Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowe Koła 2000 Zł


55 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wojtek_ajla

Wojtek_ajla
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 09:44

Witam, poszukuję nowego zestawu kół do nowego roweru, aktualnie posiadam standardowe kupione wraz z rowerem koła Mavic Aksium. Moja waga aktualna to 86-87 kg. Jako że budżetu nie mam z gumy to te 2000 zł da się lekko naciągnąć ale bez przesady. Koła potrzebuję głównie do jazdy po drogach aglomeracji Śląskiej, czy dłuższe wypady gdzieś dalej np Kraków czy Beskidy i tak będą użytkowane na codzień plus wiadomo dojazd do pracy. Równie bardzo ważne przeznaczenie tego roweru to w 2018 roku będą starty w zawodach triathlonowych więc chciałbym zeby koła było w tej cenie jak najbardziej aerodynamiczne. Oczywiście zdaję sobie też sprawę z tego że w założonym budżecie cudów nie będzie ale na pewno da się coś zrobić zdecydowanie lepszego niż jest teraz założone. Jeśli się okaże że jest sens to mogę poczekać trochę dłużej i dozbierać więcej kasy ale najpierw muszę wiedzieć na co tą kasę zbierać :)

 

no i teraz pytanie czy lepiej kupować coś gotowego firmowego, czy lepiej żeby złożyła mi odpowiedni zestaw jakaś polecana osoba z forum? Chciałbym żeby w miarę możliwości były to stożki bo nie ukrywam też że zestaw ma mi się podobać :) (jeśli się uda), co do kół jestem totalnie zielony i nie mam żadnego pojęcia na co zwrócić uwagę nie licząc tego żeby były możliwie jak najlżejsze, nie mam pojęcia o co chodzi z zapadkami oraz ile szprych i w jakim zaplocie powinno wszystko być. Z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieje że nie przesadziłem z wymaganiami i ceną i da się coś zrobić. I prawie zapomniałem, zdecydowanie opony nie chcę się bawić w szytki.Pozdrawiam

 



#2 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:06

Nie wiem ile masz wzrostu, ale gdyby tak... Poleciłbym z czystym sumieniem Fulcrum 3, ale jak mają być aero to może coś z oferty no-limited.pl.

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:16

Podsumowując, chciałbyś koła:

 

- lekkie (bo góry)

- aerodynamiczne (bo triathlon)

- wytrzymałe (bo dojazdy do pracy)

- tanie (bo tak ;) )

 

Krótko mówiąc: oczekujesz niemożliwego.

 

To w żadnym wypadku cokolwiek złośliwego. Po prostu określiłeś listę priorytetów niemożliwych do pogodzenia.

 

Moja propozycja: zastanów się jeszcze raz, co jest dla Ciebie naprawdę ważne, a co jesteś gotowy poświęcić (bo coś musisz). Wtedy będzie łatwiej cokolwiek Tobie podpowiedzieć.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:29

za ta cene to chinski carbon juz przerabialem to i srednio sie to nadaje.Kup jakies Mavici ksyriumy i bedziesz zadowolony



#5 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:33

Podsumowując, chciałbyś koła:

- lekkie (bo góry)
- aerodynamiczne (bo triathlon)
- wytrzymałe (bo dojazdy do pracy)
- tanie (bo tak ;) )

Krótko mówiąc: oczekujesz niemożliwego...

Dlatego pisałem, że FR3 spełnia 2,5 warunków z 4.
A konkretnie 0,5 0 1 1.

#6 Wojtek_ajla

Wojtek_ajla
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:33

Napisałem że zdaję sobie sprawę że nie wszystko z tych założeń da się spełnić i w toku dyskusji pewnie okaże się co można zrobić a co nie,

 

Mam 187 cm wzrostu, koła Fulcrum Racing 3 już widziałem i wpadłby mi w oko, czy ma sens dozbierać jeszcze ten 1000 zł i pójść w ofertę kół no-limited? zastanawiam się czy koła muszą być aż tak aero skoro tak właściwie planuję w przyszłym roku dwa starty i do nich się będę szykować cały czas. I czy myślenie o kołach karbonowych jest rozsądne skoro mają służyć też w dużej mierze do jazdy codziennej?



#7 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:38

Lekkie, tanie, wytrzymałe. Wybrać można tylko 2 z 3 cech. Może Novatec Jetfly?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#8 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:38

Może coś takiego:

https://www.cyclediv...o-wheelset-2073

https://www.huntbike...g-31deep-24wide

Jeśli aerodynamika jest kluczowa to wypada dozbierać nieco więcej i kupić porządne karbonowe koła z stożkiem 50 mm.



#9 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:41

nie odczuwalem specjalnie roznicy na stozkach 50mm a zwyklymi kolami,to chyba bardziej efekt placebo



#10 Wojtek_ajla

Wojtek_ajla
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:44

Ok, aero może nie jest takie kluczowe, ale czy serio 2000 zł to są koła tanie:)? i w tym zakresie w miarę lekkich i wytrzymałych się nie dostanie?



#11 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:46

Może coś takiego:

https://www.cyclediv...o-wheelset-2073

https://www.huntbike...g-31deep-24wide

Jeśli aerodynamika jest kluczowa to wypada dozbierać nieco więcej i kupić porządne karbonowe koła z stożkiem 50 mm.

Masa 1433g oczywiście bez zacisków.

 

FR3 po zmianie zacisków na tytan chyba jakieś 1600g. Wytrzymałe są bez dwóch zdań. Do miejskich dziur i krawężników lepsze od karbonowych. To dobre koła treningowe. Do startów w zawodach proponuję drugi komplet karbonów za min 2500zł.



#12 Wojtek_ajla

Wojtek_ajla
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 12:42

Masa 1433g oczywiście bez zacisków.

 

FR3 po zmianie zacisków na tytan chyba jakieś 1600g. Wytrzymałe są bez dwóch zdań. Do miejskich dziur i krawężników lepsze od karbonowych. To dobre koła treningowe. Do startów w zawodach proponuję drugi komplet karbonów za min 2500zł.

 Kusza mnie te koła bo cena jest na bardzo akceptowalnym poziomie, pytanie tylko czy jest brać czy może lepiej dołożyć 500-1000 zł i brać coś innego? Nie stac mnie na zakup dwóch kompletów kół więc muszę się zdecydować niestety na jeden



#13 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 13:18

Nie znam się i nie jestem pewien ale czy jakiś producent podaję wagę z wraz z zaciskami? Byłem pewien że żaden.

 

 

 

 Kusza mnie te koła bo cena jest na bardzo akceptowalnym poziomie, pytanie tylko czy jest brać czy może lepiej dołożyć 500-1000 zł i brać coś innego? Nie stac mnie na zakup dwóch kompletów kół więc muszę się zdecydować niestety na jeden

 

Na kołach co ważą poniżej 1500 gramów startowałbym w wyścigach. Cero AR30, DT Swiss  RR 21 czy https://dandyhorsest.../Proton-SLX/149spokojnie powinny nadawać się i do treningu i do ścigania. Na górskich wyścigach powinny wystarczyć na pudło :)



#14 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 22 sierpień 2017 - 13:25

Mam podobną zagadkę i wychodzi na to, że wysokie obręcze są aero i dobre do robienia KOM-ów :-) Jadąc wyścig staram się jechać w peletonie, 50 km ucieczki raczej nigdy nie planuje. Tam aero ma dla nnie mniejsze znaczenie niż lekkość przy interwałach czyli spawaniu. Przydaje się też dobre przyspieszenie na finiszu. Wychodzi na to, że mając ograniczony budżet lepiej iść w koła lekkie niż aero szukając kompromisu. Sam się zastanawiam nad SH RS-81 C24. Może Tobie przypasuje coś z Shimano?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#15 Wojtek_ajla

Wojtek_ajla
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 16:26

Mam podobną zagadkę i wychodzi na to, że wysokie obręcze są aero i dobre do robienia KOM-ów :-) Jadąc wyścig staram się jechać w peletonie, 50 km ucieczki raczej nigdy nie planuje. Tam aero ma dla nnie mniejsze znaczenie niż lekkość przy interwałach czyli spawaniu. Przydaje się też dobre przyspieszenie na finiszu. Wychodzi na to, że mając ograniczony budżet lepiej iść w koła lekkie niż aero szukając kompromisu. Sam się zastanawiam nad SH RS-81 C24. Może Tobie przypasuje coś z Shimano?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Chyba pójdę w tym kierunku przy moim budżecie i postaram się znaleźć coś w miarę lekkiego i sztywnego, mam nadzieję że będzie do kupienia na allegro bo akurat zaczęły się raty 0% więc może to coś mi wspomoże budżet.



#16 Wojtek_ajla

Wojtek_ajla
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 16:30

Nie znam się i nie jestem pewien ale czy jakiś producent podaję wagę z wraz z zaciskami? Byłem pewien że żaden.

 

 

Na kołach co ważą poniżej 1500 gramów startowałbym w wyścigach. Cero AR30, DT Swiss  RR 21 czy https://dandyhorsest.../Proton-SLX/149spokojnie powinny nadawać się i do treningu i do ścigania. Na górskich wyścigach powinny wystarczyć na pudło :)

Czy te koła DT SWISS RR 21 są też do hamulców szczękowych czy tylko do tarczówek?

 

OK nie było pytania znalazłem sam:)

 

mając wybór Fulcrum Racing 3, Novatec Jetfly U2.1 czy DT Swiss RR 21którę będa lepszym wyborem? Zwłaszcza że zakres cenowy jest bardzo różny a najlżejsze z nich są te najtańsze czyli Novatec.



#17 Wojtek_ajla

Wojtek_ajla
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 23 sierpień 2017 - 10:46

Nie znam się i nie jestem pewien ale czy jakiś producent podaję wagę z wraz z zaciskami? Byłem pewien że żaden.

 

 

Na kołach co ważą poniżej 1500 gramów startowałbym w wyścigach. Cero AR30, DT Swiss  RR 21 czy https://dandyhorsest.../Proton-SLX/149spokojnie powinny nadawać się i do treningu i do ścigania. Na górskich wyścigach powinny wystarczyć na pudło :)

 

Zastanawiam się na poważnie nad tymi kołami DT Swiss RR21, ale po głowie chodzi mi też Novatec Jetfly U2.1 oraz Fulcrum Racing 3, no i nie wiem co wybrać a jako że też się nie znam nie wiem skąd wynika różnica cenowa między DT Swiss a pozostałymi kołami, bo DT mogę kupić z tego co widzę w internecie za 2700 zł a Fulcrum i Novatec za około 1600 zł, domyślam się że jest różnica między tymi kołami tylko jaka to różnica? i jeszcze jedno czy te koła http://allegro.pl/fu...6934254151.htmloraz http://allegro.pl/fu...6902708316.html te koła to są dokładnie te same koła ?



#18 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 23 sierpień 2017 - 10:55

Jeśli chcesz kupić koła DT R21 w dobrej cenie,, zgłoś się do Mikroosa z forum.

Je kupiłem u niego i jestem z nich - jak na razie-  bardzo zadowolony,

Po doświadczeniach z kołami od DandyHorse, drugi raz na 100% już bym u niego nie zamówił.



#19 Wojtek_ajla

Wojtek_ajla
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 23 sierpień 2017 - 10:57

Jeśli chcesz kupić koła DT R21 w dobrej cenie,, zgłoś się do Mikroosa z forum.

Je kupiłem u niego i jestem z nich - jak na razie-  bardzo zadowolony,

Po doświadczeniach z kołami od DandyHorse, drugi raz na 100% już bym u niego nie zamówił.

Te od DandyHorse jakoś mi nie spasowały, zastanawiam się poważnie między tymi trzeba co napisałem ale dalej nie wiem jaka jest różnica między DT R21 a pozostałą dwójką:)



#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 sierpień 2017 - 11:10

za ta cene to chinski carbon juz przerabialem to i srednio sie to nadaje.Kup jakies Mavici ksyriumy i bedziesz zadowolony

Chiński karbon chińskiemu karbonowi nie równy. Wprawdzie nie za 2 a bliżej 3 tysięcy można już coś sensownego kupić.
Moja rada jest taka, nie sprzedawać obecnych kół tylko potraktować je jako koła treningowe i do codziennej jazdy. Nic lepszego nie potrzeba, a i dętka z oponą jest mniej problematyczna w naprawie.

W nowych kołach nie patrzał bym na ALU kompromisy za taką kwotę, tylko bym dołożył i kupił stożki 50/60mm na szytkę z przeznaczeniem na zawody.



Dodaj odpowiedź