowego roweru (dlatego nie chce inwestować dużo w ten rower) i już wiem, że nie ma sensu kupować z napędem 2x8.
Ps. Pisząc mega lekka korba (tak wiem, przesadziłem) miałem na myśli to, że korby w cenie do 150zł tak jak patrzyłem, są całe stalowe, a moja jest cała aluminiowa, obie zębatki alu. Pomijam support (kwadrat), bo ten przecież zostaje zawsze ten sam.
Korba z zintegrowaną osią podejdzie do mojej starej ramy?
I na koniec Prośba o wzór na wyliczenie prędkości przy danym przełożeniu/kadencji i kołach. Kiedyś to liczyłem ale już nie pamiętam jak to się robiło.