Skocz do zawartości


Zdjęcie

Emonda Alr 2018 Custom

emonda ALR TREK aluminiowa rama

74 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2017 - 23:51

Kupując ALR nie liczyłem na jakikolwiek komfort. Miło się zdziwiłem... Może to cienkościenne przekroje rurek, może karbonowa sterówka, może te nowe od 2017r kąty i geometria...

 

Emonda ALR to nowy projekt i jak na razie rowery z rocznika 2016 oraz 2017, a teraz powoli już też z rocznika 2018.

 

W związku z tym, czy możesz przybliżyć skąd masz taką wiedzę, że Emonda ALR od rocznika 2017 ma zmienione kąty i geometrię?

Pytam, gdyż moim zdaniem to nieprawda, ponieważ ramy rowerów z roczników 2016-2018 różnią się wyłącznie kolorami...



#22 Gosc_mexy_*

Gosc_mexy_*
  • Gość

Napisano 19 sierpień 2017 - 00:37

http://rower-sport.p...03b2718d29d.jpg

 

https://www.bing.com...x=52&ajaxhist=0



#23 Gosc_mexy_*

Gosc_mexy_*
  • Gość

Napisano 19 sierpień 2017 - 00:38

krótsza rura posiodłowa, dłuższa górna...



#24 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 19 sierpień 2017 - 00:45

Moim zdaniem to jakiś błąd. Być może ktoś przez pomyłkę użył grafiki z geometrią i wymiarami z innego modelu. Na przykład na stronie sklepu bike24 ta sama grafika, która się tyczy niby rocznika 2016 jest na stronie ramy z rocznika 2017 https://www.bike24.d...000,4,34;page=6.

Szczerze mówiąc przez te błędne wymiary byłem bliżej wybrania rozmiaru 50, ale wizyta u dealera Treka I jazda testowa rozwiały moje wątpliwości. Ramę na 2018 i jej geometrię oglądałem na stronie internetowej dostępnej tylko dla dystrybutora Treka. Myśle, że tamte dane są wiarygodne.



#25 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 19 sierpień 2017 - 06:32

Tak zdecydowanie, to radosna twórczość któregoś ze sklepów internetowych, który wkleił tabelę rozmiarów Emondy S i SL, zamiast ALR... Ten rower interesował mnie od chwili jego premiery, więc geometrię rozmiaru 58 znam na pamięć. Posiadam Emendę ALR 5 w rozmiarze 58 z rocznika 2016 i niestety jej geometria jest identyczna, jak rocznika 2017 i 2018. Piszę niestety, ponieważ bardzo bym chciał, aby rura podsiodłowa miała właśnie te 55,3 cm (jak u Emondy S i SL), ale niestety ma 53,3 cm, jak wszystkie roczniki Emondy ALR. Wirtualna długość rury górnej w roczniku 2016 to 57.3 cm, czyli dokładnie tyle samo, jak roczniki 2017 i 2018, co widnieje również na naklejce, jaką mam na ramie.

 

Nie było nawet kosmetycznych zmian w geometrii ramy Emondy ALR.



#26 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 19 sierpień 2017 - 12:38

Kupując ALR nie liczyłem na jakikolwiek komfort. Miło się zdziwiłem, bo okazał się bardziej komfortowy od mojego poprzedniego Kelly's URC. Może to cienkościenne przekroje rurek, może karbonowa sterówka, może te nowe od 2017r. kąty i geometria... Wrażenia z jazdy podobne do 3x droższego Colnago.

Powoli upada mit niewygodnych rowerów alu.


Ten mit powinien być martwy już dobre kilka lat.

Ktoś doradził komponenty Thomsona. Dopisuję się jako użytkownik mostka, sztycy i kiery. Bezbłędne wykonanie i bardzo dobra waga.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#27 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 22 sierpień 2017 - 12:45

Dzisiaj kurier dostarczył kilka komponentów. Jestem pozytywnie zaskoczony wagą komponentów Shimano 6800. Komplet hamulców 340 gramy, a klamkomanetki 423 gramy, co nie odbiega dużo wartościami od danych fabrycznych. Pozostaje jeszcze oczywiście kwesta dokładności mojej wagi kuchennej, ale nie jest źle.

Edit 26.08.2017: odebrałem ramę ze wszystkim klamotami. Waga zestawu sprawdzona w sklepie to 1670 gramów. Wlicza sie w to: rama z hakiem, widelec, stery ahead, komplet podkladek 3,5cm i plastikowy dodatek na rurze sterowej, ekspander z topcap, ślizg i obejma sztycy. Rama w rozmiarze 52 wydaje sie bardzo mała, jak do dziecinnego rowerka;-) Aż pomierzyłem wszystko i niby się zgadza z geometrią na stronie Treka.

Wykończenie bardzo ładne. Przy pierwszym rowerze nie preszkadzały mi spawy wyglądające jak pasta do zębów wyciśnięta z tubki;-) Napis Trek w chromie, tak samo wykończenia pasków na górnej rurze, rurkach łańcucha i wewnętrznej stronie widełek.

Nie podoba mi się jedna rzecz. Rura podsiodłowa nie ma za grosz wyrafinowania w kształcie. Taki sam przekrój od gory do dołu. W Canyon Endurace wygląda to lepiej, bo rura na dole rozszerza się dając wrażenie większej sztywności węzła suportu. Pewnie to tylko wrażenie I nie przekłada się na sztywność, ale w Treku wygląda to gorzej.

Od przyszłego tygodnia zaczynam składać rower. Założę koła, hamulce, osadzę sztycę. Maszyna powoli zacznie nabierać kształtów.


  • stryjek lubi to

#28 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 12 wrzesień 2017 - 10:11

Dzisiaj dotarły do mnie elementy kokpitu Cinelli Dinamo. Kierownica w rozmiarze 42cm waży 227 gramów, natomiast mostek 100mm -117 gramów.



#29 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 12 wrzesień 2017 - 10:40

Tez mi sie podobaly te Emondki AlR.Ale karbonowe wydawaly sie jeszcze troche ladniejsze.Ten model czarny z czerwonymi napisami szczegolnie,S 5 2017.Ostatecznie jednak wybralem Gianta TCR rama super aluxx.

#30 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 12 wrzesień 2017 - 10:46

W moim przypadku zdecydował sentyment do firmy. Od klilkunastu lat jeżdżę na crossie Treka. Poza tym duże znaczenie miała niska waga całego "framesetu", sama estetyka już mniejsze. Choć rama Emondy ALR prezentuje się o niebo lepiej niż w moim Canyonie Endurace Al.



#31 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 12 wrzesień 2017 - 10:50

Dzisiaj dotarły do mnie elementy kokpitu Cinelli Dinamo. Kierownica w rozmiarze 42cm waży 227 gramów, natomiast mostek 100mm -117 gramów.

 

Fotki kolego , fotki muszą być ;)



#32 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 12 wrzesień 2017 - 11:12

Zrobię sesję zdjęciową komponentów, które już mam, ale nie mam zbytnio teraz czasu. Poza tym dawno nie wrzucałem zdjęć na żadne forum i szczerze mówiąc nie wiem z jakiego "hostingu" najlepiej korzystać. Mam w tym względzie kilkuletnie zaległości.



#33 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 12 wrzesień 2017 - 11:14

W moim przypadku zdecydował sentyment do firmy. Od klilkunastu lat jeżdżę na crossie Treka. Poza tym duże znaczenie miała niska waga całego "framesetu", sama estetyka już mniejsze. Choć rama Emondy ALR prezentuje się o niebo lepiej niż w moim Canyonie Endurace Al.


A w moim powod byl dosc zabawny.Tegoroczne Giro i Tom Dumoulin.Wymyslilem sobie ze TCR to rower dla mnie.Dla wysokich ,duzych,klasycznych kolarzy.Ta waga i geometria ramy przy Emondzie nie da w moim przypadku tyle pod gorke,co zabierze potem na zjezdzie i na plaskim. No i jednak lubie jezdzic rowerem,ktory mie sie podoba,tak po prostu.Ale katalog Treka mam i czasami sobie jeszcze zagladam,sentymentalnie.PS.Powodzenia w projekcie.

#34 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 17 wrzesień 2017 - 12:44

Fotki kolego , fotki muszą być ;)

Kilka zdjęć. Siodełko na zdjęciu tylko do celów poglądowych. Jak dojdą zaciski to założę również koła. W październiku zakup korby, w listopadzie przerzutki (do końca nie wiem jeszcze które: tył 6800/8000, GS czy SS, przód 6800, 8000, 5801). 

https://drive.google...IvL1cfaoApZ23PM


  • stryjek lubi to

#35 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 17 wrzesień 2017 - 13:43

A nie jest przypadkiem tak, że jak złożysz rower sam (nie w serwisie Treka), to tracisz gwarancję na ramę?



#36 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 17 wrzesień 2017 - 13:45

Poważnie? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. 



#37 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 17 wrzesień 2017 - 13:46

Jeżeli korba będzie R8000 to przerzutka przednia też musi byc z serii R8000.
Ładnie to wygląda.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka



#38 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 17 wrzesień 2017 - 13:49

Wydaje mi się, że właśnie tak jest z tą gwarancją na samą ramę Treka. Nie pamiętam już skąd to wiem, ale chyba gdzieś to czytałem. Dogadaj się z jakimś gościem w sklepie z Trekiem i niech Ci wpisze w gwarancję złożenie roweru.

Co do przerzutki, to zdecydowanie SS. :)



#39 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 17 wrzesień 2017 - 14:00

Jeżeli korba będzie R8000 to przerzutka przednia też musi byc z serii R8000.
Ładnie to wygląda.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Korba na 90% będzie 6800. Cena nowej Ultegry jest koszmarnie wysoka i pewnie taka będzie jeszcze przez dłuższy czas.

Przednią przerzutkę chcę jednak z nowego modelu. Nie musi być to koniecznie 8000 bo okazało się, że Shimano po cichu wypuściło też nową 105, 5801.

 

Wydaje mi się, że właśnie tak jest z tą gwarancją na samą ramę. Nie pamiętam już skąd to wiem, ale chyba gdzieś to czytałem. Dogadaj się z jakimś gościem w sklepie z Trekiem i niech Ci wpisze w gwarancję złożenie roweru.

Co do przerzutki, to zdecydowanie SS. :)

Tak, tak, tylko co mam powiedzieć moim nogom;-) Słabo się widzę na górskim maratonie z kasetą tylko 28t :-/



#40 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 818 postów
  • SkądSobótka

Napisano 18 wrzesień 2017 - 08:28

Zapowiada się bardzo fajna maszyna :)





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: emonda ALR, TREK, aluminiowa rama